صفحه 1 : فرهنگ و هنر صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و هنر صفحه 8 : فرهنگی

۱۲
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۴

امروز: ۱۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Tuesday 2024 (Apr) 30

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری همدان خبر داد: در راستای شفافیت، جزئیات اطلاعات بودجه شهرداری همدان در دسترس شهروندان قرار گرفت.
به گزارش هگمتانه، به نقل از ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، خلاصه بودجه مصوب سال 1403 شهرداری همدان جهت آگاهی شهروندان همدانی با تلاش کارکنان اداره آمار، برنامه‌ریزی و تحلیل اطلاعات در درگاه داده شهرداری همدان به نشانی https://data.hamedan.ir منتشر شد و شهروندان می‌توانند با مراجعه به درگاه مذکور، خلاصه بودجه منابع و مصارف و همچنین جزئیات درآمد و پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای (عمرانی) را به تفکیک مناطق و ادارات تابعه ملاحظه کنند.
در این راستا عادل جعفری اظهار کرد: بودجه سال 1403 امسال 4354 میلیارد تومان بوده که نسبت به بودجه 3751 میلیارد تومانی سال گذشته از رشد 16 درصدی برخوردار شده است.
مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری همدان با اشاره به میانگین رشد بودجه شهرداری همدان گفت: میانگین رشد در 10 سال گذشته 28 درصدی بوده است و با توجه به گزارش‌های پیش‌بینی مشاور و کاهش تحقق درآمدهای شهرداری. تلاش شد بودجه در محدوده پیش‌بینی‌های علمی رشد کند.
این مسؤول در حوزه برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری همدان افزود: جمع کل درآمدهای عمومی پیش‌بینی شده بودجه سال 1403 حدود 4300 میلیارد تومان است که 2600 میلیارد تومان مربوط به درآمدهای عمومی با تمرکز بر پروانه‌های ساختمانی و ماده صد و امور وابسته به ساختمان، 1300 میلیارد تومان فروش ملک (29/5 درصد) و 410 میلیارد تومان وام و اوراق مشارکت (9/5 درصد) پیش‌بینی شده است.
جعفری در خصوص نسبت بودجه عمرانی و جاری شهرداری همدان عنوان کرد: 58 درصد بودجه به حوزه مأموریت‌ها و مقررات که در قالب اقدمات توسعه‌‌ای و عمرانی تعریف شده اختصاص یافته و 42 درصد مربوط به مباحث جاری است.
وی با بیان اینکه 438 پروژه عمرانی در قالب شش مأموریت تعریف شده تصریح کرد: از بودجه عمرانی 7/5 درصد به حوزه کالبدی و شهرسازی، 12/5 درصد به حوزه محیط زیست و خدمات شهری، 1/5 درصد به مدیریت بحران، 52 درصد به حمل و نقل و ترافیک و 8 درصد به حوزه مدیریت پشتیبانی و 6 درصد به مباحث اجتماعی و فرهنگی اختصاص یافته است.
عادل جعفری یادآور شد: بودجه امسال بر اساس نیازسنجی از مناطق، سازمان‌ها و با توجه به رویکردهای چشم انداز بیست ساله و کارهای کارشناسی در جلسات مختلف تدوین و پس از تصویب شورای اسلامی شهر همدان و تأیید کمیته تطبیق در فرمانداری ابلاغ شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: