صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه شهرستان: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به اینکه پیکر شهید مفقودالاثر «مصطفی جربان» پس از سال‌ها در جریان تفحص منطقه اروند شناسایی شد، گفت: پیکر مطهر این شهید والامقام با حضور گسترده مردم در زادگاهش روستای سورتجین شهرستان رزن تشییع و به خاک سپرده شد.
به گزارش هگمتانه، «مجید صفدریان» روز پنج‌شنبه اظهار کرد: در این مراسم که با حضور گسترده مردم شهیدپرور شهرستان رزن و جمعی از مسوولان استان همدان برگزار شد، پیکر مطهر این شهید پس از 36 سال دوری از وطن بر دوش مردم همیشه در صحنه و انقلابی شهرستان رزن تشییع شد.
وی تصریح کرد: شهید «مصطفی جربان» پس از 36 سال از زمان شهادت به تازگی در عملیات جست و جوی مفقودین شناسایی و پس از تطبیق نمونه دی ان‌‌ای شهید با خانواده، شناسایی و به خانواده وی اعلام شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان خاطرنشان کرد: استان همدان 400 شهید مفقودالاثر دارد که 30 نفر از آن‌ها توسط آزمایش مشخص شدند.
شهید مصطفی جربان چهارم تیرماه 1347 در روستای سورتجین شهرستان رزن از توابع استان همدان متولد شد.
وی در سال 1365 با غواصان دلاور به عملیات کربلای 4 اعزام و در 25 دی ماه همان سال به خیل شهدای والامقام پیوست.
پیکر این شهید والامقام پس از 36 سال دوری از وطن در جریان تفحص پیکر شهدا، شناسایی و به زادگاهش منتقل شد.
استان همدان نزدیک به هشت هزار شهید، بیش از 27 هزار جانباز و نزدیک به هزار آزاده در دوران دفاع مقدس، تقدیم اهداف والای انقلاب اسلامی کرده است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: