صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عدم تصویب طرح جامع همدان عامل گرانی مسکن و اجاره بها در همدان است.

به گزارش هگمتانه، حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگاران از مکاتبه خود با استاندار همدان و درخواست تسریع در روند تصویب طرح جامع شهری همدان خبر داد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: در اصل 31 قانون اساسی بر وظیفه دولت‌ها برای تأمین مسکن مردم به ویژه اقشار نیازمند تصریح شده است.

وی افزود: طرح ملی تأمین مسکن که اخیرا توسط دولت اعلام شده است، ظرفیت مناسبی برای پاسخ گویی به مطالبه به حق و قانونی مردم است.

حاجی بابایی تصریح کرد: گزارش‌های واصله نشان می‌دهد، که وبگاه ثبت نام متقاضیان مسکن در همدان هنوز بازگشایی نشده است، که در پیگیری‌ها متوجه شدیم علت آن عدم تأمین زمین مناسب برای احداث مسکن در قالب طرح است.

وی گفت: تأثیر رونق ساخت و ساز مسکن بر اقتصاد بر کسی پوشیده نیست و بارها تأکید کرده ایم، که با فعالیت بخش مسکن بسیاری از بخش‌های دیگر نیز فعال می‌شوند و رونق اقتصادی و جهش تولید در بسیاری از بخش‌ها حاصل خروج بخش مسکن از رکود است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تصویب طرح جامع شهری در مراجع عالی کشور، زمینه ساز رفع مشکلات قانونی در زمینه رونق بخش مسکن خواهد بود، با این اقدام گرانی مسکن و اجاره بها که در شرایط کنونی یکی از مسائل عمده مردم همدان است، کنترل و تعدیل می‌شود.

وی افزود: احداث 50 هزار واحد مسکونی در گرو تصویب طرح جامع شهری همدان است، که از استاندار همدان درخواست کرده ایم، این موضوع را در اولویت برنامه‌های استان همدان بگذارد.

حاجی بابایی اطمینان داد: برای اجرای اصل 31 قانون اساسی و طرح ملی تأمین مسکن از تمام ظرفیت‌های نمایندگی به منظور انسجام و هم افزایی در پاسخ گویی به مطالبات مردم استفاده می‌کند.

متن نامه حمیدرضا حاجی بابایی به علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان بدین شرح است:

جناب آقای قاسمی فرزاد

استاندار محترم همدان

براساس اصل 31 قانون اساسی جهموری اسلامی ایران داشتن مسکن مناسب حق هر ایرانی است و دولت‌ها موظف به تأمین مسکن به ویژه برای جوانان و اقشارآسیب پذیر هستند، با عنایت به این موضوع و نظر به بررسی‌های کارشناسی و استخراج آسیب‌های موجود، اعم از گرانی قیمت مسکن و نرخ بالای اجاره بها در همدان، بخش مسکن در برنامه‌های توسعه‌ای استان، یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است، که باید در دستور کار مدیریت همدان قرار گیرد، ابلاغ قانون جهش مسکن فرصت ارزشمندی را برای پرداختن به این مساله و پاسخ گویی به مطالبه قانونی مردم فراهم ساخته است، گزارش‌های واصله نشان می‌دهد، که به علت عدم تأمین زمین مناسب برای احداث مسکن در همدان، وبگاه ثبت نام متقاضیان برای مسکن ملی تاکنون در استان بازگشایی نشده است.

از سوی دیگر بارها بر نقش سرمایه‌گذاری در بخش مسکن و تأثیر آن در رونق اقتصادی و جهش تولید در سایر بخش ها، تأکید نموده ایم، برنامه‌های مناسب می‌تواند زمینه ساز جذب و نگهداری سرمایه‌های انسانی و اقتصادی بخش مسکن در همدان باشد، که با تمرکز بر استفاده از ظرفیت‌های موجود، مبنی بر تسریع در تصویب طرح جامع شهرهمدان، امکان پذیر است.

خواهشمند است دستور فرمایید موضوع تصویب طرح جامع شهری همدان برای طی مراحل قانونی در مراجع ذی ربط به منظور تسریع در تأمین زمین مناسب برای احداث مسکن اقشار مردم در اولویت برنامه‌های استان قرارگیرد. همچنین ارسال اقدامات و برنامه‌های مناسب که با هدف تسهیل و تعدیل در عرضه و تقاضای زمین و مسکن و ایجاد ثبات در سرمایه‌گذاری در بخش تولید مسکن تدوین می‌شود، به صورت جدول مزید امتنان است.

بدیهی از همه ظرفیت‌های نمایندگی به منظور انسجام و هم افزایی در اجرای اصل31 قانون اساسی، قانون جهش مسکن و پاسخ گویی به مطالبات قانونی مردم، استفاده می‌کنیم.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: