صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه


4 اجرا به سفارش کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا و سازمان فرهنگی شهرداری همدان
هگمتانه، گروه خبر همدان: «پروانه‌های منتظر» با نگاهی متفاوت به جنگ تحمیلی قصه انتظار دختر نوجوانی را برای دیدن پدرش روایت می‌کند، این تئاتر خیابانی به مناسبت هفته دفاع مقدس در همدان اجرا می‌شود.
به گزارش هگمتانه، نمایش پروانه‌های منتظر به نویسندگی فرزاد لباسی نگاهی متفاوت به جنگ تحمیلی دارد و ماجرای دختر نوجوانی به نام پروانه است که از بدو تولد، پدرش را به دلیل اعزام به جبهه‌های حق علیه باطل هرگز ندیده و منتظر برگشت اوست.
قرار است این نمایش به سفارش کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان 4 اجرا در 4 روز طی هفته دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس همدان داشته باشد.
محمدرضا باباخانیان مسؤول واحد نمایش حوزه هنری همدان نیز در این باره گفت: نویسنده این نمایش فرزاد لباسی و کارگردان آن پگاه معصومی است و به موضوع شهدای مفقودالاثر می‌پردازد.
وی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و آشنا کردن عامه مردم با نمایش‌های ارزشی را دلیل خیابانی بودن تئاتر «پروانه‌های منتظر» ذکر کرد و افزود: 13 نفر در «پروانه‌های منتظر» بازی می‌کنند.
مسؤول واحد نمایش حوزه هنری همدان خاطرنشان کرد: لایه‌های عمیق و ناگفته جنگ تحمیلی باید با زبان‌های مختلف هنری و متناسب با اندیشه نسل امروز و به شکل ظریف و هوشمندانه تدوین و ارائه شود تا اثربخشی لازم را برای انتقال تاریخ ارزشمند دفاع مقدس داشته باشد.
نمایش خیابانی «پروانه‌های منتظر» از تولیدات واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان همدان است که در بخش ارزیابی متون خیابانی هفدهمین «جشنواره تئاتر مقاومت» پذیرفته شده و با مشارکت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اجرا می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند در باغ موزه دفاع مقدس و پارک مردم روبروی در دانشگاه بوعلی سینا این تئاتر را تماشا کنند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: