صفحه 1 : اندیشه صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۱۸

امروز: ۳۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Monday 2024 (May) 20

عناوین صفحه

پس از سه دهه
 آمار طلاق کاهشی شد
هگمتانه، گروه ایران و جهان: سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: بر اساس آمار اولیه مرکز رصد جمعیت کشور پس از سه دهه، آمار طلاق در کشور کاهشی شد.
در سال گذشته (1402)201هزارو 468رویداد طلاق در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ازآن (1401) 3 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
همچنین بر اساس این گزارش حدود 30 درصد از طلاق‌های رخ داده در سال 1402 دارای طول مدت زندگی مشترک کمتر از 5 سال بودند که نسبت به سال‌های قبل ازآن از روند کاهشی برخوردار است.
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور17 اردیبهشت در جلسه شورای اجتماعی کشور با اشاره به کاهش شاخص‌های آسیب‌های اجتماعی در دو سال اخیر گفت: وظایف و ظرفیت‌های دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی احصا و دفترچه‌ای در این باره تدوین شده است.
محمد عباسی اضافه کرد: رئیس جمهور سازمان امور اجتماعی را مکلف کرده است عملکرد همه دستگاه‌های مربوط در حوزه آسیب‌های اجتماعی را روزانه به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی کشور معرفی کند.
معاون وزیر کشور تأکید کرد: این اقدام در حقیقت نوعی شتاب بخشی دستگاه‌ها در اجرای وظایف خود در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
به گزارش ایرنا، عباسی درباره آمارهای آسیب‌های اجتماعی در کشور، گفت: خوشبختانه مساله مربوط به حوزه طلاق در دو سال اخیر دولت سیزدهم کاهش داشته است. همچنین در حوزه اعتیاد، روند آن در جامعه ایران متوقف شده است.


سدهای ایران چقدر آب دارند؟
هگمتانه، گروه ایران و جهان: وضعیت سدهای کشور در تاریخ 18 اردیبهشت 1403 به نسبت مناطق مختلف تفاوت چشمگیری دارد و در حالیکه برخی از سدها سرریز شده‌اند، سدهایی در کشور وجود دارد که کمتر از 10 درصد آب دارند.
بارندگی‌های بهاره سبب شده تا جلوی چهارمین خشکسالی متوالی در برخی از مناطق کشور گرفته شود.بر اساس آمار مدیریت منابع آب کشور حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور به 33 میلیارد مترمکعب نزدیک می‌شود و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده است.
سدهای مستقر در استان خوزستان بیشترین میزان ذخیره آب را به خود اختصاص داده‌اند و زنجیره کارون، دز و کرخه به ترتیب 93 درصد، 100 درصد و 50 درصد پرشدگی را ثبت کرده‌اند.بدترین وضعیت سدهای کشور نیز مربوط به سد دوستی مشترک میان ایران و ترکمنستان، سد طرق، سد رودبال دارال، تنگوِییه سیرجان و سد ساوه به ترتیب با 9 درصد، 13 درصد، 5 درصد، 11 درصد و 10 درصد پر شدگی است.
چاه نیمه‌های استان سیستان و بلوچستان نیز با 14 درصد پرشدگی وضعیت بهترین نسبت به سال گذشته دارند و در جنوب استان سیستان و بلوچستان نیز سدهای پیشین، زیردان، خیرآباد و ماشکید علیا نیز پرشدگی 100 درصد، 97 درصد، 100 درصد و 100 درصد را ثبت کرده‌اند.
فیروز قاسم زاده سخنگوی صنعت آب کشور می‌گوید که شرایط کشور از منظر بارندگی متفاوت است و مناطقی همچنان در خشکسالی به سر برده و مناطقی شرایط خوب آبی دارند.
به نقل از فارس، این مقام مسؤول تأکید کرد: ناترازی آب به مسأله مصرف وابستگی جدی دارد و حتی در استان‌هایی که بارندگی خوبی داشتیم، مصرف بالا می‌تواند شرایط شکننده‌ای را رقم بزند.با توجه به گزاره کارشناسان، شرایط آبی کشور تفاوت بسیاری با هم دارد و با مدیریت مصرف می‌توان به ارتقای پایداری منابع آبی کشور کمک کرد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: