۷
خرداد
۱۴۰۴
شماره
۵۹۰۰
عناوین صفحه
هگمتانه، گروه خبر همدان: استاندار همدان گفت: روابط عمومیها باید توجه کنند حق مسلم مردم است که انتظارات خود را به نظام حکمرانی منتقل کنند و از طرفی حق مسلم نظام حکمرانی است که آنچه خدمت میدهند به اطلاع مردم برسد.
به گزارش هگمتانه، حمید ملانوری ظهر سه شنبه در مراسم روز ارتباطات و روابط عمومی در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: در تعریف گزاره "روابط عمومی" به عصاره گفتهها باید اشاره کرد و آن قلب تپنده یک سازمان است.
وی با بیان اینکه حیات یک سازمان به روابط عمومی به عنوان قلب تپنده آن برمیگردد گفت: در سالهای اخیر توجه به روابط عمومی بهتر شده اما هنوز آن شناخت و جایگاه حاصل نشده است.
استاندار همدان با تأکید بر اینکه در گذشته روابط عمومی به بنر چسباندن معنا داشت تا روابط با عموم افزود: اینکه میگوییم روابط عمومی حلقه اتصال با مدیران و ارباب رجوع هستند، تکلیف و جایگاه و ارزش یک سازمان مشخص میشود؛ روابط عمومی محل خدمتدهندگان و خدمتگیرندگان است.
وی با اشاره به ضرورت نگاه تخصصی به روابط عمومی و ارتباطات گفت: متأسفانه عدم توجه به این بخش گاهی مشکلاتی را برای سازمان ایجاد میکند؛ هزینه برای بخش روابط عمومی در واقع سرمایهگذاری است و نه هزینه کرد.
ملانوری با بیان اینکه در کنار تمام منابع، منبع نیروی انسانی ارزشمند است ادامه داد: منبع زمان نیز منبعی است که کمترین ارزش برای آن قائل میشود که درست نیست. وی خاطرنشان کرد: در حوزه تأمین انرژی و تولید امروز بر اساس الگوهای استانداردهای جهانی کمبود نداریم اما آنچه باعث کمبود میشود عدمتوجه به الگوی مصرف است.
استاندار همدان با بیان اینکه اگر میخواهیم درست مدیریت کنیم باید بین خدماتی که میدهیم و جامعهای که خدمت میگیرد، ارتباط دقیق برقرار شود و بدانیم مردم از ما چه میخواهند ادامه داد: مثلا برای مردمی که اولویت آب دارند قبل از توجه به توسعه سایر موارد به این مهم بپردازیم.
وی با اشاره به اینکه اقدامات باید در راستای کسب رضایتمندی مردم باشد گفت: روابط عمومیها باید توجه کنند حق مسلم مردم است که انتظارات خود را به نظام حکمرانی منتقل کنند و از طرفی حق مسلم نظام حکمرانی است که آنچه خدمت میدهند به اطلاع مردم برسد.
ملانوری عنوان کرد: این مهم حلقه ارتباطی و رابط به این دلیل قلب تپنده سازمان است که میتواند تنشها را کم و آرامش را در سازمان تزریق کند تا تصمیم گیری درست انجام شود.
وی با بیان اینکه اقدامات روابط عمومیها باید جامعه را قانع کند و این کار سنگینی است افزود: دستگاهی قوی خواهد بود که جایگاه روابط عمومی را درک کند و به آن اهمیت دهد.
استاندار همدان با بیان اینکه به شدت علاقهمندم جایگاه روابط عمومی را ارتقا دهیم و تغییراتی در این بخش ایجاد شود که البته این نیازمند خدمات متقابل و خلاقیت است تصریح کرد: روابط عمومیها باید کاری کنند که سازمان متوجه تأثیرگذاری نقش روابط عمومی باشد؛ از طرفی سازمان باید جایگاه روابط عمومی را بشناسد.
وی با اشاره به مشکلات نیروی انسانی در روابط عمومی قول رسیدگی به این موضوع را داد و گفت: در خصوص تأمین تجهیزات حوزه روابط عمومی بودجهای لحاظ شد.
ملانوری با بیان اینکه ما به دنبال پیشرفت و توسعه هستیم و این نیازمند جامعه با نشاط است خاطرنشان کرد: پیشزمینه نشاط، امید و اعتماد است و متأسفانه امروز شاهد کاهش سطح امید در جامعه هستیم که روابط عمومیها باید به این مهم به عنوان کلید واژه و دستورالعمل در کار خود توجه کنند.
وی با اشاره به اینکه امروز در جامعه جوان ما احساس بی هویتی ترویج مییابد در حالی که جوان ما باید از پشتوانه تاریخساز، قوی و پیشبرنده مطلع باشد گفت: در حوزه تبیینی و تشریحی حتما در بخش بیان هویتها ورود جدی داشته باشیم.
به نقل از فارس، استاندار همدان با بیان اینکه اقدامات اگر در کف جامعه دیده نشود یعنی کاری انجام ندادهایم افزود: در دنیای امروز با سرعت اطلاعرسانی و ارتباطات و تلاش جریانهای معاند و غیرهمسو، باید روابط عمومی ابزار مقابله و البته تبیین را بشناسد.