صفحه 1 : شهرستان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : خبر همدان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۴
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۶۹

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: شهردار همدان از شهروند پاک‌دست همدانی که مقادیر زیادی طلا و سکه را به صاحبش برگردانده بود، تقدیر و وی را در سازمان شهرداری استخدام کرد.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، روز گذشته طی مراسمی شهردار همدان از علی اکبر پاینده شهروند پاک‌دست و همسرش که مقدار زیادی طلا و جواهرات را در سطل زباله در محله شهیدان دیباج یافته و به صاحبش برگردانده بودند، در شهرداری تقدیر کرد.
 مراسم که با حضور سید مسعود حسینی شهردار همدان، جمعی از مدیران شهری، خانواده آقای پاینده و صاحب طلا و سکه‌ها برگزار شد، هدیه شهردار به پاس قدردانی از اقدام نیک آقای پاینده این بود که وی را به عنوان پاکبان در شهرداری همدان مشغول به کار کند.
شهردار همدان در این مراسم وجود انسان‌های عزتمند و با شرافت را مایه خیر و مباهات در جامعه دانست و اظهار کرد: مولفه‌های مختلفی برای تعریف انسان‌های عزتمند وجود دارد و خداوند این عزت را به افرادی عطا می‌کند.
حسینی با اشاره به اینکه شیطان تلاش دارد انسان را از مسیر حق منحرف و در  دو راهی قرار دهد گفت: انسان‌ها به شیوه‌های مختلف در معرض آزمون خداوند قرار می‌گیرند و موضوع مالی سخت‌ترین امتحان الهی است که انسان‌های عزتمندی مثل آقای پاینده از این امتحان سربلند بیرون می‌آیند.
 وی با قدردانی از همسر آقای پاینده ادامه داد: نقش خانواده و زن مهم است که انسان در مسیر درستی قرار گیرد.
شهردار همدان با تاکید بر اینکه آقای پاینده باید به عنوان الگو در جامعه معرفی شود عنوان کرد: نشان عزتمندی نصیب این عزیز شده و امیدواریم شاهد بروز امر به معروف و نهی از منکر و اسوه‌های اخلاقی باشیم.
خانواده آقای پاینده نیز که به دستور شهردار همدان در دهه کرامت به زیارت مرقد علی ابن موسی الرضا(ع) مشرف شده بودند، از اقدام شهردار همدان در استخدام آقای پاینده در شهرداری قدردانی کردند.
آقای پاینده با بیان اینکه کارم در حوزه بازیافت است و سختی‌هایی دارد و این اقدام شهردار باعث خوشحالی‌ ما شد گفت: همواره سعی کرده‌ام روزی حلال سر سفره خانواده‌ام ببرم و درست است طلاها هم زیاد بود اما من و همسرم هیچگاه وسوسه نشدیم که آنها را برای خود برداریم.
وی با بیان اینکه با پیدا شدن این طلاها من و همسرم آگهی دادیم و حتی در سامانه بازار هم اطلاع دادیم تا با دادن نشانی طلاها را به صاحبش برگردانیم گفت: بعد از چند روز از آگهی در سامانه بازار، متوجه شدیم خانواده‌ای مقداری طلا و سکه‌ گم کرده که با دادن نشانی تحویلش دادیم.
پاینده بیان کرد: از دوران کودکی یاد گرفتم که نگاهی به مال مردم نداشته باشم، آن زمان حتی گوسفندی متعلق به یکی از اهالی روستای دیگری بود را پیدا کردم و به صاحبش برگرداندم.
صاحب اصلی طلا و سکه‌ها نیز با قدردانی از اقدام نیک آقای پاینده گفت: فکر می‌کردیم با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، کمتر کسی بخواهد طلاها را برگرداند و آقای پاینده کار بزرگی انجام داد و ما قدردان ایشان هستیم.
وی میزان طلاهای یافت شده‌‌اش را ۴۰۰ گرم به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان دانست.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: