صفحه 1 : رویداد صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : رویداد صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۶
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۹

امروز: ۶ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 25

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه خبر همدان: در شورای هماهنگی ترافیک شهرستان همدان شهردار و رییس پلیس راهور شهرستان با سرپرست فرمانداری همدان درباره ترافیک به رایزنی پرداختند.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، مسلم مخفی سرپرست فرمانداری همدان روز گذشته در شورای هماهنگی ترافیک شهرستان همدان با اشاره به معضل ترافیک شهر همدان، اظهار کرد: در حال حاضر موضوع ترافیک شهر همدان به گونه‌ای است که مردم احساس می‌کنند کار رها شده است، بنابراین جلسه با حضور خبرنگاران برگزار شد تا مسائل را به اطلاع مردم برسانند.

در بخش‌هایی یک سری از آقایان از قبل تصمیماتی گرفته‌اند که با به وجود آمدن این وضعیت باید از مردم عذرخواهی کنند
مخفی با بیان این که یا مصوبه‌ای به دردبخور در شورای ترافیک شهرستان نمی‌بینیم و یا اینکه مصوبات بر روی کاغذ باقی مانده است تصریح کرد: به نظر می‌رسد در بخش‌هایی یک سری از آقایان از قبل تصمیماتی گرفته‌اند که با به وجود آمدن این وضعیت باید از مردم عذرخواهی کنند، آخر چرا باید پارکینگ از مجتمع‌های بزرگ حذف شود.
سرپرست فرمانداری همدان در ادامه سخنانش تأکید کرد: مشی بنده این است که جلسات ما باید خروجی داشته باشد و مصوبه‌ای که صادر می‌شود اگر تاریخ اجرا نداشته باشد فایده‌ای ندارد.
سرپرست فرمانداری همدان اضافه کرد: موضوع دیگر رونق اصناف است به عنوان نمونه بازار قبله و اطراف مسجد آخوند تبدیل به بازار پوشاک شده است و می‌بینیم که تا میدان هگمتانه پر از خودرو می‌شود و همین گسترش اصناف و مشاغل نیز بر ترافیک تأثیر می‌گذارد.

بازار حسین‌خانی باید جمع شود
مخفی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه بازار حسین‌خانی باید جمع شود، اظهار کرد: بازار بنکداران با 450 واحد و 10 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری آماده بهره‌برداری است و در دهه فجر افتتاح می‌شود و به دلیل ترافیک به وجود آمده در بازار حسین‌خانی خود کسبه هم اذیت می‌شوند و سرریز ترافیک به سمت میدان امامزاده عبدا... و علویان و... است و از سویی دیگر با توجه به محوریتی که همدان در توزیع کالا دارد افتتاح بازار بنکداران می‌تواند به رونق این بازار کمک کند.
مخفی همچنین به جانمایی اشتباه مدارس و آموزشگاه‌های واقع در بلوار بعثت اشاره و بیان کرد: چطور است که در این بلوار با فاصله 100 متر از هم مجوز مدارس آموزش عالی، غیرانتفاعی و آموزش زبان داده می‌شود.
وی در همین رابطه اظهار کرد: باید برای جابه‌جایی این مدارس و آموزشگاه‌ها و در راستای کاهش ترافیک بلوار بعثت اخطاریه‌ای به این مراکز ابلاغ شود و اخطار زمان‌دار به آنها بدهید.
سرپرست فرمانداری همدان بر حضور پررنگ و مؤثر پلیس در کنترل ترافیک تأکید کرد و افزود:  پارک خودروها باید از میدان آرامگاه بوعلی جمع شود.
سرپرست فرمانداری همدان در ادامه به قیمت نامناسب و بالای سرویس مدارس نیز اشاره کرد و گفت: ساعت کاری کارمندان، مدارس و بازاریان اکنون با هم یکی شده است و این خود باعث ترافیک بیشتر شده است.

حسینی: برای جابه‌جایی مدارس و آموزشگاه‌های بلوار بعثت باید جلسه ویژه تشکیل شود
شهردار همدان هم در این جلسه اظهار کرد: بحث ترافیک شهر همدان امسال به عنوان یک نقطه بحرانی خود را نشان می‌دهد و مجموع تصمیماتی که گرفته می‌شود خروجی آن این است که معضل از یک نقطه به نقطه دیگر تسری پیدا می‌کند.
سید مسعود حسینی با تأکید بر اینکه حل ترافیک شهر همدان جزء دغدغه‌های شهرداری است، گفت: در بحث‌های زیرساختی و حمل و نقل شهر همدان مطالعات خوبی انجام گرفته است که به عنوان نمونه می‌توان طرح‌های میدان شهید مدرس،‌ میدان امام حسین(ع) و ورودی کوی شهید مدنی و... اشاره کرد.
شهردار همدان با بیان اینکه طرح‌های مطالعاتی میدان باباطاهر، سیزده آبان و آرامگاه بوعلی نیز در دستور کار است، اظهار کرد: شهرداری با افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی و اتوبوس‌ها به کمک حل معضل ترافیک آمده است.
حسینی در همین رابطه افزود: 40 دستگاه اتوبوس آمادگی اضافه شدن به حمل و نقل شهری را دارند که 12 اتوبوس به صورت نقد خریداری شده است و مجوز استخدام راننده و نیروی انسانی را نیز انجام داده‌ایم.
وی با اشاره به بازسازی اتوبوس‌ها در ادامه اظهار کرد: 200 میلیارد تومان مصوبه اوراق مشارکت 50 درصد را داشتیم که تقریباً کار نهایی شده بود، اما اعلام کردند که تصمیم نهایی با وزیر کشور است و گویا اعلام شده که این اوراق در زمینه ناوگان ریلی استفاده می‌شود که با این وضعیت همدان حذف می‌شود، درخواست می‌کنیم که این موضوع پیگیری شود، زیرا ظرفیت خوبی برای همدان است.
وی با اعلام اینکه طرح جامع ترافیکی آماده است و ابلاغ می‌شود، عنوان کرد: با اضافه شدن پارکینگ آقاجانی‌ بیگ و مرمر به حل معضل ترافیک همدان کمک می‌شود اما تا آن زمان نیازمند همکاری و استفاده از ظرفیت مدارس و مخابرات برای پارکینگ هستیم.
شهردار همدان تصریح کرد: پیمانکار آقاجانی بیگ مشکل حقوقی دارد و سال آینده افتتاح می‌شود و برای پارکینگ مرمر نیز تملک‌ها باید انجام بپذیرد.
حسینی با اشاره به اینکه برای جابه‌جایی مدارس و آموزشگاه‌های واقع در بلوار بعثت باید جلسه ویژه تشکیل شده و موضوع بررسی شود، اظهار کرد: برای اجرای طرح بی.آر.تی نیز در شهر همدان مشکل مکان داریم و پایانه نداریم و اگر راه و شهرسازی زمین بدهد احتمالاً بتوان مشکل مکان و پایانه‌ها را حل کرد.
شهردار همدان عنوان کرد: روزانه 20 خودرو نوشماره به شهر همدان افزوده می‌شود و از سوی دیگر این اولین سال پس از دو سال کروناست که مدارس بازگشایی شده است و باعث به وجود آمدن این ترافیک شده و تا شب عید خیلی نمی‌توان کار اساسی انجام داد و حتی اگر بخواهیم برای آرامگاه بوعلی پل هم بزنیم تا بعد از عید زمان می‌برد.

سرهنگ جمالی: افزایش تصادف جرحی و خسارتی در همدان
در ادامه نیز، رئیس پلیس راهور شهرستان همدان به آمار تصادفات 9 ماه سال جاری اشاره و بیان کرد: تعداد تصادفات فوتی در شهرستان همدان 28 فقره بوده که 7 درصد کاهش دارد اما وضعیت تصادفات جرحی خوب نیست به طوری که آمار آن در سال گذشته یک هزار و 787 فقره بود که امسال به دو هزار و 138 فقره رسیده که 45 درصد افزایش دارد.
سرهنگ فرخ جمالی با بیان این مطلب که تصادفات خسارتی نیز 29 درصد افزایش دارد، تصریح کرد: در مجموع تصادفات 34 درصد افزایش داریم که بیشترین تصادفات در شهر همدان مربوط به ایستگاه شماره دو یعنی حوالی میدان فلسطین و عین‌القضات. است.
وی با بیان اینکه در کوی شهید مدنی تصادفات جرحی زیاد است، اظهار کرد: بیشترین تصادفات خسارتی در بلوار بعثت، بلوار شهید احمدی روشن و میدان مالیات است.
رئیس پلیس راهور شهرستان همدان تعداد فوتی عابر پیاده را 17 نفر اعلام کرد و گفت: خودرو سواری با سهم 74 درصد بیشترین تصادفات را از آن خود کرده است.
وی با اشاره به اینکه 74 درصد تصادفات در روز رخ می‌دهد، ابراز کرد: بیشترین محل تصادف در همدان بلوارها، سپس خیابان‌ها و میادین و در نهایت تقاطع‌ها هستند که سن تصادف‌کنندگان بین 35 تا 44 سال است.
این مسؤول با اعلام اینکه بیشترین فوتی مربوط به بلوار آیت‌ا... نجفی و 5 فقره است، عنوان کرد: ساعت 9 صبح کارمندان و اصناف و دانش‌آموزان همه از منزل خارج می‌شوند و این ساعت اوج ترافیک است.
وی ادامه داد: این موضوع طوری شده است که مردم دیگر شروع به بوق زدن کرده‌اند، شاهد قفل شدن ترافیک در بلوار شهرداری، میدان مالیات و بعثت هستیم و نیروهای پلیس آنقدر نیست که بتوانیم به طور هم زمان تمام این مسیرها را کنترل کنیم و مردم به این وضعیت اعتراض دارند.
سرهنگ جمالی افزود: روزانه در شهر همدان 214 هزار خودرو تردد می‌کند، معابر شهر گنجایش این تعداد خودرو را ندارند، در کولانج، سمت حمام قلعه دائماً مشکل ترافیک داریم.
پلیس راهور شهرستان همدان با اشاره به اینکه مقداری از ترافیک شهر همدان به فرهنگ مردم برمی‌گردد، خواستار پیگیری موضوع پارکینگ، انتقال راسته حسین‌خانی به شهرک بنکداران و حل مشکل ترافیک بلوار علویان و امامزاده عبدا... شد و تصریح کرد: شهرداری همدان دغدغه ترافیک را دارد، ترافیک همدان حل نمی‌شود مگر اینکه برای آن خط بی‌.آر.تی تعریف شود و یا اینکه اتوبوس‌های سریع‌السیر به آن اضافه شود وگرنه هرچقدر هم اتوبوس اضافه کنیم باز مشکل حل نمی‌شود.

علی‌ضمیر: میدان سیزده آبان چهارراه می‌شود
وحید علی‌ضمیر، معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه ترافیک مطالبه جدی و به حق است، گفت: برای حل این معضل باید برنامه‌ریزی بلندمدت، کوتاه‌مدت و میان‌مدت انجام شود، طرح جامع ترافیک برای بلندمدت است.
وی با اشاره به اینکه 3 عامل شبکه معابر، انسان و خودرو باعث ترافیک می‌شود، عنوان کرد: طرح‌های مختلفی در مدیریت شهری در حال تدوین است که مهم‌ترین آن طرح میدان سیزده آبان و تبدیل آن به چهارراه است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: