صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۱۶
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۶

امروز: ۱۵ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (May) 04

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه شهرستان: رئیس اداره حفاظت محیط زیست کبودراهنگ گفت: بارندگی‌های اخیر موجب افزایش سطح آب تالاب شیرین سو در شهرستان کبودراهنگ شده است.
به گزارش هگمتانه، سیروس عزیزی روز چهارشنبه اظهار کرد: تالاب انسان ساخت و دایمی شیرین سو به وسعت 300 هکتار در 40 کیلومتری کبودراهنگ قرار دارد که پیشتر کاهش بارندگی‌ها موجب افت میزان آب این تالاب فصلی شده بود.
وی اضافه کرد: بارش برف در زمستان سال گذشته و باران‌های بهاری موجب افزایش سطح آب این تالاب شده و می‌توان عنوان کرد که «شیرین سو» رو به خوشی رفته است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کبودراهنگ بیان کرد: آب این تالاب از رودخانه‌ها و روان آب‌های سطحی تأمین می‌شود و هم اینک حدود 35 درصد آن آب‌گیری شده و تا رسیدن به روزهای خوش چند سال پیش راه طولانی را پیش رو دارد.
عزیزی همچنین گفت: با توجه به پهنه آبی گسترده این تالاب، در سال‌های پر آب، این محل میزبان شماری زیادی از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی است.
وی اضافه کرد: به تازگی معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از مسؤولان بازدیدی از این تالاب داشتند که شاهد حضور شمار زیادی از پرندگان در این محل بودند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کبودراهنگ وی ادامه داد: تالاب زیبای شیرین سو در حال حاضر میزبان پرندگانی نظیر چنگر، حواصیل سفید و خاکستری، اردک سرسبز، خوتکا و کاکایی است و همچنین شاهد فرود فلامینگو در این تالاب هستیم.
عزیزی همچنین گفت: سنجاب زمینی از دیگر گونه‌های شاخص این شهرستان به شمار می‌رود که در نقاط مختلف کبودراهنگ به ویژه حاشیه تالاب به وفور دیده می‌شود.
حمام آفتاب مارها
وی گفت: علاوه بر پرندگان آبزی و کنار آبزی، این تالاب محل زیست «مار آبی» نیز است که با بالا آمدن آفتاب و گرم شدن هوا، مارها از آب خارج شده و در سنگ‌های حاشیه تالاب آفتاب می‌گیرند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کبودراهنگ ادامه داد: این مارها سمی نیستند اما باید توجه داشت که برخی مواقع مارهای سمی برای آبتنی و خنک کردن خود وارد آب می‌شوند.
عزیزی اظهار کرد: بنابراین در صورت شنا در این محل احتمال مارگزیدگی و مرگ شناگر وجود دارد که برخی مواقع شاهدان فکر می‌کنند فرد به علت ناتوانی در شنا غرق شده است.
به نقل از ایرنا، استان همدان دارای 27 تالاب طبیعی و مصنوعی است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: