صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه


بشریت در «عصر ما» با یک خوانش انقلابی و سیاسی روبه‌رو است که نمی‌تواند «نادیده» و «ناشنیده» از آن عبور کند. عصری که امام خامنه‌ای آن‌ را «عصر خمینی» نام نهاده است.
بشریت در «عصر ما» با یک خوانش انقلابی و سیاسی روبه‌رو است که نمی‌تواند «نادیده» و «ناشنیده» از آن عبور کند. عصری که امام خامنه‌ای آن‌را «عصر خمینی» نام نهاده است.
امام خمینی (ره) یک حکیم، فیلسوف، یک سیاستمدار با اندیشه‌های وحیانی و یک مبارز شجاع در عرصه مبارزه با تبهکاران عصر خود در داخل و خارج بود. او کسی نیست که با یک بار «دیده شدن» آمده باشد. آتش اندیشه‌های او در بیشه‌های بی‌باروبرگ نحله‌های الحادی و کفرآلود و شرک‌آمیز عصر خود یاد او را زنده نگه داشته است.
سِرّ دیده شدن هماره امام (ره) در سپهر سیاست جهانی آن بود که «زمینی» بود اما آسمانی می‌اندیشید و از آن بالاتر «آسمانی» بود اما زمینی حرف می‌زد!
کسانی که نگاه زمینی دارند و حاضر نیستند سرشان را به آسمان بلند کنند. کسانی که ارزش‌های آسمانی را که انبیا و اولیای الهی در طول تاریخ برای بشریت به ارمغان آورده‌اند منکرند. بی‌رحمانه بر او و یاران او و ملت او و امت او تاختند، اما نتوانستند در جنگ «سخت» و جنگ «نرم» بر او غلبه کنند.
چراکه امام (ره) با اندیشه‌های ناب قرآنی، آتشی در بیشه اندیشه‌های عصر خود انداخته و جلوی رونق اندیشه‌های معارض با اسلام را گرفته و در بازار سیاست، سکه لیبرالیسم و سوسیالیسم را بی‌اعتبار کرده است.
جهان استکبار با همه یال و کوپال ارتش رسانه‌ای خود نتوانست این ندای امام (ره) را به جهانیان که فرمود؛ «ما به فلک می‌رویم عزم تماشا که راست؟» را خاموش کند.
او در این حرکت خودی نمی‌دید و با سرانگشت هدایت خود به جهان اسلام و مردم جهان فقط اعلام کرده بود؛ «قافله‌سالار ما فخر جهان مصطفاست.» او پرچمدار اسلام ناب محمدی و احیاکننده نام پیامبر اعظم (ص) در عصر ما بود.
او با دشمنان ایران و جهان بشریت با منطق انالله و اناالیه راجعون سخن می‌گفت منطقی که متضمن اقتدار ملی و اقتدار جهانی او بود و احدی یارای هماوردی با این منطق را نداشت.
بافتار و ساختار اندیشه سیاسی امام (ره) مولّد «قدرت هوشمند» است.این قدرت ملت را به وادی «بازدارندگی» و از آنجا به جایگاه «اقدام پیش‌دستانه» در برابر توطئه‌های استبداد و استکبار جهانی رسانده است.
در مکتب امام (ره) کمترین جمود و انجماد و کهنگی دیده نمی‌شود. ملت ما و ملت‌های جهان با اندیشه‌های امام (ره) به آگاهی واقعی و درک حقایق هستی رسیده‌اند و حاضر نیستند زیر بیرق بردگی امپریالیسم جهانی بروند.
***
33 سال از ارتحال امام (ره) گذشته است. سِرّ مانایی و حضور امام (ره) در ملت ما و ملت‌های جهان «نوگویی» رهبری معظم انقلاب از ابعاد شخصت امام (ره) و «نوپردازی‌های» جدید از مکتب امام (ره) و غبارروبی از اندیشه‌های ناب معنوی و روحی امام (ره) در جامعه است.
تمرکزهای نو به نوی رهبری روی اندیشه‌های علمی و عملی امام (ره) در بحران‌ها تا مرز «حیرت‌انگیز بودن» و فتح قله‌های به ظاهر ناگشودنی پیش می‌رود و این مهم، حیات انقلاب اسلامی را تضمین می‌کند.
درست 41 سال پیش منافقین با اعلام جنگ مسلحانه علیه ملت ایران روز 30 خرداد سال 60 در خیابان‌ها به جان مردم افتادند و ترورهای سریالی را کلید زدند. 15 هزار نفر از ملت ایران را به خاک و خون کشیدند و رهبران و آزادگان ملت مثل شهید بهشتی و شهید باهنر، شهید رجایی و 72 تن از اخیار ملت را به شهادت رساندند. آنها استوانه‌های اخلاق و عرفان و ادب را در چهارگوشه کشور قتل عام کردند و چهره‌هایی چون مدنی، اشرفی‌اصفهانی، صدوقی و دستغیب را جلوی هزاران تن از مردم عاشق روحانیت سلاخی کردند!
دستی تبهکار 5 روز پس از این جنگ مسلحانه تن مولای ما، آقای ما و عزیز دل ملت ایران را در مسجد ابوذر به بمب آلود. اما دستی از غیب برآمد و نگذاشت توطئه ترور عملیاتی شود با آنکه تن رنجور او با حضور در جبهه‌های جنگ خسته بود اما خداوند او را با ده‌ها زخم جانکاه حفظ کرد و 8 سال بعد با هدایت امام و درک انقلابی و بصیرت مردم و نخبگان جامعه، رهبری بعد از امام (ره) در او «متعین» شد.
او 33 سال است با خوانش‌های نو در بازخوانی و بازتولید اندیشه امام خمینی (ره) در حوزه‌های گوناگون همت مردانه و امانت دارانه داشته است.
او طی سه دهه گذشته با شجاعت وصف‌ناشدنی بر ممشای امام (ره) سیره امام (ره) را در قلمرو مبارزه با ستم و استبداد جهانی و امپریالیسم آمریکا و در دفاع از مظلومان را ادامه دادند و ذره‌ای از آن تخطی نفرمودند و اجازه انحراف هم به احدی ندادند
در منطق حکمرانی علوی، حکومت و حاکم حقوقی دارد که باید رعایت شود و نیز مردم هم حقوقی دارند که حاکم باید آن را رعایت کند. این حقوق یک سویه و یک طرفه نیست در تجربه مردم‌سالاری دینی امامین انقلاب اسلامی شاهد شیرین‌ترین، حماسی‌ترین، لطیف‌ترین و واقعی‌ترین روابط حقوقی متقابل دولت- ملت در این معرکه بودیم.
ما باید شاکر خداوند متعال به خاطر نعمت رهبری مبتنی بر علم، عدل، تدبیر، شجاعت، صدق و فداکاری باشیم. اگر قدر این نعمت را ندانیم به سرنوشت شوم امت‌های پیشین که از مسیر اطاعت از اولیای خدا خارج شدند، دچار خواهیم شد.
امام خامنه‌ای پس از امام (ره) فهرستی از کارکرد کارآمد در اداره انقلاب و کشور داشتند که در کارنامه زیر می‌شود آن را فهرست کرد.
1- هدایت انقلاب اسلامی بر ممشای مبانی نظام و نظریه‌های متقن امام (ره) در حکمرانی نبوی و علوی
2- عبور هوشمندانه و متهورانه کشور از بحران‌های سه دهه اخیر در منطقه و جهان با کمترین هزینه
3- محاصره رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و زندانی کردن اشغالگران در حصارها و دیوارهای بتنی 6 متری و نیز وارد کردن 10850 ضربه «سخت» در جنگ‌های 33 روزه، 22 روزه و 52 روزه از طریق حزب‌الله لبنان و حماس و رزمندگان فلسطینی در درون سرزمین‌های اشغالی
4- پایان دادن به سلطه آمریکا در غرب آسیا و تحمیل شکست به اشغالگران در افغانستان، عراق، سوریه و آغاز شمارش معکوس خروج آمریکا از منطقه و از کارانداختن راهبرد بزن در رو و شکست قطعی فتنه داعش در منطقه
5- مدیریت و رهبری موفق سه جنگ نرم آمریکا علیه نظام اسلامی و ملت ایران در سال‌های 78 و 88 و 98 و برگرداندن این شر به وادی دشمنان انقلاب در انتخابات 2020 آمریکا که منجر به اشغال چند ساعته کنگره توسط مخالفان مسلح شد.
6- مدیریت کشور در چارچوب قانون اساسی به گونه‌ای که هر نهاد و دستگاهی در چارچوب قانون عمل کند.
7- پدیداری فرصت‌های طلایی برای حضور مردم به‌ویژه جوانان در مدیریت کشور و پیشرفت‌های خیره‌کننده علمی و فنی
8- رساندن قدرت دفاعی کشور به شرایط «بازدارندگی» و از آن بالاتر به ایستگاه خطیر «اقدام پیش‌دستانه». این قدرت اکنون سایه جنگ را از کشور برداشته و چتر خود را روی حضور دشمن در منطقه گسترده است.
9- سالم‌سازی ساختارهای اداری و حکومتی کشور با اتکا بر نظم مردم‌سالارانه
10- تحکیم وحدت ملی و انسجام اسلامی و پاسداشت آن در چارچوب مؤلفه‌های مردم‌سالاری دینی
11- هدایت هوشمندانه سیاست خارجی بر مدار عزت، حکمت و مصلحت و سلب هرگونه ماجراجویی از دشمن
12- اهتمام به حفظ و صیانت از فرهنگ دفاع مقدس و تکریم و تعظیم خانواده‌های شهدا و جانبازان و نگاهبانی از شور انقلاب و فرهنگ شهادت‌طلبی و ترویج ادبیات مقاومت
13- اهتمام به اداره اقتصاد کشور و تأمین معیشت مردم در طوفان تحریم‌ها از طریق تأکید روی اقتصاد مقاومتی و خنثی‌کردن تحریم‌ها و سرعت گرفتن کشور به سمت خودکفایی و تولید ملی
14- نگاه فرازمانی به صیانت از «جمعیت» و کشف توطئه دشمن در تهدید و تحدید نسل و مقابله علنی با این پدیده شوم
15- اهتمام به بسط و توسعه فرهنگ قرآن در جامعه دینی و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) با راهبرد 10 میلیون حافظ قرآن و حمایت مادی و معنوی از نهادهای مردمی که روی ترویج سبک زندگی قرآنی و نظام‌سازی قرآنی و تمدن‌آفرینی کار می‌کنند.
16- هدایت مدیریت کلان کشور در مسیر ایمان، تقوا، تخصص،کارایی و نشاط با تعیین دقیق سیاست‌های کلی نظام در قلمروهای گونه‌گون
17- اهتمام به سالم‌سازی ساختارهای اداری کشور به منظور تأمین رضایت مردم در چارچوب مردم سالاری دینی با ارائه طریق به دولت‌هایی که مستظهر به رأی مردم می‌شوند و مسؤولان کشور در دیدارهای خصوصی و عمومی.
18- اهتمام به کادرسازی به‌ویژه در نیروهای انتظامی و نظامی و ظهور شخصیت‌های تاریخ ساز در اندازه شهید قاسم سلیمانی و شهید حججی که ملت در برابر عظمت حماسه آنها در پاسداشت نظام سر تعظیم فرود آوردند.
19- اهتمام به برون رفت از دوگانه «نهضت» و «نظام» و حفظ جوهره آرمانی در نظام جمهوری اسلامی، زیر چتر «علم» و «عدل»
20- ایستادن در برابر جریان «زر»، «زور» و «تزویر» با راهبرد مبارزه با فقر، فساد و تبعیض.
*محمدکاظم انبارلویی



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: