صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۱۶
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۶

امروز: ۱۵ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (May) 04

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه ورزش: رقابت‌های وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در شرایطی از پانزدهم اردیبهشت ماه جاری به میزبانی همدان آغاز می‌شود که پانزده وزنه‌بردار دختر و پسر این استان قرار است با پولادسرد زورآزمایی کنند.
برای نخستین بار، شورای فنی هیأت وزنه برداری استان همدان متشکل از امیرحسین حسنی رئیس هیأت و عضو شورا، بهار یادگاری نایب رئیس هیأت و عضو شورا، محمدرضا شیرزادی نماینده وزنه‌برداری، مریم می‌آبادی نماینده وزنه‌برداری بانوان و جعفر خاکسار نماینده داوران تشکیل جلسه داده و اقدام به رای گیری برای انتخاب وزنه برداران اصلح جهت اعزام به قهرمان کشور کردند.
لشکرکشی 9 دختر همدانی برای رسیدن به تیم ملی
شورای فنی هیأت وزنه برداری همدان برای انتخاب تیم دختران این استان جهت حضور در مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان کشور و انتخابی تیم ملی اقدام به رای گیری کرد.
براساس رای گیری انجام شده، عسل کدخدایی در دسته 76 کیلوگرم (نوجوانان)، کیانا قیاسی در وزن به اضافه 87 کیلوگرم (جوانان)، مهسا قیاسی در 55 کیلوگرم(نوجوانان)، فاطمه مالمیر در 55 کیلوگرم(جوانان)، پریسا زرینی در 49 کیلوگرم(جوانان)، نازنین زهرا ملکی در 81 کیلوگرم(نوجوانان)، تارا درویشی 64 کیلوگرم(نوجوانان)، نرگس زرینی 59 کیلوگرم (نوجوانان) و زینب پرتوی فر در دسته 71 کیلوگرم (نوجوانان) با حداکثر آرای کسب شده به قهرمانی کشور راه یافتند.
همچنین مریم می‌آبادی به عنوان سرمربی، سمیه ابوالفتحی مربی و خدیجه محبی راد سرپرست تیم وزنه برداری دختران همدان در مسابقات کشوری برگزیده شدند.
پسران با 6 سهمیه در ماراتن انتخابی تیم ملی
شورای فنی هیأت وزنه برداری همدان با انجام رای گیری، 6 وزنه بردار را برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی نوجوانان و جوانان انتخاب کرد.
سینا هدایتی در وزن 86 کیلوگرم (جوانان)، امیرعباس تیموری در 92 کیلوگرم(جوانان)، امیررضا حاتمی در وزن به اضافه 109 کیلوگرم(جوانان)، امیرعلی قره خان باز در 80 کیلوگرم(نوجوانان)، امیرحسین خزایی در 73 کیلوگرم (نوجوانان) و طاها نعمتی در دسته به اضافه 109 کیلوگرم (نوجوانان) برای حضور در مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی برگزیده شدند.
همچنین براساس رای گیری انجام شده، محمدرضا شیرزادی به عنوان سرمربی و محسن گودرزی مربی تیم وزنه برداری پسران همدان انتخاب شدند.
 عدالت محوری انتخاب نفرات
رئیس هیأت وزنه برداری همدان گفت: در انتخاب نفرات برگزیده تیم‌های وزنه برداری نوجوانان و جوانان دختر و پسر استان، عدالت را سرلوحه قرار دادیم.
امیرحسین حسنی افزود: هر یک از اعضای شورای فنی فقط حق یک رای داشتند و مجموع آرا پس از جمع بندی توسط دبیر شورا و نظارت بازرس هیأت رئیسه، اعلام شد.
وی بیان کرد: معیارهای ما برای انتخاب وزنه برداران حضور در مسابقات روز قدس جهت رکوردگیری و آخرین وضعیت آنها بود.
وی در خصوص ملاک‌های انتخاب کادر فنی نیز گفت: برای ما مهم سابقه و درجه مربی، تعداد سهمیه حضور شاگردان او در مسابقات کشوری، شناخت از جدول مسابقات، سوابق حضور در مسابقات گذشته و نیز اخلاق حرفه‌ای در حین برگزاری رقابت‌ها بود.
حسنی با تأکید بر اینکه شورای فنی هیأت وزنه برداری همدان آماده بررسی هرگونه اعتراض از جانب وزنه برداران و مربیان است، گفت: اولویت ما احترام به آرای اعضای شورای فنی است اما چنانچه فردی معترض است می‌تواند تا قبل از دهم اردیبهشت ماه جاری اعتراض خود را به صورت کتبی ارائه بدهد.
وی بیان کرد: اعتراض افراد باید با دلایل و مستندات لازم باشد تا شورای فنی بتواند در نشستی به آن رسیدگی کند و اگر ثابت شود که حق فردی تضییع شده، به طور قطع تجدید نظر خواهیم کرد.
حسنی با اشاره به اینکه مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان کشور در بالاترین سطح برگزار خواهد شد، گفت: تمام تمهیدات لازم برای میزبانی شایسته از این مسابقات اندیشیده شده و در سطح کلاس بین المللی انجام می‌شود.
شانس بالای دختران همدانی برای کسب نشان
نایب رئیس هیأت وزنه برداری همدان نیز گفت: دختران این استان شانس بالایی برای کسب نشان در مسابقات قهرمانی کشور دارند.
بهار یادگاری افزود: انتخاب نفرات تیم وزنه برداری دختران و پسران توسط شورای فنی اقدام به حق و عادلانه بود هر چند طبیعی است برخی خارج از شورا به این انتخاب اعتراض داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه هدف ما حضور موفق در رقابت‌های قهرمانی کشور است، بیان کرد: حضور در این رویداد مهم انتخابی تیم ملی محک جدی برای وزنه برداران است و با وجود بضاعت هیأت استان اقدام به میزبانی مسابقات گرفته شد تا وزنه برداران این استان از این فرصت طلایی برای اثبات توانمندی خود بهره مند شوند.
یادگاری اضافه کرد: این مسابقات باتوجه به حضور قهرمانان ارزنده ملی از سطح بسیار بالایی برخوردار خواهد بود و امیدوارم وزنه برداران استان همدان قدر این میزبانی را بدانند.
نایب رئیس هیأت وزنه برداری همدان خاطرنشان کرد: ما استعدادهای خوبی در وزنه برداری داریم که خوشحالم پس از سال‌ها این فرصت مهیا شد تا میزبان مسابقات کشوری باشیم و بتوانیم با ایجاد شرایط بهتر برای وزنه برداران استان، به آنها جهت رسیدن روی سکوهای قهرمانی کمک کنیم.
پیکارهای وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و پسران کشور در 2 بخش دختران و پسران از پانزدهم اردیبهشت ماه جاری به مدت هشت روز به میزبانی همدان برگزار خواهد شد.
نفرات برتر این مسابقات ضمن حضور در اردوی تیم ملی، قرار است امسال به مسابقات جهانی اسپانیا و بحرین اعزام شوند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: