صفحه 1 : فرهنگی صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : شهروند کوچولو صفحه 8 : فرهنگی

۱۷
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۷

امروز: ۱۷ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Monday 2024 (May) 06

عناوین صفحه

  • شهرداری پای کار حفظ محیط زیست با مدیریت شیرابه پسماند
  • آرایش بهاری شهر با کاشت یک میلیون و 500 هزار بوته گل
  • دولت فعلی ایران کم‌ خرج‌‌ترین دولتِ در حال‌ توسعه معرفی شد
  • برای امیدآفرینی شبانه روز پای کار باشید
  • رویداد صدرا صنایع بزرگ همدان را گرد هم آورد
  • بررسی وضعیت کیفیت نان در صحن شورای شهر
  • حمایت شهرداری از ثبات خدمات‌رسانی اتوبوس‌های خصوصی با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال
  • بارش‌های گسترده بهاری از امروز تا چهارشنبه
  • اخبار کوتاه - 17 اردیبهشت
  • عشایر وارد همدان شدند
  • پیش‌بینی 167 شعبه اخذ رأی در ملایر
  • معرفی قدرت مردان پولادی همدان با رقابت 300 ورزشکار
  • رقابت دختران پولاد سرد کشور روی سکوی وزنه برداری همدان
  • واکنش مدیرکل ورزش همدان به صحبت‌های قهرمان ووشو جهان
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون همدان معرفی شدند
  • دستگیری عوامل درگیری دسته‌جمعی در تویسرکان
  • دستگیری باند سارقان همدان
  • اتصال 50 درصد فاضلاب‌ همدان به رودخانه‌ها
  • با جدیت پیگیر مطالبات معدن‌‌داران هستیم
  • هگمتانه، گروه خبر*: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به افزایش 9 هزار نفر به تعداد بیمه‌شدگان اجباری کارگری همدان در سال گذشته، این افزایش را نشانه رشد اشتغال پایدار دانست.
    به گزارش خبرنگار هگمتانه، یوسف شعبانی روز گذشته در نشست خبری با بیان اینکه 148هزار و 742 کارگر بیمه اجباری در استان در واحدهای کارگری فعالیت دارند اظهار کرد: سال گذشته 9 هزار نفر به تعداد بیمه‌شدگان اجباری کارگری اضافه شد.
    وی با اشاره به اینکه افزایش تعداد بیمه‌شدگان رشد قابل توجه اشتغال پایدار را در طول یک سال اخیر نشان می‌دهد تأکید کرد: 272 هزار و 913 نفر بیمه شده تأمین اجتماعی در استان داریم که از این تعداد 148 هزار و 742 نفر بیمه شده اجباری هستند.
    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بیان کرد: از جمعیت یک هزار و 850 نفر استان معادل 809 هزار و 344 نفر با احتساب خانوارها زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

        1800 نفر مقرری بگیر تأمین اجتماعی
    وی با بیان اینکه 24 هزار و 214 واحد در استان در حوزه خدمات، صنعت و کشاورزی مشمول قانون تأمین اجتماعی هستند گفت: در حال حاضر یک هزار و 800 نفر بیمه شده تأمین اجتماعی در استان مقرری بگیرند که تا سقف 54 ماه تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند و البته به میزان سابقه فعالیت آنها ماه‌ها تعیین می‌شود.
    شعبانی با اشاره به اینکه 144 هزار و 143 نفر شاغلان استان معادل 26.5 درصد در بخش کشاورزی مشغول هستند عنوان کرد: 161 هزار و 550 نفر معادل 29.7 درصد در بخش صنعت و 238 هزار و 244 نفر معادل 43.18 درصد در حوزه خدمات مشغول هستند.
    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان یادآور شد: در تنظیم روابط، هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف به روند شکایات کارگران و کارفرمایان رسیدگی می‌کنند که به طور متوسط 6 هزار دادخواست در طول سال رسیدگی می‌شود.

       کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایات
    وی با اشاره به کاهش زمان رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی با حدود 23 روز ادامه داد: تمرکززدایی با استقرار هیأت‌های حل اختلاف در شهرستان‌ها و برگزاری آموزش‌های مستمر روابط کار بین کارگر و کارفرما به طور جد مورد پیگیری است.
    شعبانی از فعالیت 250 تشکل صنفی و کارگری و کارفرمایی در واحدهای صنفی استان خبر داد و افزود: در حوزه تعاون اقدامات خوبی صورت گرفته که در حال حاضر یک هزار و 300 تعاونی فعال در بخش تولیدی، توزیعی و خدماتی در استان فعال هستند و همچنین کمک به تشکیل، نظارت و توسعه تعاونی‌ها هدف‌گذاری شده است.
    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با تأکید بر اینکه هدف‌گذاری کردیم کانون‌ها و خوشه‌های کسب و کار را با تشکیل تعاونی‌های مورد نیاز توسعه دهیم که خوشبختانه موفق هم بودیم گفت: سال گذشته 11 تعاونی به مرحله ملی راه یافتند به طوری که دو تعاونی برتر ملی انتخاب شدند.
    وی با بیان اینکه ظرفیت‌های لازم برای رشد تعاونی‌ها با توجه به اهداف برنامه هفتم توسعه در استان فراهم است اضافه کرد: هدف‌گذاری شده در طول برنامه هفتم به ازای هر سال دو درصد تعداد تعاونی‌ها رشد کند که این مهم در استان مورد توجه است.
    شعبانی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال و کارآفرینی سه هدف با قوت پیگیری شده و توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی در دستور کار است گفت: اعطای تسهیلات مشاغل خرد خانگی با سود چهار درسد، تسهیلات تبصره 18 و تسهیلات حمایتی بخشی از این اقدامات به شمار می‌آید.
    وی تصریح کرد: آمارهای درخوری در اعطای تسهیلات داشتیم که می‌توان به جذب 114 میلیارد تومان تسهیلات برای یک هزار و 400 طرح طی سال گذشته اشاره کرد.
    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان به اقدامات صورت گرفته در بخش رفاهیات اشاره داشت و گفت: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی با هماهنگی 4هزار فروشگاه، اجرای موفق طرح ملی یارانه‌ها با هدف عدالت محوری در کشور و ایجاد افزایش سرانه ورزشی کارگری در استان بخشی از اقدامات این حوزه است.

      4092 فروشگاه صنفی و 172 فروشگاه زنجیره‌ای فعال در طرح کالابرگ
    وی خاطرنشان کرد: 4092 فروشگاه صنفی و 172 فروشگاه زنجیره‌ای در استان همدان در طرح کالابرگ الکترونیکی فعال هستند و تاکنون484 هزار و 97 خانوار از طرح کالابرک الکترونیکی استفاده کردند.
    شعبانی با اشاره به طرح حمایتی دولت از خانواده‌ها و اقشار آسیب‌پذیر جامعه گفت: اعتباراتی در این راستا تزریق می‌شود که یک برنامه جامع در راستای رفع سوء تغذیه کودکان 5 تا 59 ماهه اجرایی می‌شود.
    وی با بیان اینکه در دهک‌های یک تا هفت استان، کودکان با سه ویژگی لاغری مفرط، کوتاه قدی مفرط و کم‌وزنی مفرط حمایت می‌شوند خاطرنشان کرد: دولت برای کودکانی که در دهک یک تا 5 هستند، یک میلیون تومان و برای دهک 6 تا 7 نیز 600 هزار تومان به حساب خانوار واریز می‌کند که تاکنون تا هفت مرحله این مبلغ واریز شده است.

       مادران باردار و دارای کودک شیرخوار یارانه می‌گیرند
    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه در استان آخرین پرداخت برای یک‌هزار و 11 خانوار بوده که یک‌هزار و 40 کودک را شامل می‌شد گفت: «یسنا» طرح دیگری است که مجموعه وزارت تعاون اجرایی می‌کند که در این طرح به مادران باردار و مادران دارای کودک شیرخوار زیر دو سال یارانه تعلق می‌گیرد.
    وی با بیان اینکه تا 20 روز پیش هشت استان محروم کشور زیر پوشش این طرح بودند که اخیرا به تمام استان‌ها تسری یافته است گفت: در هشت استان به حساب خانوار هر ماه 400 هزار تومان واریز می‌شد که در مرحله جدید به 600 هزار تومان رسیده و این اقدامات در راستای عدالت‌گستری و توزیع عادلانه خدمات اجرایی می‌شود.

      اضافه شدن 40 هزار مترمربع زمین به سرانه ورزشی کارگری
    شعبانی با اشاره به اینکه در حوزه تربیت بدنی و ورزش کارگری اقدامات خوبی صورت می‌گیرد گفت: سال گذشته بالغ بر 40 هزار مترمربع زمین به سرانه ورزشی کارگری استان اضافه شد.
    وی به کسب 16 رتبه برتر کشوری توسط اداره کار و رفاه اجتماعی استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این اداره آن سال در پنج بخش صد درصد برنامه ابلاغی را محقق و رتبه اول کشوری را هم کسب کرد.

      فعالیت 70 شاغل اتباع خارجی در همدان به شکل قانونی
    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در بخش دیگری از سخنانش همدان به ممنوعیت به کارگیری کارگران اتباع خارجی در استان اشاره داشت و افزود: سال گذشته 500 اشتغال غیرقانونی با 90 میلیارد ریال جریمه کشف و به مراجع قضایی معرفی شد.
    وی بر غیرقانونی بودن حضور کارگران اتباع خارجی در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 70 شاغل اتباع خارجی به منظور انتقال فناوری و دانش در استان به طور قانونی مشغول فعالیت هستند.
    شعبانی با تأکید بر اینکه این شاغلان از بلوک‌های شرق و غرب هستند عنوان کرد: شاغلان بلوک شرق در صنایع کاغذسازی، سلولوزی و کشاورزی و غرب در حوزه صنعتی مشغول به فعالیتند که شامل چین، هند، پاکستان و... می‌شود.

      اولویت اشتغال استان طی امسال حمایت از فارغ‌التحصیلان
    وی با بیان اینکه اولویت اشتغال استان طی امسال حمایت از فارغ‌التحصیلان قرار گرفته است خاطرنشان کرد: 42 درصد از تسهیلات باید در حوزه فارغ التحصیلان اعطا شود.
    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره‌ به 300 مورد حادثه کارگری ناشی از کار استان در استان گفت: از این میزان 25 حادثه منجر به فوت شده اگرچه 24 درصد از حوادث ناشی از کار استان طی سال گذشته کاهش داشت.
    وی در پایان به برگزاری 280 برنامه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و مذهبی در حوزه کارگری طی هفته تجلیل از مقام والای کارگری اشاره کرد.



    ارسال ديدگاه

    نام:
    پست الکترونیکی:
    کد امنیتی:
    ديدگاه: