صفحه 1 : رویداد صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : رویداد صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۶
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۹

امروز: ۷ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 26

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس اتاق ایران مطرح کرد: اتاق بازرگانی همدان به مسائل پایه‌ای توجه و تمرکز ویژه‌ای دارد و برنامه محوری در اتاق همدان بدین معنی است که اتاق در راه تعالی و اعتلا بخش خصوصی قدم بر می‌دارد.
به گزارش هگمتانه، غلامحسین شافعی در نشست با اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی همدان در ابتدا ضمن تقدیر از تلاش‌های بی وفقه رئیس اتاق همدان در اعتلا جایگاه اتاق بازرگانی در سطح کشور از وی به عنوان یکی از رؤسای چند بعدی یاد کرد و با اشاره به اینکه توقع کارنامه‌ای درخشان از وی کاملا وجود دارد، اظهار کرد: اتاق همدان به مسائل پایه‌ای توجه و تمرکز ویژه‌ای دارد و برنامه محوری در اتاق بازرگانی به معنی این است که اتاق در راه تعالی و اعتلا بخش خصوصی قدم بر می‌دارد.
شافعی با اشاره به اینکه در توسعه فرهنگ تشکل گرایی همدان بیشترین تشکل استانی را در کشور دارد، ادامه داد: استان همدان از نظر تعداد اعضا و وسعت اول نیست اما در توسعه فرهنگ تشکل گرایی اتاق بازرگانی دارای رتبه نخست است و این مهم جای مباهات دارد.
رئیس اتاق ایران در ادامه به موضوع ساختمان جدید اتاق بازرگانی همدان اشاره کرد و با بیان اینکه همت و پشتکار رئیس و اعضای هیأت نمایندگان اتاق همدان در راستای ایجاد یک بنای فاخر و با شکوه به عنوان مامن فعالین اقتصادی استان بسیار ستودنی و قابل تقدیر است افزود: همکاری‌های لازم جهت اتمام این پروژه از سوی اتاق ایران صورت خواهد گرفت و این حرکت اثربخش سرمایه‌ای گرانبها برای آیندگان و بخش خصوصی استان خواهد بود.
وی در ادامه به مسائل تأمین اجتماعی اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی که پیگیر آن هستیم رفع موانع دست و پاگیر تأمین اجتماعی برای فعالین اقتصادی است، گفت: در صورت حل ریشه‌ای این مشکلات بسیاری از مسائل فعالین اقتصادی تسهیل می‌شود.
شافعی تأکید کرد: ادعای درستی که بخش خصوصی در رابطه با تأمین اجتماعی دارد توجه ویژه به موضوع سه جانبه گرایی در تأمین اجتماعی است.
شافعی با تأکید بر اینکه صاحبان اصلی تأمین اجتماعی بخش خصوصی، کارگران و تا حدودی بخش دولتی است، بیان کرد: سلطه دولت با اخراج دو بخش دیگر از تأمین اجتماعی بر مالکیت ما حکمرانی می‌کند و نتیجه این می‌شود که اکنون تأمین اجتماعی نیز وضعیت نامساعدی دارد و در ادامه نارضایتی از سوی کارگران و کارفرمایان وجود دارد.
شافعی با اشاره به اینکه همه باید به دنبال تقویت مسئله سه جانبه گرایی برویم، ادامه داد: بسیاری از مسائل مورد درخواست ما در دولت جدید به تاخیر افتاده چراکه دولت جدید استقرار کامل نیافته و مسؤولان در برخی دستگاه و سازمان‌ها مشخص نشده است.
وی در رابطه با موضوع حسابرسی سازمان تأمین اجتماعی افزود: چندی پیش جلسه‌ای با معاون دادستان کل کشور برگزار شد و از هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی هم دعوت به عمل آمد تا در این جلسه حضور داشته باشد و در آن نشست تأکید و ابلاغ شد که سازمان تأمین اجتماعی به هیچ عنوان حق حسابرسی نداشته و در صورتی که موردی از حسابرسی در استان همدان وجود دارد با مستندات را برای اتاق ایران ارسال نمایید تا از آن جلوگیری شود.
رئیس اتاق ایران در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات سال آینده اتاق‌های بازرگانی اشاره کرد و افزود: ملتمسانه از همه اعضای اتاق بازرگانی در سراسر کشور می‌خواهم به سمتی حرکت کنند تا در آینده برای اتاق آبرو بخرند.
وی افزود: درخواست ما این است که اعتبار اتاق را چوب حراج نزنیم و آنچه مورد انتظار است این است که افرادی به اتاق بازرگانی وارد شوند که آبرو برای اتاق بیاورند، نه اینکه افرادی بیایند که بخشی از آبرو و اعتبار اتاق بازرگانی را هزینه خود کنند.
رئیس اتاق ایران تأکید کرد: آینده اتاق نیز بستگی به این موضوع دارد و همه وظیفه داریم برای تعالی و استحکام پارلمان بخش خصوصی، آبروی اتاق را به سمت تعالی پیش ببریم.
رئیس اتاق ایران در ادامه به موضوع صنعت پرداخت و با بیان اینکه در مسئله صنعت مشکل ریشه‌ای است، تأکید کرد: مشکل صنعت به راحتی هم قابل حل نیست و تا وقتی مشکل صنعت حل نشود مشکلات تولید به صورت ریشه‌ای حل نمی‌شود.
وی ادامه داد: چرا این همه آمار و اطلاعات وحشتناک در استان‌ها در مورد صدور پروانه بهره برداری و پروانه تاسیس ارائه می‌شود اما در اقتصاد نتیجه‌ای دیده نمی‌شود و با وجود همه گزارش‌ها باید دید چرا نرخ سرمایه‌گذاری در 10 سال گذشته صفر بوده است.
شافعی با طرح این سوال که در صنعت ما صنایع بیشتر ارز بر هستند یا ارز آور؟ ادامه داد: بسیاری از صنایع کشور ارز بری دارند و در برخی موارد گرفتار مونتاژ کاری به نام صنعت شده ایم که عایدی جالبی برای کشور نخواهد داشت.
شافعی اضافه کرد: یکی از صنایع بزرگ کشور با 18 هزار کارمند از 98 تا 99 در مدت یک سال سه میلیارد یورو ارز 4200 تومانی گرفته است؛ این صنعت باعث رشد اقتصادی کشور نمی‌شود و در صنعت مشکل و معضل فراوان وجود دارد.
رئیس اتاق ایران در رابطه با تعهد ارزی با اشاره به اینکه در این رابطه دولت ابلاغیه‌ای به معاون رئیس جمهور ارسال نموده و امیدواریم گشایش‌هایی حاصل می‌شود، افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه‌ای اعلام کرد تا پایان سال مسئله حل می‌شود و به نظرم گشایش‌هایی ایجاد خواهد شد.
غلامحسین شافعی به موضوع افزایش قیمت گاز پرداخت و با اشاره به اینکه در بودجه 1401 قیمت گاز چهار برابر شده است، عنوان کرد: بخش خصوصی با واقعی کردن قیمت انرژی مخالف نیست بلکه با شوک وارد کردن به مسائل اقتصادی مخالف است و قیمت‌ها باید به طریق و شیوه‌ای واقعی شود که به اقتصاد شوک وارد نشود اما شیوه درستی در واقعی کردن قیمت انرژی وجود ندارد.
وی با تأکید بر اینکه بهبود پایدار معیشت مردم بدون رشد اقتصادی امکان پذیر نیست، ادامه داد: برای درست کردن معیشت ابتدا باید اقتصاد درست شود و در عین حال سیاست پخش پول برخلاف این هدف والاست و تنها منجر به بدتر شدن شرایط می‌شود.
شافعی در ادامه خاطرنشان کرد: تفرق میان تشکل‌های اقتصادی صدمه بالایی به اقتصاد و بخش خصوصی وارد می‌کند.
وی افزود: مذاکراتی با خانه صنعت انجام شده تا این انجمن نیز تحت پوشش اتاق بازرگانی قرار گیرد و امیدوارم با وعده‌هایی که داده شده این کار را نیز به انجام برسانیم.
به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی همدان، رئیس اتاق ایران در پایان افزود: متأسفانه در لایحه بودجه به توسعه متوازن توجه نشده و این یک سوال جدی است که چرا توسعه متوازن در کشور دیده نشده است؟ طبق لایحه ارائه شده، کم‌ترین سرانه به استان‌هایی اختصاص پیدا کرده که جزو استان‌های کم‌تر توسعه‌یافته هستند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: