صفحه 1 : رویداد صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : رویداد صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۶
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۹

امروز: ۷ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 26

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه همه دانا: منیر سیف شهیده شاخص سال 93 در همدان 39سال پیش در حالی که چند روز بیشتر به جشن ازدواج او باقی نمانده بود، به طرز وحشتناکی از طرف منافقین ترور شد.

حاج ابراهیم سیف پدر نو عروس شهید منیر سیف پس از گذشت سالها از شهادت دخترش این گونه پرده از جنایت منافقین و دشمنان انقلاب برمی دارد.

ابراهیم سیف می‌گوید: به عنوان یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس افتخار خدمت به رهبر و انقلاب را دارم.

نحوه شهادت دخترم این گونه بود،که منیره دختر نو عروسم که فقط 17 سال سن داشت، عاشق ولایت، انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی (ره) بود و برای پیروزی انقلاب و ورود حضرت امام به ایران قبل از انقلاب روزه و خیرات نذر کرده بود و با پیروزی انقلاب جذب کارهای فرهنگی، تربیتی و قرآنی در بسیج شد. منیره در آن دوران حلقه‌ای از دختران انقلابی را به دور خود جمع کرده بود و به صورت فعال در کارهای بسیج شرکت می‌کرد که منافقین کوردل او را با چند نامه تهدید به ترور کردند و در نامه تهدید آمیز به او نوشتند که دست از امام و انقلاب بردار وگرنه تو را ترور می‌کنیم که او توجه‌ای به نامه‌های تهدید آمیز آنها نکرد و در آخر نیز به خاطر عقیده‌اش و حمایت از امام و انقلاب توسط آنها به وسیله نارنجک ترور شد.

در آن سال‌ها که اوج حملات ناجوانمردانه صدام و حامیان غربی وشرقیش در جبهه‌ها بود من و تنها پسرم در منطقه عملیاتی غرب کشور بودیم که این اتفاق ناگوار برای خانواده من رخ داد.

توسط یکی از نیروهای منافقین و طی چندین نامه تهدید آمیز او را به دست کشیدن از فعالیت‌های انقلابی و همکاری نکردن با بسیج و به ترور تهدیدکرده بودند ولی او همچنان به وظیفه اسلامی و انقلابی خود عمل می‌کرد. تا اینکه در یکی از شب‌های شهریور سال 1360وقتی مطمئن شدند مردی در خانه نیست در حالی که سفره شام پهن بود درب حیاط را می‌زنند و به محض اینکه منیره به جلوی درب منزل می‌رود نارنجک را داخل خانه پرت می‌کنند که او با ایثار خود را روی نارنجک می‌اندازد و از کشته شدن سایر اعضای خانواده که شامل خواهران و مادرش بود جلوگیری می‌کند.

شهیده منیر سیف یکم مهرماه 1338 در شهرستان نهاوند چشم به جهان گشود و در دوازدهم شهریور 1360 در زادگاهش هنگام درگیری با گروه‌های ضد انقلاب بر اثر انفجار نارنجک به شهادت رسید که مزار این بانوی بزرگوار در گلزار شهدای نهاوند واقع است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: