صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۶
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۷۰

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: ظهر جمعه حدود ۵۰ نفر خانم با تجمع مقابل حسینیه امام(ره) خواستار حل مشکل تغییر طعم آب همدان شدند.
به گزارش هگمتانه، تجمع این افراد که حدود یک ساعت به طول انجامید و رفته رفته از تعداد آنها نیز کاسته می‌شد با شعار "داشتن آب سالم حق مسلم ماست" همراه بود.
فرماندار همدان با حضور در بین این افراد صحبت‌های آنها را شنید و با بیان اینکه دغدغه مسوولان تامین آب سالم و گوارا برای شهروندان است، گفت: مطالبه این مهم حق شهروندان است و ما نیز پاسخ‌گو هستیم.
مسلم مخفی با اشاره به اینکه تایید سلامت آب همدان توسط متخصصان امر بارها انجام شده است، افزود: آنچه موجب شبهه شده طعم و مزه آب است که تلاش برای افزایش کیفیت آب هم در حال انجام است.
وی با تاکید براینکه نباید اجازه دهیم افرادی با انگیزه‌های خودخواهانه مطالبه مردم را از مسیر صحیح منحرف کنند، گفت: ما آمادگی داریم افرادی را که  در این جمع حضور دارند به همراه خبرنگاران به بازدید تاسیسات تصفیه آب ببریم تا از نزدیک شاهد روند کار باشند.
افراد باقی مانده در تجمع که حدود ۲۰ نفر بودند بعد از شنیدن سخنان فرماندار به تجمع خود پایان دادند.
در پی بحران آب در سال ۱۴۰۱ و قطعی آب شرب در شهر همدان؛ با پیگیری‌های مستمر دولت سیزدهم موضوع انتقال آب از سد تالوار که سال‌ها به نتیجه نرسیده بود با کار شبانه‌روزی و تخصیص اعتبار به نتیجه رسید اما تغییر طعم آب و رفع این مشکل یکی از مطالباتی است که مردم خواستار حل آن هستند.
به نقل از کانال اطلاع رسانی فرمانداری همدان، سلامت آب همدان بارها از سوی متخصصان امر تایید شده که اخیرا نیز پروفسور هوشنگ قمرنیا؛ دکترای مهندسی آب از دانشگاه نیوکاسل انگلستان در این زمینه عنوان کرده؛ طی دو سال اخیر کیفیت آب سد تالوار و شهر همدان مورد بررسی‌های مختلف قرار گرفته و با تمهیداتی که در تصفیه‌خانه شیخی‌جان شده میزان آرسنیک موجود در آب بسیار بسیار پایین‌تر از حد استاندارد جهانی است و تاکید می‌کنم آب شهر از لحاظ آرسنیک هیچ گونه آلودگی ندارد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: