صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۵
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۸

امروز: ۵ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Wednesday 2024 (Apr) 24

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه باغبان: با یادگیری روش‌های ساخت کود خانگی علاوه بر افزایش محصولات می‌توان مانع دور ریختن پسماندهای میوه و سبزیجات استفاده شد.
ساخت کود گیاهی و طبیعی کار آسان و جذابی است و حتما شما هم به این موضوع آگاه هستید که یک کود گیاهی خوب باید حاوی مواد آلی باشد تا خاک شما را اصلاح کند. مواد آلی را می‌توان در خانه از طریق باقیمانده غذا و سبزیجات ساخت که هیچ هزینه سنگینی برای شما نخواهد داشت. پوست میوه و سبزیجات یکی از بهترین منابعی هستند که می‌توانید در این مورد از آن‌ها استفاده کنید.
ساخت کود با پوست میوه و سبزیجات
در این روش ابتدا باقیمانده‌های میوه، سبزیجات یا غذاهای گیاهی را درون سطل بزرگی بریزید و با خود به حیاط خانه ببرید.
سپس درون باغچه یک چاله کم عمق حفر کنید و سنگ‌های درشت، شاخه‌ها و برگ‌های آفت زده را از اطراف چاله دور کنید.
بعد از آن محتویات سطلی را درون چاله بریزید و روی چاله را با لایه نازکی از خاک بپوشانید. سپس باید مدتی صبر کنید تا قطعات میوه و سبزی تجزیه و تبدیل به کود شود.
در این مدت هر پنج یا شش روز یک بار خاک روی چاله را کنار زده و با بیلچه محتویات داخل آن را هم بزنید. 30 روز بعد می‌توانید از این کود خانگی برای گلدان‌های خود استفاده کنید.
ساخت کود با
اگر در خانه باغچه ندارید می‌توانید سطل فلزی در داری را در محلی مانند بالکن بگذارید و زباله‌های خانگی یا همان مواد سبز را در قطعات کوچک درون آن بریزید.
سپس روی آنها را با حدود 15سانتی متر مواد قهوه‌ای مانند برگ‌های خشک بپوشانید. اگر ساکن مناطق سردسیر هستید، سطل بازیافت خود را در مقابل تابش نور خورشید قرار دهید تا مواد زودتر تجزیه شود.
اگر در مناطق گرمسیر و خشک زندگی می‌کنید سطل را در سایه قرار دهید زیرا سرعت تبخیر آب موجود در مواد کاهش می‌یابد.
با استفاده از این روش نیز شما صاحب یک کود خانگی مناسب خواهید شد.
نگارش این مطلب با بهره گیری از مطالب وبگاه نمناک
صورت گرفته است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: