صفحه 1 : رویداد صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : رویداد صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۶
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۹

امروز: ۷ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 26

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه خبر همدان: فیلم مستند «72 ساعت» به کارگردانی مصطفی شوقی که روایتی متفاوت از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی است، با حضور فعالان رسانه و اهالی فرهنگ و هنر در همدان رونمایی و اکران شد.
به گزارش هگمتانه، مستند «72 ساعت» شامگاه یکشنبه در گردهمایی هنرمندان و فعالان رسانه به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و یارانش که در مرکز همایش‌های قرآنی و بین المللی همدان برگزار شد، به نمایش درآمد.
این گردهمایی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، معاون سیاسی استاندار، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران دستگاه‌های اجرایی و همچنین جمعی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم استان همدان برگزار شد.
این فیلم به کارگردانی «مصطفی شوقی» و تهیه کنندگی «مهدی مطهر» با همکاری سازمان هنری اوج ساخته و تولید شده و همدان یکی از هفت استانی است که برای اکران این فیلم انتخاب شده است.
72 ساعت، برای نخستین بار به سه روز پایانی زندگی سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی می‌پردازد و حاوی ناگفته‌های شنیدنی و دیدنی است.
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در این آیین با بیان خاطراتی از رشادت و حسن اخلاق سردار سلیمانی در جبهه‌های مقاومت، گفت: دوری از تکبر و غرور از حاج قاسم انسانی محبوب و دوست داشتنی بین همه افراد اعم از کودکان، نوجوانان و بزرگسالان ساخته بود که این شهرت فراتر از مرزهای ایران بود.
سردار ولی بهاریان با تأکید بر اینکه حاج قاسم را همه مردم سوریه و لبنان می‌شناسند، تأکید کرد: سردار سلیمانی انسان‌های فرهیخته‌ای را در کشورهای مختلف اسلامی تربیت کرده است.
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تشریح خدمات حاج قاسم در داخل کشور و جهان اسلام، خاطرنشان کرد: با تاسی از این فرماندهان می‌توانیم از هر بن بستی عبور کنیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز اخلاص را از ویژگی‌های برجسته شخصیت شهید سردار سلیمانی دانست و گفت: برای توسعه و تحقق اهداف تعریف شده در پروژه‌های فرهنگی، اقتصادی و عمرانی نیازمند این ویژگی و نهادینه شدن تفکرات و مکتب ارزشمند حاج قاسم هستیم.
مهدی باب الحوائجی اظهار کرد: سردار شهید قاسم سلیمانی فرزند انقلاب بود که در مکتب خمینی کبیر تربیت شده بود.
وی اضافه کرد: سردار سلیمانی و امثال ایشان همچون سردار شهید همدانی تفکرشان این بود که خود را ندیده و تنها خدا را ببینید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان خاطرنشان کرد: تاکتیک‌های نظامی این ژنرال نبود که موجب موفقیت و محبوبیت سردار سلیمانی در جبهه‌های مقاومت می‌شد، بلکه اخلاص و توکل از او اسطوره‌ای ماندگار ساخته است.
باب الحوائجی افزود: سردار سلیمانی با تکیه بر این سیره و منش برای آزادی و آرامش مسلمانان جهاد کرد تا در عین فنا به جاودانگی رسید.
در این گردهمایی فیلم مستند «72 ساعت» رونمایی و اکران شد.
همچنین در ادامه این آیین از خانواده‌های معظم شهیدان مدافع حرم "مهدی هزاره، مجید صانعی، محسن فانوسی و محمدحسین بشیری" تجلیل شد.
مستند 72 ساعت که با همت مؤسسه رسانه‌ای اوج تهیه شده، سه روز منتهی به شهادت سردار قاسم سلیمانی را روایت می‌کند.
به نقل از ایرنا، گردهمایی اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ استان همدان در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به همت شهرداری همدان، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، خانه مطبوعات و بسیج رسانه برگزار شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: