صفحه 1 : فرهنگی صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : گردشگری صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۱۳
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۵

امروز: ۱۳ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (May) 02

عناوین صفحه

  • تشکر "ویژه" از شهردار همدان به‌ دلیل راه‌اندازی مجدد تالار فجر
  • رحماندوست چهره ماندگار شعر کودک
  • اعتبار 18 میلیارد تومانی شهرداری همدان برای جداره‌سازی
  • عطرآگین شدن فضای شهر با پخش اذان زنده ظهر و عصر توسط قاریان ممتاز همدانی
  • پاسخ‌گویی مستقیم رئیس شورای اسلامی شهر به شهروندان همدانی در سامانه ١٣٧
  • دیدار مدیر منطقه 3 شهرداری همدان با کارگران این منطقه
  • ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری منطقه 2 شناسایی و معرفی شود
  • الگوهای جامعه معلمان به عنوان قهرمان معرفی شوند
  • مزاحم اینترنتی در دام پلیس فتا
  • محکومیت 8 میلیارد ریالی قاچاقچی کالا
  • خطر سقوط در کمین تیم پاس
  • معلمی که امام خمینی(ره) خطبه عقدش را خواند
  • رایگان شدن درمان کودکان تا 7 سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • چرایی تفاوت چشمگیر آمار گردشگران همدان با دیگر استان‌ها
  • کاهش 90درصدی هزینه درمان بیماران سرطانی
  • سیر صعودی حیوان‌گزیدگی
  • تصویربرداری هوایی و سه بعدی شهر با مقیاس 1.500
  • هگمتانه، گروه خبر همدان: سال 1402 اتفاقات خوبی در شهر همدان افتاد و پروژه‌های خوبی به ثمر نشست که حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی مدیران شهری بوده است.
    به گزارش هگمتانه، سال گذشته با وجود اینکه سال دشواری برای مدیریت شهری در حوزه اقتصادی بود، اما خوشبختانه این مجموعه در کنار پیگیری پروژه‌های نیمه‌تمام، توانست بالغ بر 200 پروژه و خدمات مختلف را به بهره‌برداری برساند و به شهروندان تقدیم شود.
     تقاطع سردار همدانی زیر بار ترافیک رفت
    درواقع پروژه‌های شاخصی که از دوره‌های قبل به شکل نیمه‌تمام به دوره جدید مدیریت شهری منتقل شده بود، طی سال گذشته به بهره‌برداری رسید که می‌توان یکی از مهمترین این پروژه‌ها را تقاطع سردار همدانی برشمرد که با وجود مشکلات مختلف زیر بار ترافیک رفت.
    اقدامات خوبی هم در حوزه کنترل ترافیک انجام شد که می‌توان به نصب 10 سامانه دوربین‌های ثبت سرعت، هوشمندسازی 13 تقاطع به میزان 13 میلیارد تومان و دوبرابر شدن دوربین‌های پایش تصویری اشاره کرد.
    فاز2 تقاطع غیرهمسطح غدیر شهر همدان افتتاح شد
    17 فروردین‌ماه سال گذشته پروژه فاز2 تقاطع غیرهمسطح غدیر شهر همدان نیز پس از وعده‌ها و کش و قوس‌های فراوان افتتاح شد و زیربار ترافیک رفت تا مشکلات ترافیکی شهروندان در آن منطقه از شهر رفع گردد و از اقدام شهرداری ابراز رضایتمندی کنند.
    افتتاح بازارچه محلی شهید مدنی
    سال گذشته همچنین بازارچه محلی شهید مدنی شهر همدان با هدف ایجاد بازارچه‌های محلی در سطح شهر و به منظور عرضه مستقیم محصولات، فرآورده‌های کشاورزی و ارزاق عمومی و نیز اجرای طرح «از مزرعه تا سفره» با همکاری شهرداری و سازمان جهاد کشاورزی در همدان افتتاح شد.
    ***75 پروژه عمرانی در مناطق کم‌برخوردار
    بهمن ماه سال گذشته شاهد موج افتتاحیه‌های شهرداری همدان همزمان با ایام‌الله دهه فجر بودیم به نحوی که 50 پروژه در شهرداری منطقه سه به بهره‌برداری رسید و سهم منطقه چهار نیز 25 پروژه عمرانی با اعتبار 2500 میلیارد ریال بود تا آنچه هدف بوده یعنی توسعه مناطق کم‌برخوردار محقق شود.
    احداث و تجهیز فاز 3 بوستان فدک بلوار آیت‌الله نجفی، اجرای فاز 2 بوستان شهید باهنر کوی فرهنگیان، تملک و احداث کندرو در بلوار ارتش، تملک و احداث کندرو در بلوار آیت‌الله نجفی، تملک و احداث کندرو در بلوار سردار شهید همدانی و تملک و احداث بلوار مقاومت کوی اسلامشهر از جمله پروژه‌های افتتاح شده در این راستا بوده است.
    احداث معبر باستان در دباغخانه
    تعریض خیابان دباغخانه نیز سال گذشته اجرایی شد و تملک و احداث بلوار 35 متری کوی فرهنگیان نیز به نتیجه رسید، همچنین تملک، احداث و تجهیز بوستان کوثر در پشت حوزه علمیه خواهران از دیگر اقدامات بود.
    احداث 18 چشمه سرویس بهداشتی در میدان سپاه، احداث و تجهیز پارک در محله قلعه‌سبزی، سکوهای نشیمن، تأمین روشنایی پارک و احداث خانه بازی شن و ماسه کودکان در بلوار آیت‌الله نجفی را هم می‌توان از دیگر پروژه‌هایی برشمرد که در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان اجرایی شد.
     تملک 6 پلاک برای بازگشایی معابر کوی اسلامشهر
    تملک 6 پلاک برای بازگشایی معابر کوی اسلامشهر یکی از مهمترین اقدامات مدیریت شهری در سال گذشته بود، تملک 6 پلاک برای بازگشایی معبر کوی ولی عصر(عج) هم انجام و همچنین 3 پلاک نیز به منظور بازگشایی معابر کوی امام خمینی(ره) تملک شد.
    لوله‌گذاری کوچه گل‌ها در کوی علی‌آباد و13 مورد پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری در منطقه چهار هم سال 1402 انجام شد.
    جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی به مساحت 31 هزار مترمربع در خیابان سلحشور جانبازان و بلوار جانبازان، خیابان عرفان، خیابان حافظ، بلوار استقلال، خیابان دانش‌آموز و بلوار آزادی در کوی فرهنگیان، خیابان برقعی در کوی کوثر، خیابان ثمری شاد و 18 متری آزادگان در کوی الوند، بلوار ارتش، میدان باباطاهر و پیاده‌روسازی در کوی علی‌آباد نیز در سال گذشته پیش رفت.
    پوشش رودخانه کوی کوثر در خیابان شهید پیری
    سال گذشته پوشش رودخانه کوی کوثر در خیابان شهید پیری انجام شد؛ در کوی کوثر دال بتنی پیش‌تنیده هالوکور به طول 350 متر تهیه و اجرایی شد.
    اصلاح و بازسازی و دیوارکشی رودخانه‌های‌ کوی کوثر، کوی امام خمینی(ره) و کوی منوچهری در سال گذشته از دیگر اقدامات بود که احداث آسانسور برای پل عابر پیاده بلوار ارتش را هم می‌توان اشاره کرد.
    اصلاح و جداول رفوژ وسط بلوار ارتش به تخریب بتنی و جدول‌گذاری گرانیتی رفوژ وسط بلوار ارتش به طول یک هزار و 900 متر، بازسازی زمین چمن مصنوعی بوستان شهید باهنر در کوی فرهنگیان و تعویض جداول بلوار آیت‌الله نجفی گوشه‌‌ای از فعالیت‌های عمرانی منـطقه چهار همدان بود که سال گذشته به شهروندان هدیه شد.
    بهره‌برداری از 50 پروژه عمرانی در منطقه3
    بهره‌برداری از 50 پروژه عمرانی در منطقه سه همت همگانی مدیریت شهری را می‌طلبید که محقق شود و خوشبختانه این مهم در کنار سایر اقدامات سال گذشته شهرداری در دستور کار بود که می‌توان به افتتاح مجتمع کارآفرینی سردار شهید همدانی در کوی خضر اشاره داشت.
    سال گذشته در حوزه کنترل ترافیک، ابزار هوشمند به کار گرفته شد و در زمینه ثبت سرعت 10 سامانه به بهره‌برداری رسید که 13 تقاطع به صورت هوشمند مدیریت می‌شود و برای آن 12 میلیارد تومان هزینه شده است. در صد نقطه شهر نیز 120 دوربین پایش تصویری فعال است که فضای ذخیره‌سازی و نصب سرورها انجام شده است.
    هدایت آب‌های سطحی و پوشش رودخانه را می‌توان از دیگر اقدامات مهم مدیریت شهری در سالی که گذشت دانست؛ پوشش رودخانه کوی کوثر در زمان کوتاه کار بزرگی بود که خوشبختانه انجام شد.
    راه‌اندازی خط ویژه اتوبوس برای اولین بار در شهر
    اضافه شدن 12 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی و راه‌اندازی خط ویژه اتوبوس میدان بیمه تا کوی فرهنگیان از اقدامات شاخص مدیریت شهری بود که خوشبختانه مورد استقبال و رضایت شهروندان قرار گرفت.
    فعال شدن دوباره پروژه آقاجانی بیگ
    پروژه پارکینگ آقاجانی‌بیگ از سال 1393 آغاز شد و دو پیمانکار غیربومی نتوانستند کار را به سرانجام برسانند، با واگذاری این پروژه به پیمانکار جدید بومی در سال گذشته، گفته شده که طبق زمان‌بندی در 18 ماه آینده به اتمام خواهد رسید که امسال طبق قول مسؤولان سال راه‌اندازی این پروژه بوده که مورد مطالبه جدی مردم شهر همدان است.
    100 هزار تن آسفالت‌ریزی در شهر
    سال گذشته قریب به صد هزار تن آسفالت‌ریزی در سطح شهر همدان انجام ‌شد، پیاده‌روسازی و اصلاح نهرها و آسفالت‌ریزی از دیگر اقدامات مهم بود.
    سالی که گذشت پروژه‌هایی در زمینه‌های مختلف چون اشتغال، کسب و کار، ترافیک، رفاهی، توسعه فضای سبز، ورزشی، شهرسازی و گردشگری اجرایی شد که این پروژه‌ها حاصل یک سال تلاش بی‌وقفه مدیران شهری بوده است.
    مالکلیت چهار ساختمان ناحیه در منطقه سه در حالی که قبلاً اجاره‌ای بود را می‌توان اقدام مهم دیگری دانست، همچنین چهار خودرو عملیاتی برای نواحی و خدمات شهری خریداری شد.
    اجرای پروژه الماس غرب و گره‌گشایی از ترافیک ورودی جاده تهران
    اجرای پروژه الماس غرب در حوزه گردشگری و ترافیک یک اقدام بی‌نظیر بود که مورد رضایت شهروندان قرار گرفت و در زیباسازی شهری هم بسیار مؤثر بود.
    افتتاح مجتمع کارآفرینی سردار همدانی
    مجتمع کارآفرینی سردار همدانی در کنار فرهنگسرای کسب و کار «ولایت» برای اشتغال و توانمندسازی راه‌اندازی شد که کارگاه‌های تولیدی در زمینه‌هایی نظیر سفال، ظروف یک‌بار مصرف، بازاریابی و پوشاک فعال است.
    هدایت آب‌های سطحی که مانند یک بحران بود نیز سال گذشته انجام شد.
    اجرای پروژه چمن مصنوعی فوتبال کوی اندیشه
    سال گذشته اجرای پروژه چمن مصنوعی فوتبال کوی اندیشه و مرمت امامزاده خضر نیز در دستور کار مدیران شهری قرار گرفت و خوشبختانه به ثمر نشست.
    توجه ویژه به ثبت جهانی هگمتانه با تعریف 300 میلیارد تومان بودجه گردشگری
    اجرای پیاده‌روها و بازسازی جداره‌ها از دیگر پروژه‌هایی است که می‌توان نام برد. ناگفته نماند در راستای ثبت جهانی هگمتانه تلاش‌های زیادی از سوی شهرداری همدان صورت گرفته است، به طوری‌که سال گذشته از سوی این سازمان 300 میلیارد تومان بودجه به حوزه گردشگری اختصاص یافت.
    پروژه‌هایی از جمله هدایت آب‌های سطحی کوی اندیشه با 59 میلیارد ریال اعتبار و پیاده‌روسازی معابر یادگار امام با 15 میلیارد ریال اعتبار هم انجام شد که برای هدایت آب‌های سطحی شهری نیز24 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
    سال گذشته برای میدان کوثر کوی شهید مدنی 4.8 میلیارد ریال، احداث زمین چمن مصنوعی فوتبال کوی جنت 13 میلیارد ریال، پیاده‌روسازی و ساماندهی کندرو بلوار امام خمینی(ره) 15 میلیارد ریال در نظر گرفته شد.
    خرید یک دستگاه وانت کاپرا دوکابین و 4 دستگاه مزدا کارا دوکابین به ارزش 14 میلیارد ریال و تأمین برق مغازه‌های تجاری بلوار سردار همدانی با 37 میلیارد ریال از دیگر پروژه‌ها مدیریت شهری است.
    تبلیغات محیطی کنگره 8 هزار شهید استان نیز از سوی شهرداری اقدام ارزشمندی بود که با اختصاص40 میلیارد ریال اعتبار پیش رفت.
    پیاده‌روسازی و ساماندهی معابر کوی قاسم‌‌آباد با اعتبار 16 میلیارد ریال، کوی حسن‌آباد با 10 میلیارد ریال و جدول‌گذاری کوی نیایش با 7 میلیارد ریال انجام شد.
    پیاده‌روسازی پل هوایی 8 میلیارد ریال، زیرسازی و روکش آسفالت کوی شهید مدنی 20 میلیارد ریال، ساماندهی رودخانه 22 میلیارد ریال و بازسازی و مرمت پارک آزادگان 3.5 میلیارد ریال هزینه برداشت.
    افزایش 51 درصدی ناوگان حمل و نقل عمومی
    بازسازی میادین کوی محلات هم جزو برنامه‎‌های سال گذشته شهرداری بود که به خوبی اجرایی شده است، سال گذشته مرکز کنترل هوشمند ناوگان اتوبوسرانی نیز به همت شهرداری همدان افتتاح شد.
    سال 1402 شاهد افزایش 51 درصدی ناوگان حمل و نقل عمومی بودیم که می‌توان از آن به یک اقدام مهم در سطح شهر همدان اشاره کرد.
    سال گذشته 12 دستگاه اتوبوس خریداری و 30 دستگاه بازسازی شد و هوشمندسازی جزو نقطه قوت و کار زیرساختی شهرداری همدان بود.
    رفع مشکل همیشگی صوت مراسم‌های عمومی در سطح شهر
    فراهم شدن سامانه صوت هوشمند با کیفیت، برای مراسم‌ مختلف شهر همدان همواره یکی از چالش‌ها و نیاز‌ها بود که سال گذشته به همت شهرداری برای نخستین بار در دستور کار قرار گرفت تا مشکلات این حوزه با هزینه 40 میلیارد ریالی حل شود.
    بازسازی و به‌سازی نمازخانه پایانه بزرگ مسافربری همدان هم از دیگر اقدامات بوده که 4 تلویزیون جدید نیز در پایانه همدان نصب شده است.
    راه‌اندازی سامانه همصا (مدیریت صورت وضعیت و کنترل پروژه)، ساخت، تکمیل، نصب و راه‌اندازی سامانه طرح زوج و فرد از دیگر اقدامات ماندگار شهرداری همدان بود که علاوه بر کاهش بار ترافیکی تأثیر قابل توجهی نیز بر کاهش آلودگی هوای شهر همدان داشته است.
    خدمات و پروژه‌هایی که ذکر شد تنها گوشه‌ای از اقدامات است که به مواردی مانند رفع آسیب‌های ترافیکی در شهر با نصب و راه‌اندازی علائم مختلف و همچنین آسفالت‌ریزی گسترده و پیاده‌روسازی‌ها نیز اشاره نشده است.
    می‌توان گفت که خدمات شهرداری همدان پایان‌پذیر نیست و مدیریت شهری شبانه‌روزی و به شکل تعطیل‌ناپذیر به خدمت‌رسانی به شهروندان ادامه خواهد داد.



    ارسال ديدگاه

    نام:
    پست الکترونیکی:
    کد امنیتی:
    ديدگاه: