صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۶
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۷۰

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: روز گذشته آیین کلنگ زنی پارک یک هکتاری امیر کبیر و آغاز پروژه های عمرانی منطقه دو شامل احداث زمین ورزشی، زمین بازی کودکان، محوطه نمازخانه و سرویس بهداشتی با هزینه بیش از ۹ میلیارد تومان با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار همدان، مدیر منطقه دو شهرداری همدان و دیگر مسوولان و مردم منطقه برگزار شد.
مسگریان: قدردانی از زحمات و همت شهردار همدان برای اجرای پروژه‌ها
به گزارش خبرنگار هگمتانه، محمود مسگریان رئیس شورای اسلامی شهر همدان در مراسم کلنگ زنی پارک یک هکتاری امیرکبیر و شروع دیگر پروژه های عمرانی منطقه ۲ شهرداری همدان با تبریک دهه کرامت و با قدردانی از اقدامات مدیر منطقه دو شهرداری همدان اظهار کرد: خوشحالیم که پروژه های منطقه ۲ شروع شده و امیدواریم بتوانیم به زودی شاهد بهره برداری از آنها باشیم.
وی با اشاره به اینکه پارک امیرکبیر آن هم با این نام گذاری خوب، یکی از انتظارات سالیان دور مردم این منطقه بوده است که با توجه به نیازسنجی و نظرسنجی که جزو برنامه های شهرداری و شوراست اجرایی می شود، عنوان کرد: امیدواریم با احداث پارک محلی، بتوانیم نشاط و شادی را برای مردم منطقه فراهم ‌کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اجرایی شدن پروژه ها و به نتیجه رساندن آنها مطرح کرد: پروژه ها نباید روی کاغذ بماند بلکه باید به منصه ظهور برسند ، تنها به عنوان شدن و یا مطرح شدن در بودجه اکتفا نشود به گونه ای که پایان سال ببینیم به آن پروژه توجه نشده است.
وی ادامه داد: امسال سال آخر شورای ششم است و باید تمام تلاش خود را بکنیم تا نتیجه 4 سال فعالیت نمایندگان مردم در پارلمان محلی دیده شود و مردم ببینند با انتخاب نمایندگان خود چه تحولی در شهر رخ داده و بدانند حضور آنها در پای صندوق های رای موثر است.
مسگریان با قدردانی از زحمات و همت حسینی شهردار همدان برای اجرای پروژه ها مطرح کرد: درخواست داریم تاخیری در اجرای پروژه ها ایجاد نشود.
 وی بیان کرد: خوبی این پروژه این است که زیرساخت‌های آن فراهم بوده و معارضی ندارد در حالی که در برخی پروژه ها شاهد معارض هستیم یا اینکه می گویند تملک انجام نشده است.
حسینی: پارک‌های اکباتان، فخرآباد و ولایت، پارک شهید باهنر و پارک آمادای در دست اجرا
سید مسعود حسینی شهردار همدان نیز در این مراسم با گرامیداشت ولادت حضرت امام رضا(ع) اظهار کرد: بودجه امسال مدیریت شهری تقریبا ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن عمرانی است.
وی با این توضیح که در منطقه دو  ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی و تملک است افزود: شاید کل بودجه عمرانی دستگاه های اجرایی شهرستان همدان در حدود 300 میلیارد تومان باشد در حالی که بودجه عمرانی منطقه دو به تنهایی 400 میلیارد تومان است، ما باید تلاش کنیم درآمد ایجاد کرده و پروژه های عمرانی را اجرا کنیم.
شهردار همدان با اعلام اینکه برآورد اولیه در مناطق نشان می‌دهد  ۸۵ تا ۹۰ درصد تحقق بودجه داشته‌ایم و گزارش آن نیز ارائه می شود ادامه داد: در بخش فضای سبز نیز شورا و شهرداری با اهمیت ویژه‌ای این مساله‌ را در دستور کار قرار داده است.
وی با اشاره به پارک ۲۵۰ هکتاری اکباتان مطرح کرد: در تداوم زیرساخت‌های ایجاد شده در منطقه، بودجه ای برای این پروژه اختصاص یافته که با حل مشکل آب و همکاری دستگاه‌ها، پروژه ای خوب را شاهد خواهیم بود و به عنوان یک پارک فرا منطقه ای تقدیم مردم خواهد شد.
حسینی پارک فخرآباد و ولایت در منطقه یک را از دیگر پروژه های فضای سبز شهرداری بر شمرد و گفت: در این دو پارک به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم که در این راستا مذاکراتی انجام شده و هفته آینده نیز دیداری با سرمایه گذار خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه در دو سال گذشته بیش از ۱۰ هکتار فضای سبز تقدیم شهروندان شده است ادامه داد: چند روز گذشته نیز آیین کلنگ زنی پارک شهید باهنر به مساحت 1.2 هکتار را داشتیم، همچنین در منطقه ۲ یک پارک هفت هزار متری در  کوچمشکی  و در باقی مناطق نیز پارک های محلی احداث خواهد شد.
شهردار همدان با اشاره به اینکه علاوه بر در دست بودن احداث زمین های بازی و ورزشی در جاده گنجنامه نیز پارک ۲۰ هکتاری در دست اقدام است عنوان کرد:  سال گذشته در منطقه سه نیز یک پارک ۱۲ هکتاری طراحی شده و امسال با اولویت بیشتری دنبال می شود.
وی اظهار کرد: برای پارک آمادای نیز این  آمادگی را داریم که به عنوان یک پارک استراتژیک و فرا منطقه ای، با همکاری و آمادگی دستگاه های اجرایی، پروژه را طراحی و اجرا کنیم.
کریمی‌جاوید: همت و عزم شهرداری منطقه دو بر اجرای پروژه‌ها و اتمام طرح‌ها
مدیر منطقه دو شهرداری همدان نیز در این مراسم با اشاره به کلنگ‌زنی پارک امیرکبیر، اظهار کرد: این پروژه در بودجه سال 1403 شهرداری منطقه دو پیش بینی شده است و علاوه بر این پروژه، در بودجه امسال دو پرونده احداث پارک محلی در منطقه نایب احمد و حاج شمسعلی را داریم.
حجت کریمی جاوید   با اشاره به پروژه های مهم شهرداری از جمله پارکینگ آقاجانی بیگ گفت: این پروژه نیمه تمام که از  ۹ سال پیش آغاز شده به دلیل مشکلات حقوقی پیمانکار متوقف شده بود اما حالا این مشکل حل و پیمانکار جدید شناسایی شده است. همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه امسال نیز برای آن پیش بینی شده تا طی امسال به بهره برداری برسد.
مدیر منطقه دو شهرداری همدان با تشریح وضعیت کنونی پروژه پارکینگ آقاجانی بیگ افزود: این پروژه از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که با اجرای  آن ۶۰۰ واحد پارکینگ عمومی در منطقه پر رفت و آمد  تامین می شود.
وی با اشاره به همت و عزم جدی شهرداری منطقه ۲ همدان بر اجرای پروژه ها و اتمام طرح ها عنوان کرد: در تکالیف عمرانی و بودجه ای خود مصمم هستیم این پروژه ها را به پایان برسانیم تا مردم از خدمات بهره‌مند باشند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: