صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : همه دانا صفحه 8 : فرهنگی

۱۸
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۸

امروز: ۱۸ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Tuesday 2024 (May) 07

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: تماشاخانه سیار کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با نمایش «کلاغ بلا، توپ طلا» در همدان، برای کودکان و نوجوانان در منطقه خضر و شهرک مدنی همدان اجرا داشت.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، تریلی تئاتر سیار از دیرباز تاکنون در کانون پرورش فکری به عنوان یکی از شیوه‌های اجرای نمایش در قالب میدانی و حضور در میادین عمومی شهرها و تفرج‌گاه‌ها برگزار می‌شود که مورد استقبال ویژه کودکان و نوجوان و خانواده‌ها قرار می‌گیرد.
بر همین اساس با هماهنگی به عمل آمده با مدیریت آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کشور، تریلی سیار روز پنج شنبه 6 اردیبهشت میهمان کودکان و نوجوانان منطقه خضر و شهرک مدنی همدان بود.
تریلی سیار با نمایش «کلاغ بلا، توپ طلا» به کارگردانی، علی یدالهی و نویسندگی، مهدی صفاری نژاد و بازیگری بازیگران به نام علی یدالهی، شهرام مسعودی، رضا معراجی در همدان اجرا داشت.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار هگمتانه در این برنامه اظهار کرد: تماشاخانه سیار یک سینمای سیار کانون پرورش فکری است که در شهرهای مختلف حضور پیدا می‌کنند و برنامه‌های مختلف قصه‌گویی، نمایش، و.. را اجرا می‌ کنند.
معصومه ابراهیمی‌هژیر در ادامه افزود: این تماشاخانه در همدان با همکاری امور اجتماعی استانداری در رفع آسیب‌های اجتماعی حضور پیدا کرده است. وی اظهار کرد: این تماشاخانه روز پنجشنبه در دو منطقه خضر و شهرک شهید مدنی در همدان سه اجرا داشت.
این مسؤول با بیان اینکه هدف ایجاد شور و نشاط و امید بین خانواده‌ها به ویژه کودکان است، گفت: اینکه به کودکان بگوییم دنیای آنها را درک می‌کنیم و دوستشان داریم و می‌توانیم با همدیگر ایران آینده را برسانیم‌.
ابراهیمی ابراز کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان برنامه‌های مختلفی برای اوقات فراغت بچه‌ها دارد.
وی با تأکید بر اینکه در همدان به یک تریلی سیار نیاز داریم تا در روستاها هم برنامه اجرا کنیم، عنوان داشت: البته جمع کردن همچنین تریلی نیاز به حدود 15 میلیارد تومان اعتبار دارد که امیدواریم مسؤولان استانی در این رابطه کمک کنند.
نمایش زنده عروسکی «کلاغ بلا، توپ طلا» داستان کلاغی را بیان می‌کند که عاشق طلا و اشیای براق و درخشنده است و هر شیئی را که به نظر طلایی رنگ می‌آید می‌رباید تا اینکه در مسیری به کبوتری بر می‌خورد و کبوتر تصمیم می‌گیرد تا نشانه بزرگترین گنبد طلا را به او بدهد.
این برنامه با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی برای کودکان و نوجوانان و بیان مفاهیم تربیتی در قالب تئاتر و نمایش و نیز به منظور آشنایی خانواده‌ها با فعالیت‌های جذاب در کانون پرورش فکری انجام می‌شود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: