صفحه 1 : رویداد صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : رویداد صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۶
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۹

امروز: ۷ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 26

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: استاد حوزه و دانشگاه به صداقت در رسانه اشاره کرد و گفت: دروغ نه‌تنها در کلام و اعتقاد بلکه در لباس و در لحن نیز می‌تواند خود را نشان دهد اما بدترین نوع دروغ، دروغ اعتقادی است.

به گزارش خبرنگار هگمتانه، مراسم سخنرانی و ذکر مصیبت به مناسبت سالروز رحلت حضرت زینب کبری(س) عصر روز شنبه در مرکز جلسات جهاد دانشگاهی به همت هیأت زینبیون (فعالان رسانه‌ای استان همدان) با سخنرانی حجت‌الاسلام سید مجتبی حسینی یمین و مداحی حاج محمدمهدی روحی برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید مجتبی حسینی‌یمین در این مراسم با اشاره به تحلیل درست واقعیت حماسه عاشورا توسط حضرت زینب(س)، گفت: مهم‌ترین شرط مبلغ بودن، منعکس کردن درست واقعه است همان‌گونه که حضرت زینب(س) واقعه عاشورا را به درستی تحلیل واقعیت کرد و مصداق جمله «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود» همین جاست.

وی با اشاره به کار رسانه که وظیفه آن انعکاس واقعیات جامعه و تحلیل این واقعیات با دادن راهکارهای متناسب با این تحلیل است، گفت: مهمترین و اولین شرط یک رسانه دینی صداقت و راستگویی است همان چیزی که ما در ادبیات قرآن در مورد پیغمبران داریم که از آنها به عنوان صدیقین یاد می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی‌یمین کذب را به دو نوع تقسیم کرد و گفت: کذب منطقی یعنی گزاره‌ای که با واقعیت تطابق ندارد و کذب اخلاقی یعنی گزاره‌ای که با اعتقاد تطابق ندارد.

این استاد دانشگاه به صداقت در رسانه اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین مشکلی که نه‌تنها جامعه ما بلکه دنیا با آن درگیر است نداشتن صداقت است و رسانه‌ها محلی است که باید اخبار به صورت صادقانه در آن منعکس شود.

وی به گونه‌های دیگری از دروغ نیز اشاره کرد و گفت: دروغ نه‌تنها در کلام و اعتقاد بلکه در لباس و در لحن نیز می‌تواند خود را نشان دهد اما بدترین نوع دروغ، دروغ اعتقادی است.

حجت‌الاسلام حسینی‌یمین به فرموده امام حسن عسکری(ع) که تمام گناهان را جمع کنیم در یک اتاق کلیدش دروغ است اشاره کرد و گفت: در دین اسلام به هیچ وجه هدف وسیله را توجیه نمی‌کند حتی اگر به صلاح جامعه باشد.

وی گفت: انسان نباید هر راستی را بگوید اما نگفتن راست به معنای دروغ‌گویی نیست لذا وظیفه همه ما این است که واقعیات را در جامعه منعکس کنیم.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: