صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۵
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۸

امروز: ۵ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Wednesday 2024 (Apr) 24

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه شهرستان: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از تکمیل چرخه فولاد، سنگ آهن، کنستانتره در سال آینده خبر داد و گفت: بهره‌گیری از پساب شهری در شهرک صنعتی ویان مورد توجه است.
به گزارش هگمتانه، احمد شانیان در جلسه هم اندیشی با فعالان این حوزه با بیان اینکه کمیته تخصصی ذیل گروه مطالبه گران تشکیل شود و حرفه‌ای‌تر کار را پیش ببرد، بیان کرد: امنیت اطلاعات برای صنایع بسیار مهم است باید دید شاخص توسعه فناوری ما کجاست؟
وی به برگزاری همایش هوش تجاری در حوزه فناوری اطلاعات اشاره‌کرد و افزود: در سال‌جاری به حوزه نشان‌سازی ورود کرده و شناسایی نشان برتر استان مورد تأکید بود که به شکل تخصصی انجام می‌شود.

حمایت از جوانان در امور مدیریتی
احمد شانیان مردمی کردن اقدامات را اصل اولیه عنوان کرد که مورد توجه مقام معظم رهبری است و ادامه داد: نقش دولت تسهیل‌گری و حمایت است و باید گفت حوزه اقتصاد و تولید اولویت کشور است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان بیان کرد: از افراد کار آفرین واقعی دفاع می‌کنیم اما تصمیم گیرنده نیستیم.
شانیان با اعلام اینکه از سال گذشته غیر از محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی کشاورزی نیز به جهاد کشاورزی واگذار شد، خاطر نشان شد: در خصوص جلوگیری از خام فروشی با دانشگاه بوعلی قراردادی منعقد شد تا ظرفیت استان با رویکرد صنایع معدنی شناسایی شده و طرح مطالعاتی جامع در حال انجام است.

استفاده از پساب شهری در شهرک صنعتی ویان
وی از تکمیل چرخه فولاد، سنگ آهن، کنستانتره در سال آینده خبر داد و افزود: بهره‌گیری از پساب شهری در شهرک صنعتی ویان مورد توجه بود و در دهه فجر دو کارخانه فولاد با اشتغال 1 هزار نفر کلنگ زنی می‌شود.
شانیان در خصوص نیروگاه خورشیدی نیز این‌گونه بیان کرد: باید از سمت وزارت نیرو پیگیری شود و چرا که دیگر با استفاده از نیروگاه خورشیدی قطعی برق نخواهند داشت.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از فعالیت 18 دستگاه در بحث اشتغال و سرمایه‌گذاری خبر داد و افزود: شهرک‌های صنعتی تخصصی صنایع معدنی در دستور کار است و شهرک صنعتی سیر به جد پیگیری می‌شود.

احیای واحدهای تولیدی
وی با اعلام اینکه 1200 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان فعالیت دارند، تصریح‌کرد: 100 واحد صنعتی و معدن درطی سال گذشته و امسال احیا شد.
شانیان با تأکید بر اینکه احیای معدن کار سختی است، اضافه کرد: 100 واحد معدنی بنا به دلایلی از جمله اختلاف با شرکا و.. تمایل به بازگشت ندارند.
وی به بحث آموزش اشاره کرد و ادامه داد: آمادگی داریم تا دوره‌های آموزشی به همراهی سایر دوستان برگزار شود و در فضای صنعت گران نیز این ظرفیت وجود دارد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اظهار اینکه در تسهیلات روستایی بالای 900 درصد رشد داشته‌ایم، اضافه کرد: سعی شده این فرایند ادامه داشته باشد تا افراد بیشتری جذب کار شوند.
شانیان به دو روستای لتگاه و کردآباد به عنوان نشان تولید پوشاک و جوراب اشاره کرد و ادامه داد: تولید اسباب بازی در فامنین و خیاطی در دستجردی پیشنهاد شده و صمت به عنوان تسهیل‌گری پای کار است.

رشد 112 درصدی صادرات صنعت
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان به رشد 112 درصدی صادرات صنعتی نسبت مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: در صنایع معدنی 340 درصد رشد وجود داشته است.
شانیان با اعلام اینکه مهمترین رکن صنعت این است که اتاق بازرگانی فعال‌تر شود، افزود: پتروشیمی ابن سینا سال آینده راه‌اندازی می‌شود.
به نقل از مهر، گفتنی است مقرر شد تور صنعتی بازدید از احیای واحدهای صنعتی با فعالان این حوزه و رسانه‌های استان برگزار شود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: