صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۸
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۰

امروز: ۷ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 26

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان درباره معضلات امروز مواد مخدر مطرح شد: گرایش به مخدرهای نوپدید، کاهش سن اعتیاد و افزایش معتادان زن معضلات اصلی موادمخدر در برهه کنونی است.
به گزارش هگمتانه، استاندار همدان روز چهارشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از مسؤولان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خواست زمینه حرفه آموزی به معتادان و فراهم کردن زمینه اشتغال آنها را در اولویت قرار دهند.
علیرضا قاسمی فرزاد افزود: بازدید دوره‌ای و نظارت و کنترل در عرصه درمان در مراکز ترک اعتیاد ماده 15 و 16 افزایش یابد چرا که طبق گزارش‌های دریافتی حوزه درمانی و رسیدگی به وضعیت معتادان، فضا و محیط، مستقر شدن کادر تخصصی در مرکز ماده 16 کبودرآهنگ وضعیت مناسبی ندارد.
قاسمی فرزاد ادامه داد: طرح دادگستری در زمینه «منطقه سبز» باید در دفتر امور اجتماعی استانداری با تشکیل کمیته‌ای مشترک با حضور بازرسی استانداری، بهزیستی، فراجا، پدافند زیستی و قرارگاه زیستی سپاه و علوم پزشکی بررسی و با هماهنگی‌های صورت گرفته این طرح بررسی و به زودی اجرا شود.
وی گفت: مرکز ماده 16 نهاوند اقدامات خوبی تاکنون انجام داده شده که باید در زمینه ارائه مجوزهای قانونی به این مرکز اقدامات لازم صورت گیرد هر چند این موضوع جلسه گذشته نیز تأکید اما فراموش شده بود.
استاندار همدان اظهار کرد: کسب رتبه پنجم توسط شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر این استان شایسته قدردانی است هر چند باید برای کسب رتبه نخست کشور اقدامات لازم صورت گیرد.
قاسمی فرزاد بیان کرد: طبق گزارش‌های دریافتی 90 درصد معتادان متجاهر استان ساماندهی شدند که با جمع آوری و جلوگیری از حضور معتادان در مناطق گردشگری و مسیرهای خروجی و ورودی همدان، این رقم را به 100 درصد برسانیم تا در شهر شاهد جولان معتادان متجاهر نباشیم.
وی با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی مجمع خیرین «یاریگران زندگی» با استفاده از ظرفیت خیران خواستار توجه به مسائل پیشگیرانه، گسترش آموزش همگانی در راستای طرح «هر ایرانی یک سفیر پیشگیری از اعتیاد»، اجرای مرحله دوم طرح یاریگران زندگی با اولویت مراکز آموزشی، تجهیز گرمخانه‌ها با توجه به برودت هوا، برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر و پاکسازی مناطق آلوده شد.
قاسمی فرزاد ادامه داد: نظارت ویژه بر نحوه هزینه کرد اعتبارات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، توزیع اعتبارات به صورت شهرستانی و جلوگیری از هزینه کرد اعتبار در محل‌های دیگر باید صورت گیرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان نیز گفت: اقدامات خوبی در زمینه مقابله با مواد مخدر صورت گرفته که منجر به افزایش 16 درصدی کشفیات در سال جاری شده است.
حسن رضانیا افزود: در همه عرصه‌های مبارزه با مواد مخدر نیازمند توجه به «اجتماعی شدن» هستیم چرا که این رویکرد به ما کمک می‌کند مبارزه جدی‌تر و بهتر از گذشته ایجاد شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان نیز گفت: 62 میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به استان همدان (مرداد ماه امسال) برای حوزه مواد مخدر اختصاص یافت که امید می‌رود سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این میزان اعتبار را به صورت 100 درصدی اختصاص دهد.
حمزه عبدکوند افزود: کمیته مقابله، حقوقی و قضایی و کمیته شناسایی اموال قاچاقچیان این استان برای 2 سال متوالی رتبه برتر کشور را کسب کرده است.
وی با بیان اینکه 90 درصد معتادان متجاهر همدان تاکنون ساماندهی شدند اضافه کرد: 100 درصد معتادان متجاهر با همکاری نهادهای مسؤول تا پایان امسال ساماندهی می‌شوند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: در راستای پرداخت تسهیلات خود اشتغالی به بهبود یافتگان در هشت ماه سال جاری هزار و 300 نفر به بانک‌های عامل استان معرفی شدند که 886 نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند و علاوه بر این، تسهیلاتی نیز از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) به بهبود یافتگان پرداخت شده است.
عبدکوند افزود: در راستای به کارگیری بهبودیافتگان در واحدهای تولیدی نیز 430 نفر مشغول به کار شدند برای نمونه این افراد در کارگاه مروار بافی ملایر و شهرک صنایع غذایی بهار مشغول به فعالیت هستند.
معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان نیز گفت: مجموعه دادگستری مسؤولیت 2 کمیته حقوقی و شناسایی اموال قاچاقچیان را بر عهده دارد که کمیته حقوقی و قضایی با تلاش مؤثر اعضا رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.
سید هادی مصطفوی افزود: کمیته حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در حوزه دستگیری محکومان متواری و زندانیان رای باز کارهای خوبی انجام داده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا نیز گفت: در راستای اجرای ماده 15 مواد مخدر، معتادان باید به مراکز ترک اعتیاد دولتی، غیردولتی و مراکز کاهش آسیب مراجعه و یکسری خدمات را دریافت کنند.
رضا طهماسبی افزود: استان همدان دارای 128 مرکز ترک اعتیاد خصوصی، هشت مرکز دولتی و چهار مرکز «دی.ای.سی» (کاهش آسیب) بوده و در این مراکز به معتادان خدمات ارائه می‌شود.
رئیس کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی ادامه داد: 280 معتاد متجاهر در مراکز ماده 16 شهرستان کبودرآهنگ و نهاوند در هشت ماه امسال پذیرش شدند که داروی مورد نیاز این افراد طبق مصوبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی دانشگاه علوم پزشکی تأمین شده است.
به نقل از ایرنا، طهماسبی معضلات اصلی موادمخدر در برهه کنونی را افزایش گرایش به سمت مصرف مواد نو پدید، کاهش سن اعتیاد و افزایش زنان معتاد دانست و گفت: ابعاد بعدی اعتیاد مشکلات روانی، اجتماعی و اقتصادی حتی بعد از ترک مواد افیونی است با این اوصاف پوشش بیمه‌ای این افراد ضروری است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: