صفحه 1 : شهرستان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : شهرستان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۲۹
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۱۷

امروز: ۲۹ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (May) 18

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: پیکر مطهر شهید رنجنوش روز شنبه بر دستان همدانی‌ها تشییع شد.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، صبح شنبه هم زمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، پیکر مطهر شهید حاج محمد رنجنوش در پیاده میدان امام خمینی (ره) مورد استقبال نظامی قرار گرفت و پس از اقامه نماز و مرثیه خوانی، پیکر مطهر وی بر روی دستان مردم تشییع شد.
در این مراسم آیت‌ا... حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار کرد: امروز اگر نامی از شیعه و از حلال و حرام هست، اگر هنوز منطق شیعه در عالم ماندگار بوده و می‌تواند با استدلال و منطق در برابر دیگر مکتب‌ها احتجاج کند، اگر امروز تشیع در برابر هجمه‌ها توانسته ایستادگی کرده و منطق قوی خودرا توسعه دهد همه را مدیون امام صادق(ع) است.
وی با این توضیح که در آن عصری که مساله روشنگری، نهضت ترجمه و...‌ مطرح بود امام صادق(ع) مساله امامت امام علی (ع)و... را برای جامعه تشریح کرد افزود: اگر امام صادق (ع) نبود ولایت امام علی (ع) هم از بین می‌رفت.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه بعد از شهادت امام حسین(ع) دشمن گمان کرد موفق شده است چرا که شرایط به گونه‌ای بود که وقتی امام سجاد(ع) به امامت رسید فقط 4 نفر امامت ایشان را قبول داشتند ادامه داد: در دوران امام صادق(ع) ایشان 4 هزار شاگرد برجسته داشت و در آن دوران نیز احیای تفکر شیعی توسط ایشان به اوج رسید.
وی با اشاره به اینکه اگر امروز این ولایت را داریم و محب این خاندان هستیم بدانیم که مدیون امام صادق(ع) بوده و سر سفره ایشان هستیم گفت: علمای اسلام در قرن‌های گذشته تلاش کردند اسلام را نگه دارند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در عرضه حفظ نظام هستند.
شعبانی با بیان اینکه حوزه علمیه خود را موظف به حفاظت از مکتب امام صادق(ع) می‌داند مطرح کرد: انقلاب اسلامی که به پیروزی رسید تحولی شکل گرفت و افرادی که تحصیل کرده حوزه علمیه نبودند ادامه دهنده این راه شدند.
وی بیان کرد: این افراد رزمنده، سرباز و... بودند و مسیری را رفتند که بزرگان اسلام برای حفظ اسلام رفتند که یکی از آنها همین شهید رنجنوش است.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با این توضیح که انقلاب اسلامی انسان‌هایی را به جامعه عرضه کرد که عمر خود را برای دفاع از مکتب امام صادق(ع) گذاشتند گفت: امام انسان‌هایی را تربیت کرد که در ظاهر شاگرد امام صادق نبودند اما مدافع مکتب او بودند. وی ادامه داد: حالا نیز جوان‌هایی هستند که غم و غصه آنها فدا شدن برای مکتب امام صادق(ع) است.
گفتنی است در این مراسم پیکر مطهر شهید رنجنوش با نوای ((یا حسین)) و ((یا زهرا)) در هوایی ابری بر روی دستان مردم تشییع و با نوحه سرایی برای سید و سالار شهیدان برای خاکسپاری در گلزار شهدا بدرقه شد.
پیکر مطهر شهید رنجنوش پس از 38 سال گمنامی به وطن باز گشت. وی از شهدای جاویدالاثر تیپ 32 انصارالحسین (ع) ((دوران دفاع مقدس ))است که در 12اسفند سال 65 در منطقه عملیاتی کربلای 5 شلمچه به درجه رفیع شهادت نایل آمد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: