صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۸
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۰

امروز: ۸ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 27

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه گفت‌وگو - اعظم مرادی صالح: مدیر کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان گفت: در ماه مبارک رمضان 300 نفر از بانوان در جلسات قرآنی کانون شرکت می‌کنند.
زیرکی در گفت‌وگو با خبرنگار هگمتانه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ضیافت الهی در ابتدا به بیان گوشه‌ای از فعالیت‌های کانون در این ماه پرداخت.
وی اظهار کرد: کلاس قرآنی مخصوص بانوان برگزار می‌شود که این جلسات سابقه 40 ساله دارد و هر هفته شنبه‌ها از 9 تا 11 صبح برقرار است و در ماه مبارک رمضان روزانه 200 الی 300 نفر در جلسه قرآن کریم شرکت می‌کنند.
خانم زیرکی افزود: مدرس و مفسر این جلسه قرآن، استاد خانم احسانی هستند که از محضر ایشان بهره‌مند می‌شویم.
وی همچنین گفت: در ماه مبارک رمضان، علاوه بر این جلسه، هر روز صبح جزءخوانی قرآن کریم مخصوص بانوان برگزار می‌شود و همچنین هر روز بعد از نماز مغرب و عشا، با افطاری ساده از نمازگزاران و روزه‌داران پذیرایی می‌کنیم.
زیرکی در ادامه درباره سایر فعالیت‌های کانون مهدیه گفت: کانون مسجد مهدیه همدان واقع در خیابان مهدیه با همت بچه‌های مسجد فعالیت می‌کند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر کانون در بخش‌های مختلفی مشغول فعالیت است که از جمله آنها می‌توان به برگزاری کلاس قرآن کودکان به همراه برنامه‌های شاد و متنوع در روزهای جمعه به صورت مجزا مخصوص آقاپسرها و دخترخانم‌های گروه سنی 6 الی 12 سال اشاره کرد.
مدیر کانون مهدیه همدان درباره کلاس‌های اوقات فراغت نیز گفت: در اوقات فراغت نیز کلاس‌های هنری شامل نقاشی و خیاطی و همچنین کلاس‌های درسی شامل زبان انگلیسی و چرتکه، مخصوص رده سنی کودک و نوجوان و بزرگسال برگزار می‌شود که این کلاس‌ها در طول سال تحصیلی در روزهای پنجشنبه ادامه پیدا کرده است.
زیرکی افزود: به لطف خدا کانون مسجد مهدیه با همکاری بسیج خواهران و برادران و گروه مهدویت مسجد مهدیه، تمامی مراسمات و مناسبت‌های مذهبی از جمله ایام میلاد و یا شهادت ائمه علیهم‌السلام را برگزار می‌کنند.
وی درباره کلاس‌های مهدویت نیز گفت: هر هفته سه‌شنبه‌ها کلاس‌های مهدویت مخصوص رده سنی کودکان و نوجوانان و بزرگسالان برگزار می‌گردد و مخاطبان معارفی از معارف عمیق مهدویت را فرا‌ می‌گیرند.
زیرکی افزود: کلاس نقاشی صلواتی در روزهای سه‌شنبه‌های مهدوی و حلقه کودکان برگزار می‌شود.
وی همچنین گفت: هیأت حسینی کودکان در ماه محرم فعالیت می‌کند و همچنین در نیمه ماه شعبان و میلاد حضرت ولی‌عصر علیه‌السلام، ایستگاه صلواتی برپا می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به محیط کانون مسجد مهدیه که مجهز به رایانه و کتابخانه‌ای بزرگ است گفت: طبق برنامه‌ریزی سعی می‌‌شود از این ظرفیت به خوبی در راستای فعالیت‌های فرهنگی و افزایش آگاهی مخاطبان استفاده کرد.
مدیر کانون فرهنگی و هنری مهدیه همدان در ادامه از فعالیت ‌های اردویی و تفریحی کانون برای مخاطبان خود گفت و افزود: برگزاری اردو‌های یک‌روزه در سطح شهر و اردوهای زیارتی از جمله فعالیت‌های دیگر کانون مسجد مهدیه برای اعضای خود است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: