صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۵
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۸

امروز: ۵ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Wednesday 2024 (Apr) 24

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه شهرستان: نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس گفت: بررسی‌های کارشناسی تحقیق و تفحص از شرکت علیصدر طی روزهای آینده به پایان می‌رسد و گزارش آن به کمیسیون فرهنگی و صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.
به گزارش هگمتانه، فتح‌الله توسلی با بیان اینکه قرارداد شرکت سیاحتی علیصدر تا پایان اسفندماه سال 1401 بوده که رو به پایان است اظهار کرد: شرکت سیاحتی درخواست تمدید قرارداد به خاطر کرونا را کرده که وزارت میراث فرهنگی در این زمینه کوتاهی کرد. وی افزود: وقتی موضوع مزایده پیگیری می‌شود، می‌گویند در زمان کرونا غار مدتی تعطیل بود و باید اجازه بدهید آن ایام جبران شود.
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس خاطرنشان کرد: در این خصوص با مجموعه نظارتی و حقوقی در حال بررسی و پیگیری هستیم تا زودتر به نتیجه برسد. وی در ادامه در خصوص تحقیق و تفحص از شرکت سیاحتی علیصدر نیز گفت: تحقیق و تفحص از شرکت تمام شده و همکاران در حال جمع‌بندی گزارش آن هستند.
توسلی یادآور شد: حسابرسی تحقیقات شرکت علیصدر تمام شده و اکنون تیم حقوقی ما گزارش را آماده می‌کند تا تحویل کمیسیون فرهنگی، سپس صحن مجلس و کمیسیون اصل 90 شود.
وی عنوان کرد: طبق قانون قبل از ارائه گزارش کمیسیون امکان اعلام جزییات پرونده وجود ندارد اما تخلفات قابل توجهی وجود دارد به طوری که برخی دستگاه‌ها هم همکاری لازم را نداشتند که طبق ماده 215 آیین‌نامه داخلی مجلس به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد. نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس افزود: برای اولین بار دیوان محاسبات در شرکت سیاحتی مستقر شده و بر عملکرد شرکت تا تعیین تکلیف نهایی رسیدگی و نظارت خواهد کرد. توسلی افزود: با وزارت اقتصاد و دیوان محاسبات در حال رایزنی هستیم تا راهکار قانونی برای هزینه‌کرد 15 میلیارد تومان جریمه شرکت سیاحتی در منطقه اطراف غار ارائه شود به این معنی که شرکت جریمه را به خزانه واریز و مبلغ با نظارت دیوان اخذ و تحویل دستگاه‌های دیگر شود تا صرف تأمین راه و اصلاح وضعیت اطراف غار شود. به نقل از فارس، وی گفت: مکاتبات در این زمینه در جریان است و موافقت اولیه دیوان و خزانه اخذ شده است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: