صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
دی
۱۴۰۳

شماره
۵۷۸۷

امروز: ۱ (دی) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Dec) 21

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با اشاره به تردد پانزده استان از داخل شهر همدان، گفت: همدان تنها استان بدون کمربندی و کنارگذر در غرب ایران است.
به گزارش هگمتانه، سرهنگ غلامعلی همایی به بیان علل بروز ترافیک و راهکارهای رفع این معضل پرداخت.
وی اظهار کرد: افزایش سه درصدی رانندگان بی تجربه در سال جاری و پنج درصدی خودرو در استان که زمینه ای برای افزایش هفت درصدی تردد نسبت به سال قبل شده است یکی از عوامل بروز گره ترافیکی به شمار می رود.
سرهنگ همایی اضافه کرد: نبود کمربندی و کنارگذر و تداخل ترافیک شهری و برون شهری یکی از عوامل بروز گره‌های ترافیکی و آلودگی در شهر همدان است.
وی خاطرنشان کرد: سه استان به صورت مستقیم و دوازده استان به صورت غیر مستقیم از داخل شهر همدان تردد می کنند بنابراین با توجه به این میزان تردد خودرو برای روان سازی ترافیک در معابر درون شهری باید چاره ای اندیشیده شود.
سرهنگ همایی افزود: همدان تنها استان در غرب ایران است که شهرستان‌ها و مرکز استان آن کنار گذر و کمربندی ندارد و طرح ایجاد کنارگذر اسدآباد نیز از چندین سال پیش آماده شده اما تنها یک خط آن زیر بار رفته است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان ادامه داد: کمبود پارکینگ و توقفگاه به ویژه در مرکز شهر و حوالی میدان آرامگاه بوعلی و جهاد، اجرایی نشدن طرح پارک حاشیه راه و طرح هوشمند سازی کنترل پارک دوبله و حاشیه ای همچنین پارک دوبل خودروها در مسیرهای پرتردد از دیگر علل بروز گره‌های ترافیکی در شهر همدان است.
وی افزود: نبود گذرگاه ویژه عابران پیاده در میادین اصلی شهر موجب کندی تردد در معابر شده است همچنین باید طرح دوچرخه‌های هوشمند مانند سایر مناطق اجرایی شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان نبود سامانه‌های هوشمند کنترل خودروهای تک سرنشین یا اجرای قانون برخورد با خودروهای تک سرنشین برای کاهش سفرهای غیرضروری را از علل بروز ترافیک دانست.
سرهنگ همایی گفت: از دیگر علل ترافیک تراکم مراکز درمان خصوصی (مطب پزشکان) و مراکز خرید در محدوده مرکزی به ویژه پیاده راه بوعلی و میدان آرامگاه بوعلی سینا، نبود شبکه‌های سریع بی.آر.تی به علت نبود زیر ساخت مناسب در بافت شهری همدان و حلقوی بودن شبکه راه شهر همدان است.
وی بر ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل برای کاهش بار ترافیکی تأکید کرد و گفت: با توجه به بافت شهر همدان که امکان توسعه ناوگان بی آر تی و ایجاد خط ویژه را ندارد، باید نسبت به راه اندازی مونو ریل اقدام کرد.
رئیس پلیس راهور استان همدان گفت: ایجاد موانع مناسب برای جلوگیری از تردد موتورسواران در پیاده راه بوعلی و بلوار ارم، جانمایی صحیح و پیگیری ساخت پارکینگ عمومی به منظور آزاد کردن خطوط خیابان‌ها و تسهیل در تردد شهروندان ضروری است.
سرهنگ همایی گفت: یکی دیگر از علل افزایش ترافیک در شهر همدان تراکم بالای جمعیت در کیلومتر است که این آمار در جهان بین 45 تا 54 و در همدان بالای 94 است.
وی افزود: بافت شهر همدان فرسوده و قدیمی است و به علت عدم توسعه شهر، شهرک‌های ویلایی به آپارتمان تبدیل شده و شهرکی از سال‌های قبل به شمار شهرک‌های همدان اضافه نشده است.
رئیس پلیس راهور استان همدان بیان کرد: در این راستا باید به سمت جاده تهران، ملایر و کرمانشاه شهرسازی، توسعه یابد تا با گسترش شهرسازی در استان از تراکم جمعیت همدان کاسته و به اطراف داده شود.
سرهنگ همایی، توسعه زیرساخت‌ها و ساخت پارکینگ و پل عابر پیاده به صورت زیرگذر و روگذر، مدیریت عرضه و تقاضای سفر با راه اندازی سامانه‌های کنترل خودروهای تک سرنشین و ایجاد طرح‌های تشویقی استفاده از خودروهای عمومی، اعمال رژیم جاده ای، تشویق در استفاده از دوچرخه‌های اجاره ای و ایجاد پیاده راه‌ها را در کاهش بار ترافیک مؤثر دانست.
به نقل از ایرنا، وی اضافه کرد: رژیم جاده ای یعنی به جای تعریض و پهن کردن راه ها، خودروی شخصی کمتری وارد معابر شود که لازمه این کار اضافه شدن خطوط بی.آر.تی و فراهم کردن زمینه استفاده از دوچرخه و دیگر کارهای تشویقی است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: