صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان بر اهتمام به فعالیت‌ در فضای مجازی با موضوع نماز تأکید کرد.

به گزارش هگمتانه، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم در جلسه ستاد اقامه نماز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان حضور یافت و از اهمیت کار و فعالیت در حوزه کودکان سخن به میان آورد و گفت: فعالیت‌ها برای این سن خاص از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بنا به گفته امام صادق علیه‌السلام، اثر علم‌آموزی در سنین کودکی، مانند حکاکی بر روی سنگ‌ است.

حسنی‌حلم در ادامه به اهمیت روش برخورد با کودکان اشاره و بیان کرد: با کودکان باید با زبان کودکی سخن گفت و با آن‌ها رفتار کرد، تا اثرگذاری خاص خودش را داشته باشد.

وی هم‌چنین به اهمیت فعالیت‌های مجازی در این برهه از زمان تأکید و اذعان کرد: هرچند فعالیت‌های حضوری کاربردی‌تر و بهتر است، ولی در این شرایط، باید هرچه بیشتر به فعالیت‌های مجازی اهتمام ورزیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان نیز به اهمیت آموزش نماز به کودکان و نوجوانان اشاره کرد و با استناد به حدیثی از حضرت امام علی علیه‌السلام که می‌فرمایند «نماز را به کودکان خود تعلیم دهید و آنها را از 8 سالگی به اقامه نماز وادارید»، آموزش در دوران کودکی را یک نوع عبادت خواند و خاطرنشان کرد: هر آنچه ما به کودکان و نوجوانان تعلیم می‌دهیم اگر به شکل صحیح آن باشد، موجب ثواب و برکت، و اگر خلاف آن باشد مورد عقاب می‌گردد.

بهناز ضرابی‌زاده به فعالیت‌های اجرا شده با موضوع نماز اشاره کرد و گفت: از 1300 نماهنگ تولید شده توسط مربیان کانون، 178 مورد آن با موضوع نماز است.

وی زیارت عاشورا در ماه محرم و صفر، بهشتیان کوچک در ماه مبارک رمضان و مراسم سوگواری در ایام فاطمیه با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به عنوان دیگر مراسم کانون نام برد.

‏در پایان کارشناسان فرهنگی ستاد اقامه نماز استان، با ارائه نظرات خود به شرکت هرچه بیشتر مربیان و اعضا در فعالیت‌های مجازی با موضوع نماز تأکید کردند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: