صفحه 1 : شهرستان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۱۱
بهمن
۱۴۰۳

شماره
۵۸۲۰

امروز: ۱۱ (بهمن) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2025 (Jan) 30

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرعامل خانه تاکسی همدان از توزیع900 قطعه لاستیک بین تاکسی‌داران این شهر خبر داد و گفت: لاستیک‌ها بین تاکسی‌دارانی که نیاز داشتند، توزیع و موجب رضایتمندی آنها شد.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، صنعت حمل‌ونقل شهری یکی از ارکان اساسی در توسعه پایدار و رفاه شهروندان محسوب می‌شود.
تاکسیرانی، به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های این صنعت، نقشی کلیدی در جابه‌جایی مسافران و ارائه خدمات عمومی ایفا می‌کند. در این راستا، حمایت از رانندگان تاکسی و بهبود شرایط کاری آنها می‌تواند تأثیر مستقیمی بر کیفیت خدمات حمل‌ونقل عمومی داشته باشد.
با هدف ارتقای سطح رفاه تاکسی‌داران و بهبود کیفیت خدمات تاکسیرانی طی یک سال اخیر خانه تاکسی همدان با همکاری معاونت تاکسیرانی و سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری همدان راه‌اندازی شده است.
این مرکز به عنوان پایگاهی برای ارائه خدمات متنوع به تاکسی‌داران، شامل حمایت‌های رفاهی، آموزشی، فنی و حقوقی فعالیت خواهد کرد.
اخیرا خانه تاکسی همدان با همراهی معاونت تاکسیرانی و سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اقدام به توزیع لاستیک خودرو بین تاکسی‌داران کرده و موجب رضایتمندی تاکسی‌داران شده است.
با مدیرعامل خانه تاکسی همدان صحبتی در این زمینه داشتیم و وی از اهداف، فرآیند راه‌اندازی و برنامه‌های آتی این خانه گفت و نقش این مجموعه را در حمایت از قشر زحمتکش تاکسیرانی و ارتقای شبکه حمل‌ونقل شهری تبیین کرد.
وحید بلالی در گفت‌وگو با خبرنگار هگمتانه، با بیان اینکه یک سال پیش خانه تاکسی با نظارت سازمان تاکسیرانی و سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری همدان راه‌اندازی شد تا خدمات بهتری به تاکسی‌داران ارائه شود گفت: هدف از تشکیل این خانه آن بوده که اگر موضوعات و مشکلاتی توسط معاونت تاکسیرانی شهرداری همدان قابل پیگیری نیست، از سوی بخش خصوصی در جهت رفاه تاکسی‌داران شهر همدان انجام گیرد.
وی گفت: با تاسیس خانه تاکسی خوشبختانه اغلب تاکسی‌داران در آن عضویت یافتند و در حال حاضر 2هزار و 700 نفر زیر پوشش این مجموعه هستند.
مدیرعامل خانه تاکسی همدان با اشاره به اینکه ما به دنبال اعتمادسازی در بین تاکسی‌داران بودیم و خوشبختانه این مهم محقق شد افزود: در این مدت سعی کردیم خدماتی نظیر تخفیف 50درصدی استخر، تخفیف اقامت در شهرهای زیارتی و... را برای اعضای خانه فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه پیگیر شدیم بیمه ثالث تاکسی‌ها به صورت مستقل در خانه تاکسی صادر شود گفت: به دنبال راه‌اندازی تیم ورزشی تاکسی‌داران هم هستیم تا اوقات شاد و مفرحی را برای آنها فراهم کنیم.
بلالی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تهیه روغن موتور سهمیه‌ای و دولتی برای تاکسی‌های همدان افزود: از آنجا که لاستیک یکی از اقلام پرمصرف حوزه تاکسی است، با هماهنگی سازمان تاکسیرانی همدان با چند شرکت تولید تایر مکاتباتی داشتیم تا این وسایل مورد نیاز هم در اختیار تاکسی‌داران قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در نهایت از طریق اتحادیه تایر تهران و با کمک و حمایت‌های معاونت تاکسیرانی و سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری همدان موفق شدیم، مجوز تهیه لاستیک را از شرکت بارز بگیریم افزود: بعد از اینکه با این شرکت وارد قرارداد شدیم، به صورت نقدی پول به حساب آن شرکت واریز می‌کنیم و آنها تایر را برای ما حواله می‌کنند.
مدیرعامل خانه تاکسی همدان ادامه داد: ما نیز با مسؤول خطوط هماهنگ شدیم که در صورت نیاز تاکسی‌داران به نوبت آنها را معرفی کنند و اقلام مصرفی را در اختیارشان قرار دهیم.
وی با اشاره به اینکه در مرحله اول 300 حلقه لاستیک بین تاکسی‌داران توزیع شد و به فاصله 20 روز بین تقریبا 600 تاکسی نیز توزیع می‌شود گفت: این لاستیک‌ها با نرخ دولتی بین تاکسی‌داران همدان به همت خانه تاکسی و تحت نظارت معاونت تاکسیرانی شهرداری همدان توزیع می‌شود.
بلالی با اشاره به اینکه خوشبختانه این اقدامات به ویژه توزیع لاستیک موجب رضایتمندی و قدردانی از سوی تاکسی‌داران شده است عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم اقدامات بیشتر و بهتری را برای این قشر انجام دهیم.
وی با تأکید بر اینکه در ادامه راه خانه تاکسی نیاز به همراهی و همکاری شهرداری دارد تا خدمات بیشتری به تاکسی‌داران ارائه شود گفت: پیشنهاداتی به شورای اسلامی شهر هم دادیم که اگر عملیاتی شود، اتفاقات خوبی برای تاکسی‌داران می‌افتد.
مدیرعامل خانه تاکسی همدان اضافه کرد: برای نمونه پیشنهاد دادیم منابعی در یکی از بانک‌های همدان و از جمله بانک مهر ایران مسدود کنند و ما بتوانیم تسهیلاتی دریافت کرده و بین تاکسی‌داران توزیع کنیم چرا که آنها واقعا قشر زحمتکش و دارای مشکلاتی هستند.
توزیه عادلانه لاستیک بین مصرف‌کنندگان واقعی
آقای جعفری یکی از تاکسی‌داران همدان هم از توزیع لاستیک بین تاکسی‌داران ابراز رضایت داشت و اظهار کرد: روند توزیع لاستیک به این شکل اقدام خوبی بوده اما کمی قیمت لاستیک افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه تقریبا 2 ماه پیش قیمت لاستیک در بازار 2میلیون و 300 هزار تومان بود در حالی که امروز خانه تاکسی به قیمت اتحادیه که توزیع می‌کند قیمت لاستیک پراید را بیش از 2میلیون و 500 هزار تومان و پیکان را بیش از 2میلیون و 700 هزار تومان محاسبه می‌کند و قیمت پژو هم تقریبا 50هزار تومان فرق دارد و این قیمت‌ها با قیمت بیرون چندان تفاوتی ندارد.
این راننده تاکسی در همدان تأکید کرد: توزیع لاستیک در خانه تاکسی مورد رضایتمندی تاکسی‌داران واقع شده و ما می‌توانیم چنین اقلامی را به راحتی تهیه کنیم و این ارزشمند است.
وی گفت: برای تهیه لاستیک به خانه تاکسی سری زدم و گفته شد که در صورت تأیید مسؤول خط، به شما لاستیک تعلق می‌گیرد و این اقدام خوبی بوده چرا که بین کسانی توزیع می‌شود که واقعا در حوزه تاکسی فعالیت دارند.
جعفری با تأکید بر اینکه قیمت‌ها با توجه به درآمد ما به صرفه نیست و امیدوارم فکری به حال این موضوع شود گفت: تمام هزینه‌های تاکسی به صورت آزاد از جیب ما تاکسیدار است درحالی که خدمات عمومی ارائه می‌دهیم و نیاز به حمایت است.
وی خاطرنشان کرد: وقتی قیمت کرایه تاکسی مصوب می‌شود از ابتدا تا پایان سال همان است و هیچ تغییری صورت نمی‌گیرد اما قیمت خدمات و تجهیزات تاکسی بسته به تورم افزایش می‌یابد.
این تاکسی‌دار همچنین خواست خدمات دیگر به صورت دولتی و یارانه‌ای از سوی خانه تاکسی و معاونت تاکسیرانی شهرداری در اختیار تاکسی‌داران قرار گیرد و افزود: امیدواریم شهرداری پیگیری کند و هرچه سریع‌تر تاکسی‌ها و ون‌های نو در اختیار ما تاکسی‌داران که زمان زیادی است ثبت‌نام کرده‌ایم قرار گیرد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: