صفحه 1 : اندیشه صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۱۸

امروز: ۳۰ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Sunday 2024 (May) 19

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: تور «راهیان پیشرفت» روایت متفاوتی از واقعیت‌ها، دستاوردها و موفقیت‌هایی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در نقاط مختلف کشور و استان همدان است که باید به شکلی متفاوت برای اقشار مختلف مردم و به ویژه جوانان تبیین و بازگو شود.
به گزارش هگمتانه، پویایی واحدهای تولیدی و صنعتی آن هم در شرایطی که به واسطه تحریم‌های ظالمانه و شرایط اقتصادی همچنان روی پا ایستاده و چرخ تولید آنها می‌چرخد، مصداق بارز امیدآفرینی است که تور «راهیان پیشرفت» می‌تواند روایتی صادقانه و عینی از این امیدآفرینی را در جامعه تبیین کند.
تور راهیان پیشرفت در راستای عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه «جهاد تبیین» و تأکیدات استاندار همدان برای روایتگری پیشرفت‌ها و ارائه اخبار «امیدآفرین» از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت مردمی سیزدهم در جامعه از سال گذشته در اداره کل صنعت معدن و تجارت استان همدان برگزار شد.
برگزاری تور راهیان پیشرفت در واقع از ابتکارات وزارت صنعت، معدن و تجارت است که استان همدان با برگزاری بیش از 60 تور راهیان پیشرفت در کشور پیشتاز است.
به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان تور راهیان پیشرفت در راستای تبیین دستاوردهای واحدهای صنعتی و تولیدی برگزار می‌شود و سال گذشته جامعه هدف این تور رسانه‌ها و خبرنگاران، دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب حوزه‌های علمیه، اقشار مختلف مردم، مدیران و کارکنان ادارات و سازمان‌های دولتی بودند.
احمد شانیان هدف از برگزاری تور راهیان پیشرفت را معرفی واحدها و دستاوردهای تولیدی و صنعتی و موفقیت‌های آنها عنوان کرد و افزود: امسال نیز اولین تور با حضور جمعی از رسانه‌های استان از 2 واحد تولیدی برگزار شد. وی خاطرنشان کرد: در سال جاری که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری شده است اجرای تور راهیان پیشرفت برای جلب مشارکت‌های مردم در اولویت این اداره کل قرار دارد. در جریان این تور خبرنگاران همدان از کارخانه شیشه همدان و واحد تولیدی خوراک آفرین بازدید کردند.
کارخانه خوراک آفرین همدان با 30 سال سابقه در قالب تعاونی در شهرک بوعلی مستقر و مشغول به فعالیت است و به صورت مستقیم برای 70 نفر و غیرمستقیم برای 400 نفر اشتغال ایجاد کرده است.
شرکت شیشه همدان (سهامی عام) در سال 1354 تأسیس شد و با همت متخصصان و مهندسان ایرانی در سال 1361 با ظرفیت تولید 40 هزار تن در سال مورد بهره برداری قرار گرفت، با توجه به نیاز روز افزون کشور به ظروف بسته بندی شیشه ای، به خصوص ظروفی که از نظر کیفی مطابق استاندارد جهانی باشد، طرح توسعه این شرکت در سال 1378 و با ظرفیت 35 هزار تن در سال شروع به کار کرد.
در حال حاضر شرکت شیشه همدان با هفت خط تولید و 2 دستگاه چاپ مجهز به فناوری مدرن و پیشرفته است و جزء بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ظروف شیشه‌ای بسته بندی صنایع غذایی و نوشابه سازی (بطری و جار) در کشور است.
براساس آخرین آمارها بیش از هزار و 500 واحد تولیدی بهره بردار در استان همدان در حال فعالیت هستند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: