صفحه 1 : شهرستان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : خبر همدان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۴
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۶۹

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه ورزش: چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام تختی در حالی روزهای 3 و 4 خردادماه در شهر زنجان آغاز می‌شود که این رویداد، فرصت خوبی برای آزادکاران همدانی جهت کسب عنوان قهرمانی در غیاب ملی پوشان المپیکی است.
سخنگوی هیات کشتی همدان در این باره گفت: 6 کشتی گیر آزادکار این استان جواز حضور در مسابقات بین المللی جام تختی را کسب کردند.
حامد صیفی اظهار کرد: چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان غلامرضا تختی روزهای 3 و 4 خردادماه امسال در شهر زنجان برگزار می شود.
وی اضافه کرد: یونس اردلان در ۵۷ کیلوگرم، سینا زندی در ۶۱ کیلوگرم، داریوش ولی‌زاده در ۶۵ کیلوگرم، هادی وفایی‌پور در ۸۶ کیلوگرم و مهدی حاجیلوئیان و دانیال شریعتی در ۹۷ کیلوگرم نفرات اعزامی کشتی همدان به جام تختی هستند.
صیفی بیان کرد: این 6 کشتی گیر براساس نتایج انفرادی در مسابقات سال گذشته قهرمانی کشور و عملکرد فنی ثبت شده آنها، مجوز حضور در این رویداد را دریافت کردند.
سخنگوی هیات کشتی همدان یادآور شد: کشتی گیرانی که جواز حضور در این مسابقات را دارند در صورت عدم شرکت در این مسابقات بدون مجوز فدراسیون کشتی و کادر فنی تیم ملی آزاد بزرگسالان به کمیته انضباطی معرفی و تا صدور رای قطعی حق شرکت در هیچ مسابقه ای از جمله لیگ های کشتی کشور را ندارند.
وی خاطرنشان کرد: مزدک گیتی از داوران درجه یک بین المللی کشتی همدان نیز برای قضاوت در این دوره از مسابقات دعوت شده است.

 همدان محکوم به عملکرد بهتر!
همدان در دوره گذشته این مسابقات که به میزبانی شهر ارومیه برگزار شد، 2 نشان نقره را به دست آورد.
هادی وفایی در وزن 86 کیلوگرم و مهدی حاجیلوئیان در وزن 97 کیلوگرم نشان آوران استان در دوره گذشته مسابقات جام تختی بودند.
در دوره گذشته جام تختی هادی وفایی پور به نشان نقره رسید اما طلای حاجیلوییان از سال قبل به برنز تبدیل شد تا عملکرد کشتی استان به نسبت دوره قبل ضعیف‌تر نشان بدهد.
در وزن ۸۶ کیلوگرم طلایی نشدن هادی وفایی با توجه به حضور حسن یزدانی دارنده نشان‌های المپیک و جهانی قابل پیش بینی بود هر چند وفایی بدون ترس برابر قهرمان جهان و المپیک روی تشک رفت و مبارزه کرد.
وفایی پور که به امید رقم زدن یک شگفتی بزرگ روی تشک آمده بود، در همان ابتدا یک امتیاز گرفت تا رکورد حسن یزدانی از این بابت از دست برود. در ادامه هم در وقت اول کشتی تقریبا نزدیک دنبال شد، وفایی‌پور که موفق به کسب دومین امتیاز هم شده بود، امید داشت تا بتواند کشتی را نزدیک پیش ببرد.
در نهایت این حسن یزدانی بود که ۱۲ بر ۲ و با امتیاز عالی قبل از سوت پایان کشتی برنده اعلام شد و به عنوان قهرمانی جام تختی رسید.
مبارزه مهدی حاجیلوئیان و دانیال شریعتی نیا ۲ کشتی گیر همدانی وزن ۹۷ کیلوگرم دور مقدماتی جام تختی هم از جذابیت‌های این دوره از مسابقات بود که البته به سود حاجیلوئیان همراه بود.
حاجیلوئیان در یک چهارم نهایی این وزن نیز پنج بر سه علیرضا رکابی را برد اما در نیمه نهایی مقابل امیرعلی آذرپیرا تن به شکست شد تا به دیدار رده‌بندی برسد.
نماینده کشتی همدان در مبارزه رده‌بندی با برتری ۱۰ بر صفر مقابل محمد کرمی به نشان برنز دست یافت.
اما اکنون در غیاب ملی پوشان المپیکی، مسیر برای قهرمان شدن به نوعی متعادل و قابل دسترسی است.
  رقابت در غیاب المپیکی ها
در وزن 57 کیلوگرم یونس اردلان با مهدی ویسی (مازندران)، زین العابدین فلاح (قشم)، سیدعلی عظیمی (کرمانشاه) و میلاد والی زاده (مازندران) رقابت می کند. والی زاده جدی ترین رقیب ایرانی این کشتی گیر همدانی است.
اما در وزن 61  کیلوگرم سینا زندی با رضا اطری (مازندران)، یاسین رضایی (مازندران)، احمد محمدنژاد جوان (خراسان رضوی)، رضا مومنی (مازندران)، پوریا کاظمی (مازندران)، مهدی دشتی (تهران)، پوریا ترکمان (مرکزی)، محمد خدابخشی (کیش) مبارزه می کند. رضا اطری جریف اصلی این کشتی گیر همدانی است.
در وزن 65 کیلوگرم داریوش ولی زاده کشتی گیر کهنه کار همدانی با مجید داستان (توابع تهران)، امیرحسین سبزعلی (لرستان)، مجید خردمند (آذربایجان غربی)، پیمان نعمتی (سیستان و بلوچستان)، خیراله قهرمانی (کرمانشاه)، آرمین حبیب زاده (مازندران)، کیان محمودجانلو (مازندران) رقابت خواهد کرد که البته حریف او مجید داستان و آرمین حبیب زاده است.
همدان در اوزن 70 کیلوگرم و 74 کیلوگرم و نیز 79 کیلوگرم نماینده ای در این مسابقات ندارد.
همچنین در 86 کیلوگرم هادیی وفایی پور از همدان با علی سوادکوهی (مازندران)، هادی شرفبیانی (کردستان)، عزت اله اکبری (مازندران)، حمیدرضا زرین پیکر (تهران)، محسن مصطفوی (آذربایجان شرقی)، محمدصادق سلطانی نژاد (کرمان)، مهدی اکبرزاده (ایلام)، امیرحسین علیزاده (اروند) مبارزه می کند. مصاف با علی سوادکوهی و عزت الله اکبری بسیار حایز اهمیت است.
همدان در وزن 92 کیلوگرم نماینده ای ندارد اما در وزن 97 کیلوگرم 2 نماینده دارد. محمدحسین محمدیان (مازندران)، مهدی حاجیلوئیان (همدان)، امیر محمدی (خراسان شمالی)، علیرضا رکابی (مازندران)، مصطفی نجفی (خراسان رضوی)، سید محمدحسین دهبان پور (خوزستان)، دانیال شریعتی نیا (همدان)، مسعود خواجه صالحانی (تهران)، وحید یوسفوند (لرستان) در این وزن رقابت خواهند داشت.
مصاف دو همدانی در این وزن بسیار جالب توجه خواهد بود. در وزن 125 کیلوگرم نیز همدانی ها نماینده ای ندارند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: