صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه ورزش: سرمربی شهرداری همدان معتقد است: برخی از باشگاه‌ها برای خرید بازیکن هزینه زیادی می‌کنند و عزمی برای کنترل قیمت‌ها وجود ندارد.
احمد جمشیدیان افزود: به نظرم عزمی در کنترل قیمت‌ها وجود ندارد. برخی از باشگاه‌ها یک بازیکن را یک میلیارد خریداری می‌کنند، اما نمی‌توانند این بازیکن را حفظ کنند و بعد از چند سال مجبور می‌شوند چند میلیارد تومان هزینه کنند و این ضعف فوتبال ما است.

ثبت قراردادهای یک ساله مشکل فوتبال ما است
او افزود: باشگاه‌های ما دولتی و شبه دولتی محسوب می‌شوند و 90 درصد تیم‌های ما زیر مجموعه نهاد‌های دولتی هستند به همین علت هیچ کس دل نمی‌سوزاند. قرارداد‌های یک ساله هم مشکل فوتبال ما است. دلالان و مدیربرنامه‌های فوتبال در پایان فصل و ابتدای فصل جدید رقم قرارداد بازیکنان را بالا می‌برند. اگر باشگاه‌ها با بازیکنان قرارداد چند ساله ببندند و نفرات خود را حفظ کنند در آن صورت پول زیادی نمی‌پردازند.

فصل نقل و انتقالات داغ و پرهیاهو است
جمشیدیان درباره ارزیابی اش از فصل نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال گفت: به نظرم نقل و انتقالات خیلی پرشور، داغ و پرهیاهو است. تغییرات و جابه جایی زیاد بازیکنان را شاهد هستیم و برخی از تیم‌ها هزینه‌های زیادی را متحمل شدند. امیدوارم لیگ برتر فوتبال هم جذاب از آب درآید.

درآمدی در فوتبال ما وجود ندارد
جمشیدیان درباره مبلغ قرارداد بالای بازیکنان گفت: فوتبال ما حرفه‌ای نیست و درآمد و تراز مالی باشگاه‌ها مشخص نیست و باشگاه‌ها صنعتی فقط هزینه می‌کنند و درآمدی در فوتبال وجود ندارد. تیم‌های ما از منابع دولتی و بودجه مصوب هزینه می‌کنند. اگر باشگاه‌ها خصوصی سازی شوند در آن صورت حساب‌های مالی شکل حرفه‌ای به خود می‌گیرند. البته بعضی‌ها از این شرایط راضی هستند.
خصوصی نشدن باشگاه‌ها مشکل فوتبال ما است
کارشناس فوتبال درباره ارزیابی اش از شفافیت مالی قرارداد‌ها نیز گفت: به نظرم مشکل فوتبال ما این است که باشگاه‌ها خصوصی نشدند. زمانی که باشگاه‌ها خصوصی شوند در آن صورت درآمد و هزینه هایشان مشخص است و کیفیت فوتبال ما بالا می‌رود.
جمشیدیان درباره حضور تعداد زیاد مربیان و بازیکنان خارجی در لیگ برتر فوتبال گفت: خوشبختانه در سال‌های گذشته مربیان جوان همانند نکونام، یحیی گل محمدی و نویدکیا عملکرد خوبی در فوتبال ما داشتند و باشگاه‌ها به مربیان جوان با تفکرات جدید اعتماد پیدا کردند. به طور حتم مربیان خارجی صاحب سبک و کارنامه دار می‌توانند به فوتبال کشورمان و تیم ملی فوتبال کمک کنند تا شاهد رشد و پیشرفت این رشته ورزشی باشیم. البته قرارداد‌های مربیان خارجی کوتاه بوده است و آن‌ها نتوانستند تأثیرگذار باشند. اگر مدیران تیم‌ها صبور باشند به طور حتم این مربیان به مرور زمان می‌توانند تاکتیک مدنظر خود را پیاده کنند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: