صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : شهرستان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۲۷
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۱۶

امروز: ۲۸ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (May) 17

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه خبر*: شهردار مریانج بازار مبل مریانج را ارزآور دانست و گفت: بازار مبل مریانج ایجادکننده مسیر صادرات در کشورهای حوزه خلیج فارس است.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، مسعود علیمحمدی روز چهارشنبه در نشستی به مناسبت روز مریانج در شهرداری این شهر افزود: بازار "مبل" ظرفیتی مناسب برای توسعه و شکوفایی شهر مریانج است که شهرداری نیز از این ظرفیت و پایگاه بزرگ اقتصادی حمایت می‌کند.
وی بیان کرد: از سال گذشته چهاردهم اردیبهشت به عنوان روز مریانج برگزیده شد و شروع آن با عنوان سال "شهر سبز" انتخاب شد اما امسال با نام گذاری تولید و مشارکت مردمی، رویکرد رونق اقتصادی را تعیین کردیم.
وی اضافه کرد: امسال توجه ویژه در معرفی هرچه بهتر بازار مبل مریانج در سطوح ملی و فراملی را در دستور کار قرار داده ایم.
علیمحمدی خاطرنشان کرد: امروزه مبل مریانج نه تنها در بین استان‌های غرب نشین، در کشور عراق نیز بازار ارزآور را ایجاد کرده است.
وی با اشاره به اینکه بازار مبل مریانج اعم از کارگاه‌های تولیدی و عرضه کالا حدود 50 هکتار وسعت دارد، یادآور شد: بازار مبل این شهر زمینه اشتغال پنج هزار نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است.
شهردار مریانج ادامه داد: امسال هم زمان با دومین سالگرد روز مریانج، عنوان "مریانج، شهر کار و تلاش" برای این مناسبت در نظر گرفته شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر مریانج نیز در این نشست گفت: شهر مریانج از پیشینه تاریخی در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی و کشاورزی برخوردار است و نام گذاری روز مریانج نیز با توجه به جایگاه مهم جغرافیایی این شهر تعیین شده است.
مرتضی مظاهری افزود: نام گذاری سالیانه شهر مریانج در راستای معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شهر است.
وی اضافه کرد: امسال هدف گذاری شورا و شهرداری مریانج توسعه و رونق حوزه اقتصادی بازار مبل مریانج با معرفی هرچه بهتر توانمندی‌ها در حوزه تولید است.
مظاهری اضافه کرد: بازار مبل مریانج توانسته مسیر صادرات را حتی در کشورهای حوزه خلیج فارس ایجاد کند.
وی خاطرنشان کرد: مریانج از ظرفیت‌های بالقوه در حوزه‌های کشاورزی، مذهبی و فرهنگی برخوردار است و به طوری که همه ساله در ماه صفر میزبان 300 هزار زائر کربلا هستیم.
مظاهری با اشاره به برنامه‌های روز مریانج گفت: برگزاری جشنواره بازار مبل، مسابقات ورزشی، جشنواره غذا، جشنواره نقاشی و ده‌ها برنامه فرهنگی و گردشگری برنامه‌ریزی شده است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: