صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۶
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۷۰

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: طی مراسمی سه پروژه عمرانی و اقتصادی همدان شامل 200 واحد مسکونی بنیاد ساخت در شهرک شهید بهشتی، طرح توسعه پلمپین صنعت و شرکت نوآوران صنعت ورزش پولادین با حضور معاون وزیر صمت و جمعی از مسؤولان به بهره‌برداری رسید.
به گزارش هگمتانه، حسین فرهیدزاده؛ معاون وزیر صمت با حضور در واحد تولیدی پلمپین صنعت اظهار کرد: سال‌های گذشته نیز به همدان سفر کردم اما تغییری که در این استان به لحاظ صنعتی رخ داده قابل مقایسه با گذشته نیست که این مهم نیز در وهله اول مدیون سرمایه‌گذاران است.
وی بیان کرد: در وزارت صمت مهمترین مسأله، حمایت از تولید است و ما به عنوان دولت در این عرصه نقش تسهیل‌گر را داریم، پس باید در این حوزه تلاش کنیم چرا که تلاش ما منجر به تولید ثروت و کاهش فشار بر مردم‌ است.
استاندار همدان در این مراسم اظهار کرد: در دولت نهم و دهم قرار شد، مسکن ساخته شود و زمین آن را نیز از سرانه باقی مانده در شهرک‌ها و... تأمین کردند که البته بعد از گذشت 12 سال وضعیت آنها مشخص است.
علیرضا قاسمی فرزاد با این توضیح که طرح جامع یکی از مشکلات ما در بخش مسکن بود و برای تصویب آن در دست‌اندازهای متفاوتی افتادیم مطرح کرد: در این بازنگری خواستیم 2 هزار و500 هکتار به شهر اضافه شود چرا که افق و چشم‌انداز دیده شده برای طرح جامع همدان، افقی مناسبی نبود.
وی با بیان اینکه با عزم و اراده دولت 145 هکتار از اراضی دولت در شهر همدان را به طرح ساخت مسکن اختصاص دادیم و این اتفاق خوبی بوده است ادامه داد: در هفته دولت 4 هزار و 10 واحد در روستاهای استان تحویل شده و از آن زمان تاکنون نیز 2 هزار 450 واحد اضافه شده است که در مجموع 6 هزار و 460 واحد مسکونی روستایی می‌شود.
وی با بیان اینکه 5 هزار قطعه زمین در روستاها برای واگذاری به علاقه‌مندان آماده کرده‌ایم و در حوزه جوانی جمعیت نیز 750 قطعه تحویل داده می‌شود مطرح کرد: در اجرای پروژه‌های مسکن، برخی مناطق کارگر و پیمانکار نداریم و بنابراین باید شرایط را ببینیم چرا که انصاف و مروت می‌گوید، این هم‌افزایی‌ها را که برای کمک به مردم شکل گرفته، تقویت کنیم و امکاناتی برای استان به کارگرفته شود.
استاندار همدان اظهار کرد: دهه فجر امسال یک هزار و 350 پروژه افتتاح و 83 پروژه به شرط تأمین اعتبار کلنگ‌زنی شد.
مسلم ‌مخفی؛ فرماندار همدان نیز در این برنامه با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: دهه فجر فرصت مناسبی است تا دولتمردان با ارائه دستاوردها و پروژه‌ها کام مردم را شیرین کنند، مردمی که شایسته بهترین خدمات هستند.
وی افزود: هنر حکومت اسلامی و مسؤولان باید این باشد که مردم را به عنوان قوی‌ترین همراه در کنار خود حفظ کنند که این باید در عمل و بیان باشد.
فرماندار همدان با این توضیح که یکی از شاخه‌های جهاد تبیین امیدوار کردن مردم است ادامه داد: ابزار دشمن در این عرصه ناامیدکردن مردم است که برای مقابله با این طرح دشمن، هنر ما این است که در کارها دولت را در صحنه یاری کنیم تا مردم امیدوار بوده و در صحنه بمانند.
وی گفت: در دهه فجر امسال، 208 پروژه با 2 هزار و 500 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.
مسعود رضایی؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز اظهار کرد: این پروژه نخستین پروژه نهضت ملی مسکن است که در شهر همدان به بهره‌برداری می‌رسد.
وی بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی خدمات بسیاری دارد از جمله اینکه تنها در این پروژه زمین رایگان بوده و 500 میلیون ‌تومان تسهیلات نیز پرداخت شده و آورده متقاضی تنها 420 میلیون تومان است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان در خصوص پروژه‌های این نهاد عنوان کرد: پروژه 11 هزار واحدی که آغاز شده 55 برابر این پروژه است که اجرایی می‌شود، پروژه 600 واحدی نیز شروع شده و به زودی به نتیجه می‌رسد، همچنین پروژه 690 واحدی نیز 65 درصد پیشرفت دارد.
وی با اشاره به اینکه 33 هزار واحد مسکن شهری و روستایی در استان داریم که تنها توسط بنیاد مسکن در حال اجراست و دیگر نهادهای مسؤول نیز پروژه‌ها را پیش می‌برند مطرح کرد: انقلابی در عرصه ساخت مسکن آغاز شده اما نیاز ما بیش از این موارد است.
احمد شانیان؛ رئیس سازمان صمت همدان نیز در این برنامه با بیان اینکه استان همدان در مسیر توسعه و تجارت قرار گرفته است اظهارکرد: در دولت سیزدهم در استان شاهد این هستیم که روز به روز فضای تولید و کسب در حال بهبود است، خیلی از واحدهای تعطیل در حال بازگشت به عرصه تولید بوده و بیش از 110 واحد صنعتی و معدنی نیز فعال شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در دهه فجر 34 طرح شاخص در استان مورد بهره‌برداری و کلنگ‌زنی قرار خواهد گرفت، ادامه داد: بخش خصوصی و دولتی باید گفتمان مشترکی داشته باشند، البته نقش دولت در این عرصه تسهیل‌گری و نقش بخش خصوصی تولید است.
لازم به ذکر است در ششمین روز از دهه فجر پروژه پولادین صنعت با 50 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال برای 70 نفر و همچنین طرح توسعه پلمپین صنعت با 60 میلیارد سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی 100 نفر به بهره‌برداری رسید.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: