صفحه 1 : رویداد صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : رویداد صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۶
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۹

امروز: ۷ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 26

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: مدارس این استان که به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود و آموزش‌ها به صورت غیرحضوری ارائه می‌شد از امروز چهارشنبه یکم بهمن با نظر شورای مدرسه بازگشایی می‌شود.

به گزارش هگمتانه، محمد پورداود روز سه‌شنبه افزود: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، کلاس‌های درس پایه اول و دوم ابتدایی، مدارس با کمتر از 50 نفر جمعیت و کلاس‌های کارگاهی هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش، در شهرهای با وضعیت آبی و زرد استان، از امروز بازگشایی می‌شود.

وی تصریح کرد: بازگشایی این مدارس با تصمیم شورای مدرسه و والدین دانش‌آموزان صورت می‌گیرد و حضور در کلاس درس به طور کامل اختیاری است.

پورداود با بیان اینکه کلاس‌های حضوری نباید با تعداد بیش از 10 دانش‌آموز برگزار شود، خاطرنشان کرد: بازگشایی مدارس به گونه‌ای طراحی شده تا ارائه آموزش‌های هم زمان مجازی در شبکه شاد، برای معلمان و دانش‌آموزان، تداخل نداشته باشد.

پورداود با اشاره به اینکه در زیست بوم جدید، فرآیند آموزش و پرورش دچار دگرگونی شده است، عنوان کرد: 90 درصد دانش‌آموزان استان همدان در سال تحصیلی جاری در بستر شبکه شاد فرایند آموزش و پرورش را فرا می‌گیرند.

وی تأکید کرد: برای 10 درصد باقی مانده نیز، توزیع درس‌نامه، حضور معلم در مدارس و ارائه برنامه‌های آموزشی از رادیو و تلویزیون درنظر گرفته شده است و اگر مشکلی باشد تلاش داریم تا کمبودها را جبران کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: در بازدیدهای میدانی آمار آموزش مجازی دانش‌آموزان گردآوری شده است و ناظران حضور مدیران و معلمان در مدارس و کلاس‌ها را رصد می‌کنند و در شبکه شاد مدیران مدارس و مناطق، بر روند آموزش مجازی نظارت کامل دارند.

پورداود اظهار کرد: محتوای دینی بارگذاری شده در شبکه شاد، در زمینه مسائل قرآن، دین و عترت، متناسب با آموزش‌های مجازی صورت گرفته است.

وی مدرسه، اجتماع و خانواده را سه ضلع مثلث تربیتی عنوان کرد و افزود: در دوران کرونا مثلث تربیتی در مدارس جریان دارد و خانواده‌ها به عنوان ضلع اصلی این مثلث، به خوبی به کمک آموزش و پرورش آمدند.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه میانگین نمره‌های امتحانات نهایی دانش‌آموزان استان همدان در سال تحصیلی 1399-1398، بیش از یک نمره افزایش داشته است، گفت: این افزایش نمره نشان داد، در دوران کرونا و ارائه آموزش مجازی، کیفیت آموزشی همچنان جریان دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 2 هزار تبلت هوشمند توسط آموزش و پرورش و مشارکت خیران تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است، اظهار کرد: سه هزار و 500 تبلت هوشمند نیز توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) تهیه و به دانش‌آموزان زیر پوشش این نهاد اهدا شده است و در نظر داریم 2 هزار و 500 تبلت هوشمند دیگر نیز بین دانش‌آموزان توزیع کنیم.

پورداود تصریح کرد: 25 بسته تحولی در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به استان ابلاغ شده است که طرح‌های "خوانا"، "مدرسه پژوهنده"، "کوچ" و "فهک" از مهم‌ترین آن‌هاست.

وی با اشاره به اینکه طرح "خوانا" زبان فارسی را تقویت می‌کند، تصریح کرد: زبان فارسی هویت ملی ما و میراث گران‌بهای ایرانیان است که باید با اجرای دقیق این طرح، آن را زنده‌ نگه داریم.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: