صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان از شناسایی و پذیرش 71 بیمار جدید دیالیزی در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: همچنین در این مدت33 بیمار دیالیزی جان خود را از دست دادند.
به گزارش هگمتانه، ابوالفتح میرزایی روز یکشنبه اظهار کرد: از مجموع 33 بیمار فوت شده در این مدت 31 بیمار دیالیزی و 2 بیمار پیوند کلیه بودند که علت مرگ یک نفر از بیماران پیوندی به خاطر ابتلا به کرونا بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار و 263 بیمار دیالیزی، پیوندی و دارویی در استان همدان وجود دارد که از این تعداد 572 بیمار برای انجام دیالیز به بیمارستان‌ها مراجعه کرده و با بهره گیری از دستگاه، خون آنها تصفیه می‌شود.
وی اضافه کرد: 11 بیمار دیالیز بدون استفاده از دستگاه، فرایند دیالیز آنها در داخل منزل صورت می‌گیرد همچنین 544 بیمار نسبت به دریافت و پیوند کلیه اقدام کردند.
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان ادامه داد: 136 بیمار کلیوی در استان همدان دارو مصرف می‌کنند که این افراد کلیه خود را از دست دادند اما در حال حاضر به مرحله دیالیز نرسیدند هر چند در آینده بسیار نزدیک این افراد نیز باید نسبت به دیالیز اقدام کنند.
میرزایی یادآوری کرد: سال گذشته 25 مورد پیوند کلیه انجام شد که تنها 2 مورد از این عمل‌های جراحی در بیمارستان داخل استان همدان و بقیه در خارج از استان صورت گرفت.
وی خاطرنشان کرد: همچنین سال گذشته 231 بیمار جدید به شمار بیماران کلیوی استان اضافه شد در مقابل 213 نفر نیز فوت کردند که 59 نفر آنها به علت ابتلا به ویروس کرونا بوده است.
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان تصریح کرد: از بیماران پیوند کلیه نیز 68 نفر سال گذشته جان خود را از دست دادند که مرگ 29 نفر به علت ابتلا به کرونا و 39 نفر دیگر سایر بیماری‌ها گزارش شده است.
به نقل از ایرنا، میرزایی با بیان اینکه با مشکل تأمین دارو برای بیماران مواجه نیستیم، گفت: هم اینک در 9 بیمارستان 9 شهرستان استان دیالیز صورت می‌گیرد و تنها بیمارستان شهرستان درگزین به دستگاه دیالیز مجهز نیست.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: