صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : همه دانا صفحه 8 : فرهنگی

۲۸
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۱

امروز: ۲۸ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Tuesday 2024 (Apr) 16

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس و اعضای کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان به همراه مدیر منطقه یک شهرداری از روند اجرایی پروژه پارک فرامنطقه‌ای ولایت بازدید کردند.

به گزارش هگمتانه، در این بازدید حسین قراباغی رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه پروژه پارک فرامنطقه‌ای ولایت با وسعتی بیش از 100 هکتار توسط شهرداری منطقه یک در حال انجام است گفت: از ماه‌های پیش عملیات زیرسازی جاده دسترسی و دیواره چینی در حال انجام است که شاهد پیشرفت آنها هستیم.

قراباغی ادامه داد: هدف از اجرای این پروژه تهیه و احداث نیازهای اولیه برای گردشگرانی است که پا به این پارک می‌گذارند و سعی بر آن است که کمترین آسیب به طبیعت وارد شود و بارگذاری‌های صورت پذیرفته به عنوان راه دسترسی، آلاچیق، سرویس بهداشتی، نمازخانه و دیگر تأسیسات به هیچ عنوان بیش از 5 درصد از کل فضا نخواهد بود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: یکی از پروژه‌های این چنینی که در دیگر شهرها احداث شده است پارک کوهستانی باراجین در شهر قزوین است و توانسته است بسیار موفق در پر کردن اوقات فراغت شهروندان و جذب گردشگر عمل کند.

قراباغی بیان کرد: احداث این چنین پروژه‌هایی می‌تواند باعث جهش بزرگی در سرانه فضای سبز شهروندان همدانی باشد تا همشهریان بتوانند از طبیعت بکری که در این منطقه وجود دارد استفاده ببرند و تا سال‌های سال مورد استفاده بوده و باقیات الصالحات است.

وی با بیان اینکه تاکنون احداث پارک‌های بزرگ و فرامنطقه‌ای در شهر همدان وجود نداشته است، افزود: بیشترین اقدامات در زمینه احداث بوستان‌ها و پارک‌های محلی بوده و برای اولین بار است که چنین اتفاقی در شهر همدان رخ می‌دهد.

قراباغی افزود: مطابق نظراتی که در طی بازدیدهای مختلف توسط مسؤولان و نمایندگان مجلس از این پارک صورت پذیرفته است جاده ورودی که از سمت شهر به طرف این پارک وجود دارد مناسب نبوده و لازم است تا جاده دسترسی که هم اکنون خارج از محدوده خدمات شهری هستند به شهرداری واگذار شده تا شاهد استانداردسازی این جاده نیز باشیم، زیرا با بازگشایی این پارک بزرگ شاهد رفت و آمد بسیار زیاد شهروندان و گردشگران خواهیم بود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: امیدواریم تا با آماده شدن زیرساخت‌های اولیه این پارک هرچه سریع‌تر بتوانیم مقدمات لازم برای جذب سرمایه‌گذار را فراهم نماییم.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان هم با اشاره به اینکه سهم پارک فرامنطقه‌ای ولایت در بودجه سال آینده این منطقه بسیار پررنگ و مهم دیده شده است گفت: با برنامه‌ریزی‌های لازم بیش از 150 میلیارد ریال در سال آینده برای احداث این پارک در نظر گرفته شده است.

مسعود دهبانی صابر ادامه داد: حفظ فضای سبز و طبیعت بکری که در این منطقه وجود دارد اولویت ما در احداث این پارک است و با استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان در این زمینه کاشت گونه‌های خاصی از گیاهان مد نظر است که مقاومت‌های لازم را داشته باشند و برای آبیاری این فضای سبز که بسیار مهم و حیاتی است نیز تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با اشاره به مسیر دسترسی به این پارک گفت: به دنبال آن هستیم تا هرچه سریع‌تر این مسیر در حوزه خدمات شهری قرار گرفته و با تعریف بسته‌های تشویقی مورد نیاز گام مهمی در توسعه جاده دسترسی این پارک فرامنطقه‌ای به شهر داشته باشیم.

دهبانی صابر بیان کرد: امیدواریم با احداث این پارک در سال آینده شاهد توسعه مکان‌های گردشگری و تفریحی شهر همدان باشیم و رضایتمندی شهروندان از شهر همدان را هرچه بیشتر افزایش دهیم.

 



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: