صفحه 1 : فرهنگ و هنر صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و هنر صفحه 8 : فرهنگی

۱۲
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۴

امروز: ۱۳ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (May) 02

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: مردم همدان سال‌ها از مسؤولان استان درخواست حل مشکل ترافیک بلوار شهید رجایی به سمت مدرس را داشتند که امروز با توجه به افزایش مشکلات انتظار دارند هرچه سریع‌تر پل شهید مدرس ایجاد شود.
به گزارش هگمتانه، روزی نیست که شاهد افزایش حجم تردد خودروها و ترافیک آزاردهنده در بلوار شهید رجایی به سمت میدان شهید مدرس همدان نباشیم و این مسأله باعث شده مردم منطقه گلایه‌هایی داشته باشند و خواهان حل این مشکل شوند.
خصوصا طی چند سال اخیر معضل ترافیکی بلوار شهید رجایی به سمت میدان شهید مدرس باعث شده، ترافیک کلافه‌کننده‌ای را شهروندان در این مسیر تجربه کنند و از مسؤولان بخواهند این معضل موجود برای همیشه حل شود.
18 دی‌ماه سال1401 در راستای همین درخواست‌ها، جلسه شورای همتا در استانداری تشکیل شد و یکی از صورت ‌جلسات آن مربوط به ساماندهی میدان شهید مدرس به صورت تقاطع غیرهمسطح و آن هم زیرگذر بود که در دستور کار شهرداری همدان قرار گرفت تا اقدام جدی در راستای حل مشکل ترافیکی این منطقه صورت گیرد.
شهرداری همدان نیز از آن زمان تاکنون اقدامات مربوط به احداث تقاطع غیرهمسطح را پیش برد به نحوی که با شرکت «هگزا» وارد مذاکره و کار مطالعاتی آغاز شد تا روند به نحو شایسته و با کمترین مشکل توسط یک شرکت با تجربه در سطح بین‌المللی طی شود.
شرکت هگزا مطالعات اولیه را در 11 سناریو برای شهرداری ارائه کرد و از آنجا که در ادامه در جلسه‌ای با شرکت‌های خدمات‌رسان استان، نقطه اشتراک جابه‌جایی تاسیسات وجود داشته و یکسری ملاحظات اجتماعی و موضوعات سیما و منظر بوده، زیرگذر مصوب می‌شود و جلسات و اقدامات بعدی با این شرکت‌ها از سوی شهرداری پیگیری می‌شود.
اما اواخر سال گذشته به صورت یک طرفه بدون عنوان شدن موضوع، مصوبات جلسه سال 1401 لغو و مقرر می‌شود که مجدد موضوعات ترافیکی تقاطع غیرهمسطح مدرس در جلسات بحث شود، در حالی که اقدامات مربوط به این پروژه تاحدودی پیش رفته و قرار بود این روزها آغاز شود، در بلاتکلیفی به سر می‌برد. چیزی که باعث شده اهالی منطقه بار دیگر نگرانی‌های خود را مطرح کنند و خواهان تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر این پروژه باشند.
ضمن اینکه کارشناسان مربوطه عنوان می‌کنند زمان کم و دو هفته‌ای برای انتقال درختان وجود دارد و این پروژه هرآنچه دیرتر آغاز شود، دیرتر به نتیجه می‌رسد. اگر زمان دوهفته بگذرد و درختان جابه‌جا نشوند کاری در این پروژه پیش نمی‌رود و در نتیجه یک سال نیز معطل خواهد ماند.
همچنین متخصصان پروژه‌های شهری حل گره ترافیکی را منوط به اجرای پل شهید مدرس می‌دانند و طبق تجربه‌ای که دارند، عنوان می‌کنند در حین اجرای کار نیز ترافیکی در منطقه ایجاد نخواهد شد، دغدغه‌ای که برخی مسؤولان مربوطه دارند و تأکید دارند تمام جوانب اندیشیده شود.
در راستای نحوه انجام کار و ضرورت اقدامات لازم در این پروژه با مسؤولان مربوطه صحبت‌هایی داشتیم البته پیش از اطلاع از این گفت‌وگوها صحبت‌های چند تن از اهالی منطقه را می‌شنویم و بعد از زبان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان و نیز مدیر پروژه مدرس نکاتی را عنوان می‌کنیم که در ادامه با هم می‌خوانیم. یکی از کسبه‌های ورودی بلوار جانبازان در این خصوص اظهار می‌کند: ایجاد پل شهید مدرس در این منطقه ضروری است چرا که هنگام ظهر و عصر از سمت خیابان ستاره تا فلکه مدرس ترافیک سنگین وجود دارد.
وی با تأکید بر اینکه در بلوار رجایی و ورودی شهر به علت باریک بودن عرض خیابان ترافیک سنگین است گفت: برخی رانندگان به خاطر اینکه می‌خواهند به این ترافیک سنگین برنخورند از سمت باباطاهر یا پشت میدان بار و خیابان سلحشور در جانبازان، تردد می‌کنند و درواقع بار ترافیکی را به این مناطق هدایت می‌کنند که وضعیت بدتر می‌شود.

 پل شهید مدرس باید چند سال پیش احداث می‌شد
این شهروند همدانی با تأکید بر ایجاد پل شهید مدرس خاطرنشان کرد: این پل باید چند سال پیش احداث می‌شد چرا که مدام خودروهای جدید به شهر اضافه می‌شوند و فکری به حال موضوع ترافیک نمی‌شود.
آقای صمدی؛ سوپری اهل این محل با اشاره به اینکه هر روز ترافیک فوق‌العاده بدی را در سمت بلوار شهید رجایی شاهد هستیم اظهار کرد: متأسفانه خودروها به خصوص از ساعات خاصی مثلا سه یا چهار بعد از ظهر در لاین بلوار شهید رجایی به سمت میدان شهید مدرس قفل می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه میدان شهید مدرس مشکل ترافیکی شدیدی دارد که معتقدم باید کار پل‌سازی از زمستان آغاز می‌شد تا حداقل بار ترافیکی امروز آنجا کم شود گفت: از سمت چهار راه میدان بار به سمت جاده کرمانشاه، مغازه‌ها نیز جلوتر قرار گرفتند و وقتی خودروها برای خرید، توقف می‌کنند، خصوصا عصرها ترافیک سنگینی آنجا ایجاد می‌شود.
این شهروند همدانی با اشاره به اینکه تقریبا 20 سال است در این منطقه زندگی می‌کنم و حداقل 12 سال ترافیک سنگینی را شاهد بودم که بسیار زجرآور است خاطرنشان کرد: بارها اتفاق افتاده و آمبولانسی از این منطقه عبور کرده و در ترافیک مانده است که با خودم گفتم خدا کند بیمار سالم به بیمارستان برسد.
وی تأکید کرد: گاهی تقریبا آمبولانس 10 دقیقه از زیر پل عابر پیاده ورودی جانبازان تا به میدان شهید مدرس، در ترافیک می‌ماند و جان بیمار در خطر است که اگر ترافیک این منطقه حل نشود، روز به روز نیز بر مشکلات می‌افزاید.
صمدی با بیان اینکه ایجاد روگذر مدرس شاید زودتر نتیجه دهد و زیرساخت‌ها به هم نریزد افزود: در روگذر حداقل زیرساخت‌ها کمتر آسیب می‌بیند و زودتر هم به نتیجه می‌رسد و احیا می‌شود، البته این نظر شخصی من است و باید کارشناسان شهرداری و شورای شهر اظهار نظر کنند.
آقای رشیدی و خلج؛ از دیگر اهالی منطقه، معتقد بودند باید هر چه سریع‌تر پل شهید مدرس ایجاد شود چرا که خصوصا عصرها از سمت بلوار رجایی به سمت میدان شهید مدرس ترافیک سنگینی وجود دارد.
آقای خلج در ادامه با بیان اینکه کار باید به دست متخصصان انجام شود و مردم بهره لازم را ببرند گفت: پل شهید مدرس ترافیک را کاهش خواهد داد و امیدوارم هرچه زودتر اجرایی شود.
آقای کیهانی نیز در مغازه باطری‌سازی کار می‌کرد و معتقد بود پل شهید مدرس ترافیک منطقه را کاهش خواهد داد و در ادامه اظهار کرد: متأسفانه هر روز صبح تا شب در این منطقه شاهد ترافیک سنگینی هستیم و فکری به حال این معضل نمی‌شود.
وی با بیان اینکه 17 سال است در این منطقه هستم و سال‌ها شاهد ترافیک سنگین بودم عنوان کرد: بهتر است زیرگذر ایجاد شود اما چون گفته می‌شود تاسیسات فاضلاب آسیب خواهد دید، روگذر نیز جواب خواهد داد.
این شهروند همدانی با اشاره به اینکه شنیدیم احداث پل شهید مدرس لغو شده است ادامه داد: مدتی پیش برای اجرای این پل در سطح شهر بنر زده شد اما بعد از مدتی آنها را برداشتند و بعد مطلع شدیم گویا مخالفت‌هایی در اجرای طرح صورت گرفته است.

 مسؤولان فکری به حال گره ترافیکی کنند
کیهانی با بیان اینکه امیدوارم مسؤولان فکری به حال مسأله ترافیک صبح و عصر این منطقه کنند و با احداث پل گره ترافیکی حل شود، خواستار توجه به این موضوع شد.
آقای رجبی نیز از دیگر اهالی منطقه بود که اظهار کرد: تقریبا دو سالی است که در یکی از کوچه‌های نزدیک میدان شهید مدرس زندگی می‌‌کنیم و به خاطر وجود ترافیک سنگین در این منطقه اذیت شده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه از ساعات هشت صبح و حضور کارمندان در ادارات ترافیک در این منطقه آغاز می‌شود و ساعاتی ادامه دارد و ظهر نیز هنگام دوباره همین روال تکرار می‌شود افزود: از ساعت پنج بعد از ظهر تا 9:30 یا 10 شب نیز ترافیک شدید است و ما اهالی از این وضعیت کلافه شدیم و امیدواریم هر چه زودتر پل ایجاد شود.

 ساخت پل هم دیگر جوابگوی ترافیک منطقه نیست
آقای بشیری نیز یکی از رانندگان خط میدان شهید مدرس با بیان اینکه حتی ساخت پل هم دیگر جوابگوی ترافیک این منطقه نیست چرا که با ورود خودروهای زیاد به سطح شهر خیابان‌ها قفل شده است اظهار کرد: در حال حاضر به ازای هر نفر از اعضای خانواده‌ها، یک خودرو در سطح شهر تردد می‌کند و حتی خودروهای مسافرت افراد هم مخصوص شده است.
وی بیان کرد: سیاست دولت‌ها به نحوی نبوده که مشکل ترافیک اساسی حل شود و امروز در دورترین نقاط شهر و روستا افرادی برای داشتن خودرو ثبت‌نام می‌کنند و این یعنی روز به روز بر معضل ترافیک افزوده شود.
این شهروند همدانی با بیان اینکه خیابان‌ها همان خیابان است و اضافه نشده اما تعداد خودروها چندین برابر شده و قطعا این باعث ترافیک می‌شود گفت: روز به روز بر تعداد خودروهای بی‌کیفیت در سطح شهر اضافه می‌شود در حالی که خودروهای فرسوده نیز کمتر اسقاط می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه تردد خودروها در سطح شهر و آلودگی محیط زیست از مشکلات موجود است گفت: پل تأثیری بر حل مشکل ترافیک ندارد و حتی طرح زوج و فرد هم تأثیر نداشته و کمتر کسی رعایت می‌کند.
آقای رنجبران؛ یکی از اهالی منطقه میدان شهید مدرس نیز با بیان اینکه ترافیک سنگین معضل اصلی اینجاست خصوصا به هنگام غروب برای ما مشکلاتی ایجاد می‌شود گفت: امیدوارم این پل احداث شود و ما اهالی از مشکلات موجود رهایی یابیم.
وی با بیان اینکه به هنگام ترافیک کوچه‌ها قفل می‌شود و کوچه ما هم « توانا» با این مشکلات مواجه است افزود: مسؤولان باید هر چه سریع‌تر برای حل این مشکل کاری کنند.

 این روزها باید پل شهید مدرس شروع به ساخت می‌شد
آقای احمدی؛ تعویض روغنی منطقه میدان شهید مدرس نیز با بیان اینکه 30 سال است در این منطقه زندگی می‌کنم و ترافیک عصرها و ظهرها امان ما را بریده است اظهار کرد: پل شهید مدرس باید ایجاد شود، هرچند نیاز به هزینه زیادی دارد و باید فکر آنجا را هم کرد و اعتباراتی تعریف شود.
وی با اشاره به اینکه طبق گفته‌ها، این روزها باید پل شهید مدرس شروع به ساخت می‌شد ادامه داد: اعلام شده بود که بعد از عید نوروز کار ساخت این پل آغاز می‌شود اما تاکنون خبری نیست و ما منتظریم تا مشکل ترافیک حل شود.
این شهروند همدانی با بیان اینکه گفته شده ممکن است قطعی‌های طولانی آب در حین احداث پل مردم را اذیت کند و ملاحظاتی وجود دارد گفت: ممکن است قطعی طولانی باعث اذیت مردم شود اما چند ساعت در روز را مردم تحمل خواهند کرد و بهتر است ساخت این پل زودتر شروع شود.
وی خاطرنشان کرد: البته این راهم شندیم که ساخت پل به خاطر هزینه بالایی که دارد، منتفی شده است که امیدوارم با همت مسؤولان و تأمین اعتبار لازم آغاز شود و مشکل ترافیک اینجا حل گردد.
یکی از خانم‌های اهالی منطقه بلوار رجایی نیز با بیان اینکه قطعا ساخت پل مشکل ترافیک را حل خواهد کرد اظهار کرد: قفل شدن خودروها در ساعاتی از روز باعث کلافگی مردم می‌شود و اگر زمینه رفت و آمد راحت خودروها فراهم شود، کار بزرگی در این منطقه صورت گرفته است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان نیز در گفت‌وگو با هگمتانه با بیان اینکه در حال حاضر موضوع بیشتر ترافیک بلوار رجایی است تا میدان شهید مدرس اظهار کرد: ما مخالف احداث پل شهید مدرس نیستیم و مطمئنا در بلوار رجایی و تقاطع مدرس، اقدام عمرانی باید انجام گیرد چرا که وضعیت ترافیکی به خصوص در بلوار رجایی به علت بالا بودن انشعابات فرعی که وارد این بلوار می‌شود، مشکل‌ساز است و باید فکری به حال این معضل کرد.

اجرای تقاطع غیرهمسطح مشکل ترافیکی منطقه را حل می‌کند
ابراهیم فارسی با اشاره به اینکه قرار بر این نیست که پروژه مدرس اجرایی نشود و ما موافق اجرا هستیم گفت: اجرای تقاطع غیرهمسطح در واقع مشکل ترافیکی منطقه را حل خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه اجرای زیرگذر یا روگذر تفاوتی برای ما ندارد چرا که هر دو جواب خواهد داد اما باید ببینیم چه اقداماتی را انجام داد و قرار است چه امتیازاتی را بگیریم؟ افزود: اگر زیرگذر احداث شود، تاسیسات باید جابه‌جا شود و مطمئنا روگذر تبعات کمتری خواهد داشت، حال در اینجا جابه‌جایی تاسیسات هم وجود دارد اما به اندازه زیرگذر نیست.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان با بیان اینکه مشاور باید نظر بدهد که آیا روگذر بهتر است یا زیرگذر گفت: البته موضوع هزینه هم مطرح است و اصل مسأله این است که شکی در ایجاد تقاطع غیرهمسطح نیست.
وی با اشاره به اینکه طرح تقاطع غیرهمسطح از سال 1401 مطرح شده و مصوباتی در شورای همتا داشته است افزود: مسأله مورد تأکید پلیس راهنمایی و رانندگی، زمان اجرای پروژه است که تأکید داریم، اقدامی که می‌خواهد انجام شود باید پیوست ترافیکی داشته باشد.
فارسی بیان کرد: با توجه به بافت خیابان‌های آن منطقه، باید پیوست ترافیکی باشد تا به مشکل زمان اجرا برنخوریم و ترافیک سنگینی ایجاد نشود.

 داشتن پیوست ترافیکی در زمان اجرای پروژه مهم است
وی با تأکید بر اینکه داشتن پیوست ترافیکی در زمان اجرای پروژه مهم است که البته برای آن نیز برنامه داریم و به شهرداری منتقل کردیم که اگر مرحله به مرحله کار اجرایی شود، احتمال می‌دهیم به کمترین مشکل برخورد کنیم گفت: در جلسه‌ای که خدمت معاون عمرانی استانداری همدان بودیم این موضوع مطرح شد که کار با برنامه دقیق ترافیکی اجرا شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان با اشاره به اینکه این پروژه یک پیوست ترافیکی جامعی می‌خواهد و باید تمام جوانب را در نظر گرفت و کوچکترین و کمترین زحمت را برای همشهریان در حین اجرای پروژه ایجاد کرد عنوان کرد: هر معبری خصوصیات خاص خود را دارد و طبق آن باید کار را پیش برد.
وی با بیان اینکه باید دید برنامه شرکت اجرایی این طرح چیست و پیوست‌ها چه خواهد بود، در ادامه در خصوص اینکه اهالی منطقه اصرار دارند هرچه سریع‌تر پل اجرایی و ترافیک روان شود گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی نمی‌تواند در مورد زمان اجرا و جوانب کار نظر دهد و تصمیم‌گیری کند اما باید متخصصان این حوزه نظر دهند.
مدیر پروژه پل شهید مدرس نیز با بیان اینکه اجرای پروژه مدرس طبق خواست مردم بوده چرا که اهالی منطقه درخواست‌هایی مبنی بر کاهش بار ترافیکی داشتند و البته روز به روز هم گره ترافیکی در این مسیر افزوده می‌شود اظهار کرد: سال‌های گذشته این پروژه به علت شرایط ترافیکی در اولویت استان قرار می‌گیرد و در چندین جلسه شورای همتا و کمیته تصادفات مطرح ‌می‌شود چرا که حل مشکلات مردم موضوع مهمی بوده است.
وی در جلسه 18 دی ماه سال 1401 پروژه میدان شهید مدرس به صورت تقاطع غیرهمسطح و آن هم زیرگذر با عرضی که دو لاین در رفت و برگشت در کندروها و یک خط پارک و دو خط رفت و برگشت در زیرگذر، شمال به جنوب و جنوب به شمال به تصویب رسید اظهار کرد: در این جلسه قرار بر این شد شهرداری همدان اقدامات بعدی را در خصوص مطالعات پروژه در دستور کار قرار دهد.
وی خاطرنشان کرد: باتوجه به حساسیت موقعیت جغرافیایی و ترافیکی میدان شهید مدرس و دسترسی‌هایی که در آنجا وجود دارد، مجدد آماربرداری از سوی شهرداری در خصوص این پروژه انجام شد تا هم صحت‌سنجی مطالعات قبلی انجام شود و هم مجدد آماربرداری برای تقویت آمارهای قبلی صورت گیرد، در نهایت مطالعات این پروژه رشد شاخص‌ها با عدد 30 درصدی را نشان داده است که این هم در جلسات متعدد شورای همتا و کمیته تصادفات مطرح می‌شود.
مدیر پروژه پل شهید مدرس با اشاره به اینکه مطالعات مختلف انجام شده و در 150 صفحه سناریوهای مختلف از سوی شرکت هگزا بیان شده است گفت: با وجود جلسات و مکاتبات قبلی عنوان می‌شود شهرداری هیچ نقشه پروژه و مطالعات ترافیکی انجام نداده و هیچ هماهنگی با مسؤولان خدمات‌رسان انجام نشده است، در حالی که مستندات موجود است و این جزو نخستین پروژه‌هایی بوده که مطالعاتش زمان‌بر‌تر در سطح شهر همدان پیش رفته است.
وی با بیان اینکه جلسات متعددی برگزار و صورت‌ جلسات خوبی از آن استخراج شده و برنامه کار معلوم شده و این نبوده که بدون برنامه تصمیم به اجرای پروژه گرفته شود عنوان کرد: در حال حاضر نقشه‌هایی نظیر نقشه سازه تکمیل شده و انحراف ترافیک در دستور کار قرار گرفته است، روال این است که همواره گزارش از انحراف ترافیک بعد از تکمیل نقشه‌ها، مشخص شدن عرصه و اعضای سازه‌ای معلوم می‌شود.
مدیر پروژه با اشاره به اینکه طبق مطالعات انجام شده سناریوها در این پلن مشخص شده و در مرحله اول قرار بر جابه‌جایی درختان رفوژ وسط بلوار شهید احمدی روشن و بلوار شهید رجایی است ادامه داد: مرحله دوم بعد از خیابان عقیل و نرسیده به میدان شهید مدرس که عرض خیابان کم است، تغییر جهت و تعریض در بررسی قرار گرفته است و تقریبا 60 متر عرض به صورت یک مسیر اضافه می‌شود.

تدوین مطالعات احداث پل شهید مدرس با در نظر گرفتن جوانب مختلف
وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی در اجرای این پروژه انجام شده و بدون مطالعات نبوده است افزود: روال کار هر پروژه این بوده که نقشه‌ها تکمیل و بعد سازه‌ها مشخص و سپس فازبندی انجام می‌شود و پلن آماده و طرح در شورای همتا مطرح و مشاور نیز آن را ارائه می‌دهد و بعد از تصویب، کار اجرا آغاز ‌می‌شود که در خصوص پروژه پل شهید مدرس نقشه‌ها آماده شده و در مرحله فازبندی پروژه قرار دارد.
مدیر پروژه مدرس با اشاره به اینکه در جلسات کمیسیون تصادفات آقای استاندار صراحتا در اجرای پروژه مصر بودند و قرار شد شهرداری کار را آغاز کند گفت: استانداری در اجرای این طرح دو مصوبه دارد، یکی مربوط به این است که کلیات طرح مصوب است و شهرداری مطالعات را آغاز کند و ضمنا دو موضوع استفاده از دور برگردان را تأکید داشت که آنجا امکانش نیست و مشاور رد کرد، در مورد رفوژ متحرک که موضوع بعدی بود نیز مشاور عنوان کرد که در بازده یک ساله شاید جواب دهد و بعد باید تغییر کند.
وی با بیان اینکه ابتدای کار ابتدا معارضات باید رفع شود و رفوژ به عنوان معبر استفاده شود و کمترین مخاطرات ترافیکی در حین پروژه داشته باشد ادامه داد: در اصل هنگام آغاز پروژه باید 70 درصد تاسیسات جابه‌جا شوند.
وی عنوان کرد: از لحاظ ترافیکی روگذر فرهنگیان نیز یکی از شدیدترین خطرهای ترافیکی را به خاطر اینکه در ورودی شهر قرار داشت، تجربه می‌کرد اما همکاری با شرکت هگزا باعث شد، کمترین مخاطرات ترافیکی را در سال گذشته داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه بعد از آغاز پروژه لوله‌های آب جابه‌جا می‌شود، یعنی لوله‌ها به صورت جایگزین اجرا و در مرحله قطع و وصل کار پیش می‌رود که ساعت قطعی هم بالا نخواهد بود و مشکلاتی برای شهروندان ایجاد نمی‌شود افزود: همان شرایطی که در پل پژوهش بود و خط 900 که اصلی‌ترین خط بود جابه‌جا شد.
مدیر پروژه مدرس با بیان اینکه برای جابه‌جایی درختان تنها دو هفته زمان باقی مانده است خاطرنشان کرد: این پروژه هرآنچه دیرتر آغاز شود، دیرتر نیز به نتیجه می‌رسد چرا که برای جابه‌جایی درختان تنها دو هفته زمان باقی مانده است و اگر این زمان بگذرد و درختان جابه‌جا نشوند کاری پیش نمی‌رود و در نتیجه پروژه یک سال معطل خواهد ماند و از آنجا که گفته شده هیچ گونه اقدام عمرانی نباید صورت گیرد، جابه‌جایی درختان نیز امکان‌پذیر نخواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری 23 اسفندماه برای جابه‌جایی درختان با پیمانکاران هماهنگ شد اما فعلا با توجه به اعلام استانداری مبنی بر اینکه هیچ اتفاقی آنجا نیفتد، امکان جابه‌جایی درختان نیست.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: