صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۱۶
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۶

امروز: ۱۵ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (May) 04

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه ورزش: فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران از 25 تا 31 فروردین امسال میزبان چهارمین اردوی آمادگی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران بود و طی حکمی از سوی همین فدراسیون سبا زنگنه، الناز یارمحمدتوسکی و نسیما رضایی به این اردو دعوت شدند.
در حال حاضر تیم ملی هندبال جوانان دختر جمهوری اسلامی ایران خود را برای حضور در رقابت‌های جهانی که از تاریخ 30 خرداد تا 15 تیر به میزبانی مقدونیه شمالی آماده می‌کند.
الناز یارمحمد توسکی دختر شگفتی ساز هندبال ایران؛ نقش مؤثری در تیم هندبال دختران ایران داشته و در دو سال گذشته افتخار حضور در تمام رده‌های ملی یعنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را کسب کرده است.
این دختر جوان هندبالیست استان همدان با درخشش خود به عنوان سنگربان در مسابقات هندبال دختران ایران، نگاه‌های زیادی را به خود جلب کرده است؛ وی در خانواده‌ای مذهبی متولد شده، شغل پدرش آزاد و مادرش خانه دار است و یک برادر هشت ساله دارد.
الناز یارمحمد توسکی در این باره گفت: از کودکی عاشق ورزش بودم و همیشه هدفم این بود که بتوانم با موفقیت در عرصه ورزش نام شهر خود را سرافراز کنم، خدا را شکر امروز تا حدی موفق شدم و توانستم تا این لحظه به هدفی که داشتم جامه عمل بپوشانم، در ادامه به موفقیت‌هایی که با کمک مربیان، خانواده دوستان مردم و مسؤولان شهرم به دست آورده‌ام اشاره می‌کنم.
وی ادامه داد: من در ابتدای فعالیت با حضور در لیگ برتر یا سوپر لیگ هندبال بانوان، با تیم شهرداری ملایر کار خود را آغاز کردم و موفق شدیم در سال اول کار خارق‌العاده انجام بدهیم و روی سکوی قهرمانی قرار بگیریم و با این تیم جوان و با مربیگری خانم ملکی نشان کسب کنیم و در ادامه مسیر حرفه‌ای یا به اصطلاح ورزشی کریر خود، با پیشنهادهای زیادی مواجه شدم و امسال بین آنها تصمیم گرفتم به اصیل‌ترین باشگاه و تیم ورزشی یعنی «باشگاه بزرگ فولاد مبارکه سپاهان» بپیوندم، که از این بابت خیلی خوشحال هستم.
برترین دروازه‌بان سال هندبال بانوان خاطرنشان کرد: من جزو 4 یا 5 بازیکن معدودی هستم که در دو سال گذشته افتخار حضور در تمام رده‌های ملی یعنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را داشتم که این خودش یک رکورد محسوب می‌شود و این موفقیت چشمگیر را مرهون زحمات خودم و تلاش‌های شبانه روزی این سال‌ها می‌دانم.
یارمحمد توسکی افزود: ماحصل حضور من در این رده‌های قهرمانی آسیا، نایب قهرمانی آسیا، حضور در دو مسابقات جهانی و مجدداً کسب سهمیه جهانی برای سال 2024 بود، که این امر یک رکورد به حساب می‌آید.
وی یادآورشد: عنوانی که من به دست آوردم ” برترین دروازه‌بان سال هندبال بانوان” بود، نه تیم ملی، چون تیم ملی از 3 یا 4 گلر محدود و معدود، تشکیل شده است اما این انتخاب از بین تمام دروازه‌بان‌های شاغل در لیگ بود که واقعاً بابتش خوشحال هستم.
یارمحمد توسکی ادامه داد: این انتخاب کاملاً فنی و کارشناسی شده و دقیق بوده است، کارشناس‌های رشته هندبال تمام بازی‌ها را تک به تک آنالیز کردند و در این بررسی آن کسی که بهترین عملکرد را در هر پُست تخصصی داشته، انتخاب شده است و من افتخار این را داشتم که به عنوان ” بهترین دروازه‌بان” شناخته شوم.
دختر جوان هندبالیست، تصریح کرد: همه افراد در زندگی، هیچ موفقیتی را به تنهایی به دست نمی‌آورند، من هم از این قضیه مستثنا نیستم و جایگاه اکنون من، حاصل زحمات خانواده عزیزم و مربی‌های بی‌نظیرم بوده است و اگر آنها نبودند، معلوم نبود اصلاً استعداد من کشف می‌شد یا خیر!
وی با بیان اینکه من اکنون در دانشگاه اصفهان و در رشته تربیت بدنی مشغول به تحصیل هستم و طبیعتاً این رشته را تا مقاطع بالاتر ادامه می‌دهم، گفت: مسؤولان باید بدانند که با حمایت از بانوان مستعد ورزشکار، می‌توانند ده‌ها ” الناز یارمحمد توسکی” دیگر را به ورزش کشور معرفی کنند.
یارمحمد توسکی تأکید کرد: من به عنوان دختر ایران و به عنوان یک بانوی ورزشکار ایرانی که با حجاب زیبای اسلامی در مسابقات بزرگ بین المللی حضور پیدا می‌کنم، به این آب و خاک و کشور و به آزادگی و سرافرازی میهن و وطنم افتخار می‌کنم؛ نتایجی که ما در میادین ورزشی به دست آوردیم، ثابت می‌کند که رسانه‌های غربی چقدر خبیثانه و مغرضانه راجع به موضوعی که اصلاً حق ندارند راجع به آن صحبت کنند، اظهار نظر می‌کنند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: