صفحه 1 : همه دانا صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : همه دانا صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : خبر همدان صفحه 8 : فرهنگی

۱
خرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۲۰

امروز: ۲ (خرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Wednesday 2024 (May) 22

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه خبر همدان: وزیر کشور تأکید کرد: ظرفیت‌های صادراتی همدان تقویت شود.
به گزارش هگمتانه، احمد وحیدی در حاشیه برگزاری نمایشگاه اکسپو 2024 و در بازدید از غرفه استان همدان، اظهار کرد: همدان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه صادرات دارد که از جمله آنها محصولات کشاورزی همچون کشمش است بنابراین انتظار داریم میزان صادرات این محصول برای گرفتن جایگاه‌های بالاتر و بهتر در دنیا تقویت شود.
وی با اشاره به صادرات پنج میلیارد دلاری سفال در بازارهای جهانی تأکید کرد: ظرفیت‌های صادراتی سفال باید در سطح ملی و استانی تقویت شود که خوشبختانه در این راستا در استان همدان و شهر جهانی سفال، لالجین، اقدامات درخور توجهی انجام شده که باید تکمیل شود تا بتوانیم سهم بیشتری از بازارهای جهانی سفال به خود اختصاص دهیم.
وزیر کشور افزود: در حوزه دانه‌های روغنی نیز کارهای خوبی انجام شده که می‌توانیم بعد از ذرت با استفاده از این بخش ثروت‌زایی را در توسعه فعالیت‌های اقتصادی بر محور کشاورزی در همدان افزایش دهیم.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان نیز با بیان اینکه فعالان اقتصادی همدان از فرصت نمایشگاه اکسپو استفاده کنند، گفت: نمایشگاه اکسپو فرصت ویژه‌ای برای رقابت استان‌هاست. حضور همدان در نمایشگاه اکسپو امسال بسیار تأثیرگذار بوده و فعالیت رسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی مختلف همدان در این دوره قابل توجه است.
حسن پیمانی مطرح کرد: تعاملات مناسبی در این نمایشگاه برای انعقاد تفاهم‌نامه و تعاملات تجاری بین کشورهای مختلف با همدان فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه استان‌ها در نمایشگاه اکسپو برای معرفی ظرفیت‌های خود در رقابت هستند، گفت: فعالان اقتصادی همدان باید تلاش کنند تا با حضور خود در چنین فرصت‌هایی، به معرفی تمام ظرفیت‌های استان کمک کنند.
به نقل از ایسنا، پیمانی با بیان اینکه ظرفیت‌ها و فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری بسیاری در استان همدان وجود دارد که به‌علت محدودیت در این نمایشگاه معرفی نشده است، افزود: انتظار می‌رود تولیدکنندگان و واحدهای اقتصادی بیشتری از استان همدان در این نمایشگاه‌ حضور پیدا کنند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: