صفحه 1 : شهرستان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : شهرستان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۲۹
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۱۷

امروز: ۳۰ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Sunday 2024 (May) 19

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: رویداد صدرا با شعار صنعت، دانشگاه، راه اشتغال و با حضور 25 شرکت‌ و صنایع بزرگ استان همدان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان از 16 تا 19 اردیبهشت ماه در حال برگزاری است.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، صبح یکشنبه مراسم افتتاحیه رویداد صدرا با شعار صنعت، دانشگاه، راه اشتغال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار شد، این رویداد با حضور شرکت‌ها و صنایع بزرگ استان همدان از 16 تا 19 اردیبهشت ماه در حال برگزاری است.
سید مجتبی حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در این مراسم با اشاره به اینکه 25 مجموعه از واحدهای بزرگ استان همدان در این رویداد شرکت کرده‌اند که نشان از عزم و اراده برای اشتغال پایدار است، گفت: بنده خود را فردی عملگرا می‌دانم و از همین‌رو نقدی را بیان می‌کنم و آن هم عدم تمایل دانشجویان برای شرکت در همایش و برنامه‌های این چنینی است و آن هم به این برمی‌گردد که اغلب فقط حرف زده‌ایم و به آنچه می‌باید نپرداخته‌ایم.
وی ادامه داد: در دولت سیزدهم اقداماتی برای اشتغال انجام شده است اما این در کف بازار احساس نمی‌شود و آن هم به دلیل این است که آمار اشتغال مربوط به غیر دانشگاهیان است و آنچه که مهم است اشتغال فارغ‌التحصیلان است، از همین‌رو امسال 42 درصد تسهیلات اشتغال‌زایی به فارغ‌التحصیلان تعلق می‌گیرد به طوری که از 17 هزار تعهد اشتغال استان، 7 هزار و 500 اشتغال مربوط به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.
حسینی با تأکید بر اینکه رویداد صدرا باید راه اتصالی برای صنعت و دانشگاه باشد، اظهار کرد: آموزش، کارآفرینی و اشتغال سه مؤلفه رشد جامعه است و در دنیای امروز که عصر دانش است و هوش مصنوعی دنیای پیچیده‌ای را ایجاد کرده است، نمی‌توان مفاهیم سال‌ها قبل را به دانشجو آموزش داد و انتظار تحول داشت.
حسینی با تأکید بر اینکه تصمیمات باید نگاه آینده‌پژوهی داشته باشد، تصریح کرد: توسعه فعالیت‌های فن‌آورانه، برخورداری از خلاقیت، روش حل مسأله و تفکر خارج از چارچوب اداری برای تحول باید مد نظر باشد.
وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم از اقتصاد پرپیچ و خم دولتی خارج شویم باید اقتصاد مردمی باشد و این یعنی اینکه فرصت‌سازی کنیم، مردم باید در پروژه‌ها شرکت کنند البته با تضمین سود و کار با دقت فراوان جلو برود که آسیب به مردم وارد نشود.
حسینی عنوان کرد: سونامی فن‌آوری بالاخره به کشور ما هم می‌آید، دانشجو اگر دنبال ایجاد شغل است، راه اشتغال نگاه به آینده و امکانات موجود در دانش روز است.
حسن رضانیا، معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان هم در این مراسم اظهار کرد: نیاز هست که دانشگاه و صنعت به هم اعتماد کنند، اگرچه اقداماتی صورت گرفته اما هنوز تا نقطه کمال فاصله دارد.
وی بیان کرد: از حوادثی که در دانشگاه اروپا و آمریکا افتاده است، دنیا مبهوت شده و نظام سلطه با تمام ادعاها فرو ریخته است و نمی‌تواند فریاد حق‌طلبی و مظلوم یاری دانشگاه را تحمل کند.
سردار مهدی فرجی، مشاور فرمانده سپاه همدان نیز در ادامه تصریح کرد: بیشترین دغدغه‌ای که بعد از دفاع مقدس وجود دارد اشتغال است.
این مسؤول به اهمیت ارتباط بین صنعت و دانش تأکید کرد و افزود: در طوفان‌الاقصی و وعده صادق کمتر از نیروی انسانی استفاده شد و بیشتر فناوری این کار را کرد.
فرجی بر لزوم اعتماد به جوانان تأکید کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان نیز در این مراسم عنوان کرد: دانشگاه به صورت عملی به دنبال ارتباط صنعت و دانشگاه است و به صورت میدانی در این حوزه ورود پیدا می‌کنیم.
غلامرضا خاکساری با اشاره به اینکه رویداد صدرا، پیونددهنده علم و صنعت است، تصریح کرد: در راستای توسعه فعالیت‌های فناورانه و تمرکز بر ایجاد کارآفرینی، همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ استان را دنبال می‌کنیم.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: