صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۲
آبان
۱۴۰۳

شماره
۵۷۳۹

امروز: ۲ (آبان) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Wednesday 2024 (Oct) 23

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه خبر همدان: معضل ترافیک و پارک خودروها در حاشیه معابر با عرض کم و افزایش تردد خودروها در شهر همدان علاوه بر افزایش آلودگی هوا در سیمای شهر هم تأثیرگذار بوده و این موضوع شهروندان را کلافه کرده است که البته این معضل در برخی خیابان‌ها مانند تختی و بوعلی و خیابان‌های منتهی به مرکز شهر آزاردهنده‌تر است.
به گزارش هگمتانه، یکی از راهکارهای تأثیرگذار در رفع ترافیک معابر منتهی به بازار مرکزی ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی است و این موضوع یکی از درخواست‌های شهروندان از شهرداری بوده است.
با بررسی‌های صورت گرفته از سوی شهرداری همدان و نیازهای مطرح شده از طرف شهروندان، مدیریت شهری تصمیم به احداث پارکینگ آقاجانی‌بیگ گرفت و حالا این پروژه یکی از طرح‌های عمرانی بزرگ در شهر به شمار می‌آید که راه‌اندازی آن باعث مرتفع شدن بسیاری از چالش‌ها در معابر منتهی به مرکز شهر است.
شهرداری همدان بیشترین بودجه پروژه عمرانی در سال 1403 را به پروژه پارکینگ آقاجانی‌بیگ اختصاص داده که این امر بیانگر اهمیت تاسیس پارکینگ‌ها در راستای رفع مشکلات عبور و مرور و ترافیک است.
از این رو می‌توان از پارکینگ آقاجانی بیگ به عنوان بزرگ‌ترین پروژه‌ شهرداری همدان تاکنون یاد کرد.
این پروژه با هدف کمک به تأمین پارکینگ عمومی و رفع مشکلات ترافیکی شهر انجام شده و تأمین مالی پروژه در حدود 200 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
پروژه پارکینگ آقاجانی‌بیگ از سال 1394 آغاز شده و 9سال به طول انجامیده است اما اکنون مدیریت شهری به شکل جدی برای تکمیل و بهره برداری آن ورود کرده است تا رضایتمندی شهروندان را ارتقا دهد.
این پروژه پس از تعویض پیمانکار، در سال 1402 جان تازه‌ای گرفت و در تمام جبهه‌های کاری اعم از تاسیسات برقی و مکانیکی، نازک کاری داخل، سرامیک، آسانسورها، تاسیسات آتش نشانی در حال پیشرفت است و در کمتر از یک سال 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است این در حالی است که در دوره‌های قبل مدیریت شهری این پروژه دچار تعطیلی 7 ساله بوده است.
زیربنای کل این پروژه حدود 24هزار مترمربع با ظرفیت 530 خودرو است و 5 دستگاه آسانسور شامل 2 دستگاه با ظرفیت 16 نفر یک دستگاه 8 نفره و دو دستگاه 27 نفره در آن تعبیه شده است.
شهرداری همدان نوید افتتاح این پروژه تا پایان امسال را داده است و پارکینگ آقاجانی‌بیگ ناجی ترافیک خیابان بوعلی خواهد بود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: