صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۵
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۸

امروز: ۶ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 25

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: مسوول ستاد مردمی جشن عید غدیر در استان همدان از برگزاری مراسم واقعه غدیر در باغ‌موزه دفاع مقدس همدان خبر داد و گفت: میدان امام(ره) پذیرای جشن مردمی غدیر است.

به گزارش هگمتانه، مهدی صلواتیان روز گذشته ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر اظهار کرد: یکی از برنامه‌های عید غدیر اجرای واقعه غدیر است که قرار است این برنامه با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در همه شهرستان‌ها برگزار شود.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه این برنامه قرار بود در همه شهرستان‌ها برگزار شود و اجرای آن نیز با موافقت ستاد کرونا پیش‌بینی شده بود، اما در تویسرکان و نهاوند لغو شد که به نوعی کوتاهی کردند‌.

مسوول ستاد مردمی جشن عید غدیر در همدان یکی دیگر از برنامه‌ها را پیاده‌روی از مزار شهدای گمنام پارک مردم تا میدان امام(ره) هم زمان در روز عید عنوان کرد و گفت: جشن مردمی نیز بعد از پیاده‌روی ساعت 19 همراه با سخنرانی امام جمعه همدان برپا می‌‌شود.

وی از آغاز به کار کاروان‌های شادی از دیروز در شهر خبر داد و بیان کرد: در روزهای 4، 6 و 9 مرداد هم کاروان‌های شادی در روستاهای همدان برنامه خواهند داشت.

صلواتیان با اشاره به اینکه هشتم مردادماه بازسازی واقعه غدیر خم برگزار خواهد شد افزود: این جشن با حضور مردم در محوطه باز باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی اطعام و افطار غدیریون در مساجد توسط گروه‌های جهادی را از دیگر برنامه‌ها دانست و یادآور شد: در این روز 113 هزار غذا در بین مردم و محرومان توزیع می‌شود.

مسوول ستاد مردمی جشن‌های عید غدیر اضافه کرد: توزیع کمک مؤمنانه به اقشار آسیب‌دیده و نورافشانی در بیش از 133 مسجد از جمله برنامه‌های جشن عید غدیر است.

وی با بیان اینکه 313 کاروان شادی در استان همدان برنامه دارند تصریح کرد: نهج‌البلاغه خوانی و برگزاری مسابقات مختلف نیز در این ایام پیش‌بینی شده است.

صلواتیان ادامه داد: ادبستان گروه فرهنگی سراج، مشاعره را که از اشعار درباره فضیلت‌های امیرالمؤمنین(ع) است و در سامانه بازار هم نصب شده طراحی کردند که علاقمندان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه کاروان خودرویی، موتوری و دوچرخه سواری نیز راه‌اندازی می‌شود خاطرنشان کرد: دوچرخه سواری نوجوانان پسر در بلوار ارم و دختران در ورزشگاه شهدای قدس یکی دیگر از برنامه‌هاست که اداره کل ورزش و جوانان تدارک دیده است.

مسوول ستاد مردمی جشن‌ عید غدیر در همدان از اجرای پویش هر خانه و هر مغازه یک پرچم خبر داد و یادآور شد: نذر غدیر نیز پیش‌بینی شده که شماره حساب آن مردمی است و متقاضیان می‌توانند نذورات نقدی و غیر نقدی خود را به این شماره حساب واریز کند.

وی با بیان اینکه 110 جشن در 110 پارک محلات مختلف برگزار می‌شود افزود: چارپایه‌خوانی نیز در روستاها و بخش‌ها و مناطق مختلف پیش‌بینی شده است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: