صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۸
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۰

امروز: ۸ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 27

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان از آموزش 600 بسیجی در طرح "شهید حاج قاسم سلیمانی"در همدان خبر داد.

به گزارش هگمتانه، حمید بهرامی‌خو از برگزاری طرح "شهید حاج قاسم سلیمانی" در همدان خبر داد و اظهار کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی تیم‌هایی‌ متشکل از 10 بسیجی و نیز پزشک و پرستار در مجموع 15 نفر در کنترل بیماری کرونا به ارائه خدمات به بیماران می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه 10 نفر از بسیجیان هر تیم که قبلا توسط بسیج جامعه پزشکی آموزش دیده‌اند و اطلاعات یک پرستار و بهورز را دارند در این طرح به کار گرفته می‌شوند گفت: این افراد توسط کارکنان بسیجی بیمارستان تأمین اجتماعی و بعثت آموزش لازم را دیده‌اند و طبق آن خدمات ارائه خواهد شد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان از آموزش 600 نفر بسیجیان طی فروردین‌ ماه برای اجرای طرح " شهید حاج قاسم سلیمانی" خبر داد و افزود: این افراد در محلات، پایگاه‌های بسیج و مساجد مستقر خواهند شد و طبق فرم مراکز بهداشت و درمان به منازل مراجعه کرده و اطلاعات لازم را ثبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه طبق فرم افرادی که بیمار هستند مشخص خواهند شد گفت: از تمام اعضای خانواده شرح حال گرفته می‌شود و افرادی که بیمار هستند به خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت ارجاع داده می‌شوند.

بهرامی بیان کرد: در این مرحله پرستاران و بهورزان مراکز بهداشتی، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت با بیماران ارتباط می‌گیرند که اگر نیاز درمانی داشته باشند به پزشک معرفی شوند، دارو تجویز و قرنطینه خانگی انجام می‌شوند.

وی با بیان اینکه اگر بیماران مشکل قرنطینه داشته باشند قرار است از مهمانسراهای ادارات برای آنها استفاده شود عنوان کرد: اگر فردی مشکل حادی داشته باشد و نیاز به بیمارستان باشد طبق تشخیص پزشک این کار انجام می‌شود و اعزام صورت می‌گیرد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه فعلا ابتدای طرح است و تا 6 ماه ادامه دارد خاطرنشان کرد: شرح حال گرفته شده از بیماران توسط گروه‌های بسیجی در سامانه 4030 شبکه بهداشت ثبت خواهد شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: