صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۶
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۷۰

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان بر تشکیل کارگروه تخصصی برای ساخت نمادهای شهری و نمادها توسط شهرداری تأکید کرد.
به گزارش هگمتانه، علی‌اکبر نظری در جلسه کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورا افزود: المان‌ها یا نمادهای شهری نباید بدون مطالعه و بررسی طراحی و احداث شود چرا که در طراحی باید تمامی جوانب اقتصادی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در نظر گرفته شود.
نظری اضافه کرد: با تشکیل کارگروه تخصصی ساخت نمادها، می‌توان طرح‌هایی را تدوین و اجرا کرد که با کمترین چالش‌ها مواجه باشند.
وی با بیان اینکه در کارگروه تخصصی نماد باید از اعضای شورای شهر حضور داشته باشند، تأکید کرد: همچنین در این کارگروه از هنرمندان و صاحب نظران نیز دعوت به عمل آید.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان افزود: ساخت نماد با مکان مورد نظر باید تناسب داشته باشد تا بتواند معنا و مفهوم اصلی اثر را انتقال دهد.
نظری با اشاره به اینکه همدان منشا علم و دانش است، اضافه کرد: ضروری است نمادها هم متناسب با این موضوع ساخته و نصب شود تا نمادی از دانش محور بودن همدان را به تصویر بکشد.
نظری در ادامه با بیان اینکه در ساخت نمادهای شهری باید دیدگاه و احکام حاکمیتی مد نظر قرار گیرد، اظهار کرد: ضروری است نمادی از وجهه انقلاب اسلامی برای شهر ساخته شود.
وی همچنین بر برگزاری همایش بزرگ برای ساخت نمادهای فاخر شهری تأکید کرد و گفت: می‌توان در برای این همایش از هنرمندان و صاحب نظران برجسته همدان که در داخل یا خارج از کشور هستند دعوت کرد.
مسگریان: سردیس آیت‌ا... آخوند ملاعلی همدانی با اجازه حوزه علمیه ساخته و نصب شود
رئیس شورای اسلامی شهر نیز با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با شهر همدان در دیدار دست‌اندرکاران کنگره هشت هزار شهید استان همدان، گفت: باید فرمایشات ایشان را جزء به جزء مورد توجه قرار داد و با استفاده از هنر آن را محقق کرد یکی از مصادیق هنر همین ساخت نمادهای فاخر است.
محمود مسگریان در این جلسه بر ساخت نمادهای مناسبتی و مفهومی تأکید کرد و گفت: در این راستا باید شاخصه‌های انقلابی شهر همدان شناسایی و با نصب نمادها معرفی شوند.
مسگریان با انتقاد از عدم توجه به ساخت نماد مناسب با ارزش‌های انقلاب اسلامی برای میدان امام خمینی(ره) اظهار کرد: ساخت سایت موزه در این میدان مرکزی شهر کاری پسندیده بود اما جای نمادی فاخر در شان مردم فهیم همدان که بیانگر ارزش‌ها و متناسب با نام میدان باشد خالی است.
وی با بیان اینکه باید از چهره‌های شاخص علمی و مذهبی شهر نماد، یادمان و سردیس‌هایی ساخته شود، افزود: می‌طلبد شهرداری سردیسی از آیت‌ا... آخوند ملاعلی همدانی را با اجازه حوزه علمیه ساخته و در مکان مناسبی از شهر نصب کند.

حیدری: اجرای مصوبه نصب نماد شهدا و امام خمینی(ره) در میدان مرکزی در بلاتکلیفی!
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه نمادها یکی از نشانه‌های مهم و قابل اعتبار از کارکردهای مدیریت شهری در حوزه سیما و منظر شهری هستند، گفت: نمادها جهت‌گیری، ذوق و سلیقه مبتنی بر اصول مکتبی مدیران شهری را نشان می‌دهند.
حیدری با بیان اینکه همدان به عنوان شهر پیشرو در حفظ نظام و انقلاب اسلامی زبانزد است، اظهار کرد: نمی‌توان نسبت به بنیانگذار انقلاب اسلامی که مبدا و نقطه عطف تاریخ است این گونه عمل کرد ساخت نماد برای میدان امام خمینی(ره) اگر پیگیری نشود، سزاوار برخورد بوده و مدیران شهری باید پاسخ گوی این بی توجهی باشند.

بادامی‌نجات: نصب نمادهای فاخر در شهر مطالبه مردمی است
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه با اشاره به مطالبه‌گری مردم در خصوص نصب نمادهای فاخر و مناسب در شهر گفت: طبق نظر شهروندان بسیاری از نمادهای شهری به دهه‌های قبل برمی‌گردد و لازم است نمادهای فاخر و مناسبی برای شهر همدان که پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است ساخته و نصب شود.
حمید بادامی نجات با اشاره به وجود چهره‌های ارزشمند و شاخص همدان از گذشته تاکنون، اضافه کرد: در این زمینه انتظار بیشتری است که از این شخصیت‌ها نمادهایی به تصویر کشیده شود تا گویای تاریخ، فرهنگ، هویت و تمدن چند هزار ساله همدان باشد.
به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، وی اظهار کرد: با توجه به اینکه یادمان‌ها و نمادها جلوه زیبایی به شهر می‌دهند ما می‌توانیم با نصب نمادهای مفهومی و مفاخر داشته‌های فرهنگی، هویتی و تاریخی همدان را به رخ بکشیم.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: