صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۸
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۰

امروز: ۸ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 27

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیر منطقه سه شهرداری همدان گفت: سالن کسب و کار فرهنگسرای ولایت با اعتباری بالغ بر 25میلیارد ریال در دو طبقه به مساحت 1000مترمربع در دست احداث است.

به گزارش هگمتانه، محمدرضا فیضی منش با بیان اینکه سالن کسب وکار در حال حاضر 40درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: باتوجه به اعتبار مصوب سال جاری این پروژه به مبلغ 25میلیارد ریال درحال اجرا است که مبلغ 15 میلیارد ریال در سال 98 هزینه شده و 10 میلیارد ریال نیز در سال 99 به این امر تخصیص یافته است و برای تکمیل این پروژه و درصورت نیاز به اعتبار بیشتر در سال 1400با اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر اقدام خواهد شد.

فیضی منش یکی از برنامه‌های اصلی مدیریت شهری را رونق تولید و راه‌اندازی فرهنگسرای کسب و کار با هدف کاهش جمعیت افراد بیکار و کاهش نرخ بیکاری در مناطق کم برخوردار شهر همدان دانست و گفت: در همین راستا به همت معاونت امور زیربنایی منطقه سه سالن کسب و کار در حال احداث است و بعد از تکمیل به منظور بهره برداری در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از اهداف اساسی شهرداری منطقه سه در اجرای این پروژه‌هاست و توانمندسازی مناطق محروم همدان در این راستا به جدیت در بخش‌های مختلف پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سالن کسب و کار می‌تواند بستر ورود مردان و زنان محلات کم برخوردار کوی وحدت را به فضای کسب و کار فراهم کند خاطرنشان کرد: امیدواریم با بهره برداری آن شاهد رشد اقتصادی منطقه باشیم که قطعاً در رشد و تعالی فرهنگی، اجتماعی و... نقش بسزایی خواهد داشت.

مدیر منطقه سه شهرداری همدان با بیان اینکه اهمیت و جایگاه کارآفرینی بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: کارآفرینی و کسب و کارهای شهری به عنوان یک رویکرد اساسی برای توسعه مشارکت بخش خصوصی، تعاونی‌ها و نهادهای مردمی به شمار می‌رود و پایه‌ای برای تقویت بخش خصوصی و تأمین زیرساخت‌ها محسوب می‌شود.

فیضی منش خاطرنشان کرد: ارائه خدمت و امکانات اولیه و کم‌هزینه به شهروندان، استفاده از ظرفیت‌های محلی در راستای توسعه فرهنگ کارآفرینی و توانمندسازی افراد محلی، ارتقای خدمات همه‌جانبه و هم‌راستا در راستای تبدیل شهرداری از سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی، ترویج و ارتقای فرهنگ کسب و کار و کارآفرینی و افزایش میزان مهارت‌های شهری و ارتقای توانمندی‌های کارآفرینان در میان شهروندان از اهداف این فرهنگسرا است.

مدیر منطقه سه شهرداری همدان در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی در ساماندهی اوقات فراغت جوانان، نوجوانان و رده‌های سنی مختلف در دو بخش آقایان و بانوان در محلات کم برخوردار و ایجاد امکانات ورزشی در این نقاط افزود: سالن ورزشی ولایت در دو طبقه به مساحت 1520 مترمربع و با هزینه‌ 24میلیارد ریال در حال احداث است که مبلغ 14 میلیارد ریال در سال 98 هزینه شده و 10 میلیارد ریال نیز در سال 99 به این امر تخصیص یافته است.

مدیر منطقه سه شهرداری همدان با اشاره به اینکه نسبت به توسعه ورزش شهروندی در محلات مختلف شهر همدان تأکید ویژه‌ای از سوی شهردار همدان شده است و ارتقا سطح کیفی و کمی فعالیت‌ها را مدنظر قرار داده‌ایم اظهار کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و هدفمند کردن اوقات فراغت و پرورش استعداد‌های ورزشی در بطن محلات، سالن‌ ورزشی فرهنگسرای ولایت در منطقه خضر احداث شده است.

وی به پیشرفت 60درصد سالن ورزشی ولایت در کوی خضر اشاره داشت و ادامه داد: هدف اصلی این منطقه تسریع در انجام پروژه برای استفاده اقشار مختلف به منظور بهره برداری از آن است که این پروژه نیز همانند پروژه احداث سالن کسب و کار تا سقف اعتبار مصوب سال جاری ادامه خواهد داشت و در صورت نیاز به اعتبار بیشتر در سال آینده با اخذ مجوز شورای اسلامی شهر اقدام خواهد شد.

فیضی منش در پایان با تأکید بر لزوم وجود این دو مجموعه در محلات کم برخوردار و آثار مثبت آن تصریح کرد: وجود چنین اماکنی در هدفمند کردن اوقات فراغت، کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرورش استعداد‌های ورزشی در بطن محلات و همچنین ایجاد کار آفرینی‌های خانگی تأثیر بسزایی خواهد داشت.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: