صفحه 1 : رویداد صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : رویداد صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۶
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۹

امروز: ۷ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 26

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه خبر همدان: محوطه سازی، پارک جنگلی و تپه مصلی، ساخت ساختمان اداری، ساماندهی و لوله گذاری رودخانه، احداث بازارچه، احداث کندرو بلوار، زیرسازی و جدول‌گذاری، کف سازی بازار، احداث پارک محله، احداث خیابان، سایت موزه میدان امام(ره)،پارک فرامنطقه‌ای ولایت، پارک 48 هکتاری ارم، مخزن آب، ساختمان‌های چندمنظوره و تجاری، زمین ورزشی، پوشش سقف میانی تالار قرآن، پیاده رو سازی، آسفالت‌ریزی و جدول‌گذاری عناوین برخی از پروژه‌های جاری شهر همدان است.
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار همدان در گفتگو با خبرنگار هگمتانه، تأکید کرد: همه پروژه‌ها با قوت در حال اجراست و شهرداری با تمام توان پیگیر سرعت‌بخشی به پروژه‌های شهری است.
وحید علی‌ضمیر با بیان اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام شهری نیازمند تأمین بودجه است، افزود: تمامی پروژه‌های شهری نیازمند تأمین اعتبار و تخصیص هزینه‌های موردنیاز هستند که در صورت تأمین اعتبارات در زمان‌های مقرر شاهد بهره برداری پروژه‌ها خواهیم بود.
وی با اشاره به جابجایی مدیریت‌ها در شورای اسلامی شهر و مجموعه شهرداری در سال جاری، گفت: این جابجایی‌ها موجب نیمه فعال بودن برخی از پروژه‌ها در آن بازه زمانی شد اما از چند ماه قبل تمامی پروژه‌ها با قوت و قدرت در حال انجام است و ادامه دارد.
وی افزود: در ابتدای استقرار تیم مدیریتی جدید در جلسات مقرر گردید پروژه‌های مهم و نیمه تمامی همچون پل شهید سردار همدانی، تقاطع غیرهمسطح غدیر، پارکینگ آقاجانی بیک، پارکینگ سینا و پروژه‌هایی که در مناطق تعریف شده بود با تخصیص مالی در اولویت ساخت و بهره برداری قرار گیرند.
علی‌ضمیر با اشاره به اینکه مرحله اول پل شهید سردار همدانی در تیرماه امسال افتتاح شده بود، تصریح کرد: پروژه پل شهید سردار همدانی با 90 درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل جابجایی تیم مدیریتی شهرداری حدود 3 ماه نیمه فعال و از رونق افتاده بود، اما به خصوص ظرف یک ماه اخیر مجدداً با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، فعال شده است و امیدواریم 10 درصد باقیمانده تا نیمه نخست سال آینده به اتمام برسد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه اقدامات آرماتوربندی، قالب بندی، بستن اسکافولد و اجرای رمپ‌ها انجام گردیده است و با در نظر گرفتن تورم و افزایش قیمت ها، برای بهره برداری از پل شهید سردار همدانی در زمان مقرر درصدد تأمین اعتبار هستیم.
علی‌ضمیر درخصوص پل غدیر نیز گفت:‌ عرشه بتنی تقاطع غیرهمسطح غدیر تا آخر سال به اتمام می‌رسد و با تزریق مالی در نیمه نخست سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار همدان همچنین از افتتاح پروژه پارکینگ سینا در دهه فجر خبر داد و افزود: در ماه‌های اخیر شهرداری تمام توان خود را به کار گرفته که با سرعت بخشیدن به عملیات عمرانی، بهره برداری از پروژه پارکینگ سینا هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.
وی در ادامه گفت: به علت بروز برخی مشکلات در پروژه پارکینگ آقاجانی بیک مدتی است که فعالیت مدنظر شهرداری در حال انجام نیست که طی جلسات متعدد درصدد برطرف کردن موانع و اجرایی کردن پروژه پارکینگ هستیم.
علی‌ضمیر به پروژه‌های در حال اجرای مناطق شهرداری نیز اشاره و تصریح کرد: پروژه سایت موزه میدان امام خمینی(ره) علی رغم تمام مشکلات و موانع بر سر راه اجرا در دهه فجر افتتاح خواهد شد.
وی دیگر پروژه‌های در حال انجام را پروژه ساختمان چند منظوره کوی شهید مدرس با پیشرفت فیزیکی 45 درصد و ساختمان تجاری بلوار شهید فهمیده با 70 درصد پیشرفت همچنین اجرای سازه و پوشش سقف میانی گنبد تالار قرآن که به طور کامل انجام شده است، عنوان کرد.
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار همدان در ادامه افزود: پیاده روسازی و مناسب سازی پیرامون میدان باباطاهر به مساحت 2 هزار مترمربع به جهت وجود گردشگر و نامناسب بودن پیاده رو و احداث پارک شهید باهنر کوی فرهنگیان به مساحت 6 هزار مترمربع و با پیشرفت فیزیکی 65 درصدی در حال انجام است.
وی اتمام ساماندهی و لوله گذاری رودخانه حصار حاج شمسعلی به طول 450 متر و محوطه سازی و ساماندهی تپه مصلی را نیز از دیگر پروژه‌های در حال انجام برشمرد.
این مسوول ادامه داد: احداث مخزن 2 هزار مترمکعبی ذخیره آب بلوار ارم جهت آبیاری فضای سبز و محوطه و صرفه‌جویی در مصرف آب نیز انجام شده است. پروژه احداث زمین ورزشی و چمن مصنوعی ورزشگاه شهید خادم نیز با پیشرفت 80 درصدی در حال انجام است.
وی همچنین به پروژه‌هایی که پیش‌بینی می‌شود در سال 1401 به اتمام برسد اشاره کرد و گفت: اتمام احداث ساختمان اداری شهرداری منطقه دو واقع در بلوار شهید رنجبران، احداث بازارچه بلوار سردار همدانی جهت ساماندهی دکه‌ها و مغازه‌های ابتدای بلوار سردار همدانی نیز برای سال آینده پیش‌بینی شده است.
علی‌ضمیر تصریح کرد: احداث کندرو بلوار سردار همدانی جهت بهبود ترافیکی و ساماندهی ورودی‌های شهر، زیرسازی و جدول‌گذاری سایت 36 هکتاری پردیسان بلوار امام خمینی(ره) و ادامه دیوارکشی رودخانه صفری در راستای ساماندهی رودخانه‌ها و ایمن سازی املاک مجاور رودخانه با پیشرفت 70 درصدی در حال انجام است.
وی به اتمام احداث پارک محله‌ای رضوان جهت بالابردن سرانه فضای سبز نیز اشاره و بیان کرد: ادامه کف‌سازی محوطه سرگذر جهت بهسازی و رضایت کسبه و شهروندان، احداث کامل پوشش رودخانه کوثر جهت ساماندهی و جلوگیری از مشکلات بهداشتی ناشی از وجود فاضلاب شهری در رودخانه‌ها و احداث خیابان صنعتگر واقع در بلوار بدیع الزمان جهت ساماندهی ترافیکی تقاطع میدان سردار همدانی به طول 550 متر انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه در راستای بالا بردن سرانه فضای سبز نیز اقداماتی در حال انجام است، افزود: در راستای بالابردن سرانه فضای سبز و ایجاد کمربند سبز حاشیه شهر پروژه پارک فرامنطقه‌ای ولایت در حیدره، پروژه پارک 48 هکتاری ارم، احداث پارک فدک بلوار آیت‌ا... نجفی به مساحت 8 هزار مترمربع، تداوم آماده سازی و محوطه سازی، احداث سردر و ساختمان خدماتی پارک جنگلی سد اکباتان در حال انجام است.
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار همدان گفت: در بودجه سال 1400 با توجه به فرایند و روند عمرانی که پروژه‌ها داشت بودجه هزار میلیاردی برای پروژه‌های مختلف به مناطق، ستاد و سازمان‌های شهرداری تخصیص یافت.
وحید علی ضمیر با بیان اینکه پل شهید سردار همدانی در نیمه نخست سال آینده به بهره برداری می‌رسد، اظهار کرد: رمپ‌های انتهایی پل شهید همدانی انجام شده است و بعد از بتن ریزی آماده آسفالت‌ریزی و در نهایت بهره برداری خواهد بود.
وی به اجرای آسفالت‌ریزی در سال جاری در کل مناطق چهارگانه شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: 71 هزار تن آسفالت‌ریزی در سال جاری در کل مناطق شهرداری انجام شده است.
علی ضمیر در ادامه بیان کرد: 68 هزار مترمربع پیاده روسازی در کل شهر با کف پوش بتنی و انواع سنگ فرش اجرا شده است.
وی افزود: 40 هزار متر انواع جدول‌گذاری شهری و تک جدول نیز در کل شهر اجرا شده است.
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار همدان اظهار کرد: شایان ذکر است که شروع پروژه‌های نیمه تمام و یا به بهره برداری رسیده در سال جاری، با پیگیری‌ها و زحمات کشیده شده در زمان مدیریت شورای اسلامی شهر و شهردار قبلی صورت گرفته است که جای تشکر و قدردانی دارد و مدیریت جدید نیز تمام تلاش خود را به کار گرفته که پروژه‌ها با قوت و قدرت ادامه پیدا کرده و به بهره برداری برسد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: