صفحه 1 : رویداد صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : رویداد صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۶
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۹

امروز: ۶ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 25

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه شهرستان: دهیار روستای اشترمل تویسرکان گفت: با توجه به کوهستانی بودن منطقه بیش از 20 سال است که روستا با مشکل خشکسالی مواجه است و مردم برای تأمین آب شرب مشکل دارند.

به گزارش هگمتانه، حمید ترکاشوند ادامه داد: در حال حاضر آب از چند چاه و چشمه روستا از شب تا صبح انبار و روزی دو ساعت برای استفاده مردم باز می‌شود و در اصل آب شرب روستا جیره‌بندی است. وی مطرح کرد: با پیگیری‌های نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی قرار شده تا آخر تابستان آب مورد نیاز اهالی از سد تأمین شود. ترکاشوند درباره راه دسترسی به روستا و وضعیت کوچه‌های آن بیان کرد: در این موارد مشکل حادی وجود ندارد اما با توجه به ملی شدن روستا در حوزه منبت گلریز باید بهسازی و جدول کشی انجام شود.

وی با بیان اینکه روستای اشترمل طبق سرشماری سال 95 تعداد 1774 نفر جمعیت دارد، گفت: اشتغال 90 درصد اهالی روستا تولید مبل منبت است و افراد مسن به صورت سنتی به کشاورزی مشغول هستند که گردو و انگور جزء محصولات تولیدی آنها محسوب می‌شود.

دهیار روستای اشترمل در پایان مطرح کرد: تا سال 96 به طور قطع می‌شد گفت این روستا بیکار ندارد اما در حال حاضر خطر بیکاری منطقه را تهدید می‌کند و اگر به همین منوال پیش برود مشکلات بیشتری در این زمینه پیش می‌آید.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: