صفحه 1 : شهرستان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : شهرستان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۲۹
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۱۷

امروز: ۳۰ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Sunday 2024 (May) 19

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه خبر همدان: معاون خدمات شهری شهردار همدان گفت: یک میلیون و 500 بوته گل فصلی هم زمان با فصل بهار در نقاط مختلف شهر همدان کاشته شده است.
به گزارش هگمتانه، حامد جلیلوند افزود: این گل‌ها شامل بنفشه، همیشه بهار، آنمون، شب بو، اطلسی و لاله است که در بوستان‌ها، میادین و بلوارهای شهر کاشته شده که با توجه به ظرافت و وجود گل‌های رنگارنگ، زیبایی و طراوت خاصی به سیمای شهری بخشیده است.
وی ادامه داد: افزون بر این تعداد گل، 30 هزار اصله نهال و درختچه نیز در بوستان‌ها، میادین و بلوارهای اصلی کاشته شده است.
جلیلوند یادآور شد: تغییرات شرایط آب و هوایی و خاک باعث شد تا در سال‌های گذشته کاشت گل‌های اطلسی به فراموشی سپرده شود اما با تدابیر اتخاذ شده توانستیم بسترهای لازم برای کاشت این نوع گل را مهیا سازیم.

  کاشت گونه‌های پایدار و کم آب بر
معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان نیز گفت: کاشت گونه‌های کم‌آب‌بر طی سال‌های گذشته همواره در اولویت مدیریت شهری در راستای توسعه فضای سبز این شهر بوده است.
مجتبی توتونی اظهار کرد: اصلاح الگوی کشت و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از مشکلات ناشی از کم ‌آبی از مهم‌ترین اهداف حوزه فضای سبز شهرداری به شمار می‌رود و به همین دلیل نسبت به کاشت گونه‌هایی اقدام شده که نیاز چندانی به آب ندارند.
وی بیان کرد: بر این اساس نیز کاشت درختچه‌های زینتی همه ساله در دستور کار قرار گرفته و در کنار گل‌های فصلی نسبت به کاشت آن اقدام می‌کنیم.
توتونی خاطرنشان کرد: رزها، شمشادها، زرشک، ژونی پروس، پرطاوسی و یاس زرد جزو گیاهانی هستند که نیاز چندانی به آب نداشته و در توسعه فضای سبز همدان مورد استفاده قرار می‌گیرند.
معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان یادآور شد: همچنین طی سال‌های اخیر کاشت درخت‌های اقاقیا، افرا، زبان گنجشک، نارون و بید مجنون در دستور کار بوده است.
به نقل از ایرنا، توتونی با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز در شهر همدان 11. 2 مترمربع است، افزود: ارتقا کیفی توسعه و ارتقا فضای سبز شهر همدان از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت شهری است و گونه‌های کاشت ما براساس بوم شناسی انجام می‌شود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: