صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۰ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 18

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه فرهنگی: کتاب «منطق یا فن اندیشیدن»، نوشته «آنتوان آرنو» و «پی‌یر نیکول»، از سوی انتشارات ققنوس منتشر شد.
کتاب «منطق یا فن اندیشیدن»، نوشته آنتوان آرنو و پی‌یر نیکول با ترجمه و تحقیق علیرضا اسدی از سوی انتشارات ققنوس منتشر شد.
این کتاب یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین متون منطقی در دوران مدرن است که به چاپ رسیده است. راجر آریو، استاد دانشگاه فلوریدای جنوبی، این کتاب را «نخستین متن استاندارد روش فلسفی مدرن» می‌نامد و اکثر فیلسوفان بزرگ مدرن، به ویژه اسپینوزا، کانت و هگل از این کتاب تأثیر زیادی پذیرفته‌اند.
مترجم فارسی نیز در مقدمه‌ای مفصل و حدود 154 صفحه‌ای به توضیح و تفسیر این کتاب پرداخته تا مطالعه آن برای تمامی مخاطبان تسهیل شود.
منطق صوری در نظر کانت بیش از تحلیلات اولای ارسطو و به طریق اولی بیش از اثر منطقیِ لایب نیتس و بسط آن نزد ولف و لامبرت، تحت تأثیر منطق پوررویال بود.
منطق یا فن اندیشیدن»، 4 بخش دارد که عبارت‌اند از: «شامل بازاندیشی‌هایی در خصوص تصورات، یا نخستین کنش ذهن که ادراک نامیده می‌شود»، «متضمن اندیشه‌های افراد در خصوص داوری‌های خویش»، «درباره استدلال» و «درباره روش».
انتشارات ققنوس کتاب «منطق یا فن اندیشیدن» را در 654 صفحه به قیمت 110 هزار تومان در 1100 نسخه منتشر کرده است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: